Time Machine
Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-09-09 01:20

Nu har jeg læst en del her om Time Machine (TM), men jeg har fået et
problem, som jeg ikke har set beskrevet:

når jeg aktiver TM vises et par diske idet flotte flow, MEN der er ikke
noget på dem, og det kan ikke passe, da jeg har lavet en backup. Skal
man ikke kunne se og gendanne ved at aktivere TM?

Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-09 15:59

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> [...]
> noget på dem, og det kan ikke passe, da jeg har lavet en backup. Skal
> man ikke kunne se og gendanne ved at aktivere TM?

Udseendet af Time Machine afhænger af, hvor man står, når man aktiverer
det. Nu har jeg prøvet min Time Machine, hvor backup ligger på en Time
Capsule, efter jeg har læst dit indlæg. Det er vist første gang, jeg
prøver det, efter jeg har installeret Snow Leopard.
De første mange gange synes jeg ikke, det virkede. Det er meget
langsomt, når man bruger en trådløs Time Capsule. Der kom bare et
Finder-vindue, men jeg kunne ikke gå tilbage i tiden. Efter nogle gange
er det nu lykkedes, men det kræver en del tålmodighed at få det hele
frem. Sjovt nok er baggrunden forsvundet. Før var man ude i det ydre rum
i Time Machine. Nu har jeg bare en fuldstændig hvid og tom baggrund.
Som sagt afhænger Time Machine af, hvor du befinder dig. Er man
i Mail, kommer der en række mailvinduer, hvor man kan gendanne sine
postkasser, som de var på bestemte tidspunkter. Er man i Finder og visse
programmer, der åbenbart ikke kan bruges med Time Machine, så dukker der
en rækker Findervinduer op. Her kan man så navigere dels i tid og dels
rundt på sin harddisk. Jeg kan ikke se, at der kommer diske op, med
mindre du mener et Finder-vindue, hvor man kan se diskene. Er det ikke
godt nok? Så kan du jo bare gå ind på diskene og finde de filer, du skal
bruge.
--
Henrik Münster
Esbjerg