Snekatten brugte systemet som kradsebrædt
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 03-09-09 11:58

Leopard med dualboot til NTFS formatteret Windows 7, that is.= kradsebrædt!

Inden opgraderingen havde jeg haft en kernepanik som jeg med gruppens hjælp
diagnosticerede som USB-fejl. Der var små ridser i systemets lak, stadigvæk.
De små tegn......systemets opstartsprofil kunne ikke se Win7 partitionen,
jeg måtte holde "Alt" nede for at vælge ved opstart.
Men den virkede!
Indtil Snekatten fik kløerne hvæsset i den!

Pludselig kunne kun Win7 starte, OS-X var blevet navneforandret
til:"EFI-BOOT!" -efter en stor diskundersøgelse hvor Snekatten prøvede at
udbedre skaderne, men meldte sig ude af stand til det, og anbefalede
afblankning af disken og reinstallation.

God idé syntes jeg, fordi jeg har 2 andre maskiner oppe at køre.Nu håber jeg
at jeg kan finde alle købeserienumrene!?))
Min nysgerrighed går nemlig på, at jeg kunne godt tænke mig at se den ren og
jomfruelig i al sin frygtelige skønhed.

Se defaultsystemet køre helt rent. Der er for eksempel et programtilvalg
hvor QT7 og printerdrivere(dem alle) kan tilvælges. Jeg snuppede QT7, men
fravalgte de 1,7 gigabyte printerdrivere.
Så det eneste jeg har lagt til jomfrueligheden er gamle onkel QT7. Indtil
nu.

Nu har jeg netplaner. Jeg har allerede e-mail på nettet, nu vil jeg se om
jeg på en smart måde kan køre Google groups på nettet via Safari! Jeg vil af
med lokale news hvis jeg kan. Så vil jeg KUN have Safari, and no other! Gode
ideer modtages med taknemmelighed.

Nødråb! Kender i et gratis FTP program der kan smide filer op på min lejede
server "luen.dk?" Jeg har købt Fetch , men den er begyndt at nagge mig til
at købe "Den nye version"- så kan jeg få en gratis, så snupper jeg den i
stedet.

I dag er helliget Snekatten. Jeg glæder mig til at se faciliteterne. Det
den har kradset i stykker snakker vi ikke om. Stilstand er tilbagegang!

Hilsen
Jens

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-09-09 12:11

Jens Erik Bech wrote:
> [...]
> lejede server "luen.dk?" Jeg har købt Fetch , men den er begyndt at
> nagge mig til at købe "Den nye version"- så kan jeg få en gratis, så

Kender flere der sværger til CyberDuck (http://cyberduck.ch/). Jeg kan
ikke selv lide interfacet, men det sku' efter sigende være rigtig godt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-09-09 12:12

Jens Erik Bech <lyrik@live.dk> wrote:

> [...]
> at købe "Den nye version"- så kan jeg få en gratis, så snupper jeg den i

CybderDuck ... ikke gratis men "donation ware"

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 03-09-09 06:00

On 3 Sep., 13:11, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> CybderDuck ... ikke gratis men "donation ware"

,,,,,,,,,,,,
Det var godt vi fik det på plads, må jeg tage min lykkepille nu?

Hilsen
Jens

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-09-09 13:04

Lyrik wrote:
> Det var godt vi fik det på plads, må jeg tage min lykkepille nu?

Alt har sin forklaring ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Lyrik

Dato : 03-09-09 07:14

On 3 Sep., 14:04, Peter Farsinsen <forn...@efternavn.dk> wrote:

> Alt har sin forklaring ;)
>
> --
> Peter Farsinsen
> forn...@efternavn.dk

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ærgerligt nok virker Cyberduck ikke i Sne-Leo. jeg har det bedre
nu..

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-09-09 14:38

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Ærgerligt nok virker Cyberduck ikke i Sne-Leo. jeg har det bedre
> nu..

Der er en beta som virker ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 04-09-09 17:02

On 3 Sep., 15:37, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Der er en beta som virker ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kan man så kalde dig en Beta-blogger?

Dum vits! Nå men jeg takker høfligst dig for dette medicintilbud! Nu
virker den! Og den er rigtig god. Lige så god som den "fetch" der
nagger og nagger om flere penge.

Også en dybfølt tak til Peter Farsinsen, som med sit andekald bragte
fuglen inden for rækkevidde.

Hilsen
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-09-09 16:12

Jens Erik Bech skrev:
> [...]
> at udbedre skaderne, men meldte sig ude af stand til det, og anbefalede
> afblankning af disken og reinstallation.

Du tog sikkerhedskopi af HELE maskinen inden, ikke?

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 03-09-09 17:05

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du tog sikkerhedskopi af HELE maskinen inden, ikke?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvis jeg har en film eller et dokument, så finder det som regel vej til 2-3
harddiske, det er den "sikkerhed" jeg bruger.

En hel maskine har jeg ikke ønsker om at bevare. Jeg fryder mig når der er
blanket af og en ny begyndelse udfordrer fantasien.
Give and take a few!
Jeg kan have mistet et eller andet, men du ved hvordan det er at rydde op?
Hvis man skal læse hvert papir inden man smider ud, så får man aldrig ryddet
op!

Hilsen
Jens