hvor lang tid tager en intall ??
Fra : jagge

Dato : 01-09-09 14:10

Hey

Hvor lang tid skal man regne med at en install tager ?? Hvis jeg gør det
bliver det måske under et cafe besøg men kan ikke finde ud af om det er
en dum ide ;0), grænser for hvor lang tid man gider at hænge der.

Hygge

Jakob

Fra : Lyrik

Dato : 01-09-09 16:27

Den 01.09.2009 kl. 15:10 skrev jagge <jagge@noname.invalid>:

> [...]
> bliver det måske under et cafe besøg men kan ikke finde ud af om det er
> en dum ide ;0), grænser for hvor lang tid man gider at hænge der.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Den installeres fra skrivebordet uden opsyn indenfor en halv times tid.
Ikke noget du kan errigere til et problem jakob!

--
Hilsen
"Lyrik"

Fra : jagge

Dato : 01-09-09 20:11

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Den installeres fra skrivebordet uden opsyn indenfor en halv times tid.
> Ikke noget du kan errigere til et problem jakob!

Selv om jeg godt ved at mange mac fanatics er blevet opstemte ved et nyt
system rammer det ikke mig så hårdt.

Jeg opgraderer udelukkende for ydelsesforbedringer, ellers ser det hele
jo uændret ud.

Projektet er dog udskudt da hverken humac eller fona har systemet, og så
kan de ikke forstå at man handler på nettet. Fysiske forretninger skal
se og holde op med at klynke og få styr på deres varelager :0). Jeg
køber systemet på nettet istedet.

Hygge

Jakob

Fra : KentBM

Dato : 01-09-09 20:51

jagge skrev:
> [...]
> kan de ikke forstå at man handler på nettet. Fysiske forretninger skal
> se og holde op med at klynke og få styr på deres varelager :0). Jeg
Min nevø vidste ikke, at han kunne købe en opgradering til kr. 69 til
hans nye MacBook Pro 13" i løbet af et par uger, så han købte en pakke i
Expert i fredags. Så opdateringen var selvfølgelig installeret i fredags.

Jeg bestilte den 25 og forventet leveringsdato er i morgen. Og jeg er
ikke hjemme i morgen sen eftermiddag, så det bliver tidligst på
posthuset (SuperBest) torsdag. Så måske er det hurtigere at prøve nogle
flere fysiske butikker med Mac, hvis det altså skal være her og nu.

Er der ikke forholdsvis mange problemer med denne opdatering? Jeg husker
ikke ret mange fra Tiger til Leopard.

--

Kent

Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-09-09 21:21

In article <4a9d7b0f$0$293$14726298@news.sunsite.dk>,
KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
> posthuset (SuperBest) torsdag. Så måske er det hurtigere at prøve nogle
> flere fysiske butikker med Mac, hvis det altså skal være her og nu.

Min kom i går med postbudet. Man behøver ikke være hjemme, den er ikke tykkere end den
kunne gå i brevsprækken.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : KentBM

Dato : 01-09-09 21:40

Kurt Brixen skrev:
> Min kom i går med postbudet. Man behøver ikke være hjemme, den er ikke tykkere end den
> kunne gå i brevsprækken.

Det lyder godt. Så håber jeg, at pakken kommer i morgen som lovet.

--

Kent

Fra : Lyrik

Dato : 01-09-09 23:20

"Kurt Brixen" <kbrixen@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Min kom i går med postbudet. Man behøver ikke være hjemme, den er ikke
> tykkere end den
> kunne gå i brevsprækken.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det kunne min også.

Hilsen
jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-09 16:47

jagge skrev:
> [...]
> bliver det måske under et cafe besøg men kan ikke finde ud af om det er
> en dum ide ;0), grænser for hvor lang tid man gider at hænge der.

Du skal ALDRIG have travlt når du opgraderer....

Fra : jagge

Dato : 01-09-09 17:32

> Du skal ALDRIG have travlt når du opgraderer....

He he god pointe ;0)

MVH

Jakob

Fra : KentBM

Dato : 01-09-09 20:53

jagge skrev:
> [...]
Desuden tager du vel ikke din sidste Time Machine backup inden
opgradering på en Café?

--

Kent

Fra : jagge

Dato : 01-09-09 21:08

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Desuden tager du vel ikke din sidste Time Machine backup inden
> opgradering på en Café?

Jo jo det er skam lige gjort :0), men jeg fik som sagt ikke systemet
udsolgt overalt, de havde åbenbart ikke regnet med at det ville blive
polulært, det er sgu til at grine af, godt købmandsskab.. nå de tjener
nok ikke noget på det alligevel.

Jeg køber på nettet, og så vidt jeg kan se er der meget lidt forske at
mærke for en bruger, men jeg vil da gerne have de ydelsesforbedringer
hvis de eller holder vand og ikke er ren marketing.. ???

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-09 21:32

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Jeg køber på nettet, og så vidt jeg kan se er der meget lidt forske at
> mærke for en bruger, men jeg vil da gerne have de ydelsesforbedringer
> hvis de eller holder vand og ikke er ren marketing.. ???

jeg har det lidt som at have fået en ny maskine ... det er sikkert ikke
noget der kan måles, men alting virker mere "snappy"

De rigtige fede ting kommer når udviklerne får bygget GCD og OpenCL
support ind i deres applikationer ... i can't wait ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 01-09-09 22:07

oget der kan måles, men alting virker mere "snappy"

> De rigtige fede ting kommer når udviklerne får bygget GCD og OpenCL
> support ind i deres applikationer ... i can't wait ..

OKi godt at høre, jeg håber jeg snart hører noget fra OKI ang den
driver. Er det normalt udelukket at en driver der virker til 10.5 kan
virke til 10.6 ?

Anyway det er sgu sløvt hvis de ikke laver drivere, så mange
styresystemer er der sgu heller ikke.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-09 22:25

> [...]

> OKi godt at høre, jeg håber jeg snart hører noget fra OKI ang den
> driver. Er det normalt udelukket at en driver der virker til 10.5 kan

ikke nødvendigvis .. driveren til min nyindkøbte Canon LBP3310 ser ud
til at virke i 10.6 ... og den er skrevet til 10.5

> Anyway det er sgu sløvt hvis de ikke laver drivere, så mange
> styresystemer er der sgu heller ikke.

Det er tit billigere for dem at droppe supporten af en ældre printer og
håbe folk køber en ny af samme mærke end at poste penge i udviklingen af
en ny driver ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 02-09-09 16:44

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Anyway det er sgu sløvt hvis de ikke laver drivere, så mange
> styresystemer er der sgu heller ikke.

> MVH

> Jakob

He, he...Jagge er en hakke

M.

Fra : jagge

Dato : 02-09-09 17:01

> He, he...Jagge er en hakke

Så er det sgu ved at blive personligt ;0)

Hygge

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 02-09-09 17:14

> Så er det sgu ved at blive personligt ;0)
>
> Hygge
>
> Jakob

Hygger mig blot over, at du næsten altid hakker No offence )

M.

Fra : jagge

Dato : 02-09-09 17:46

> Hygger mig blot over, at du næsten altid hakker No offence )

Er sgu ikke helt med på hvad du mener med hakker.

Hygge

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 03-09-09 03:58

> Er sgu ikke helt med på hvad du mener med hakker.
>
> Hygge
>
> Jakob

Diverse produkter og priser skal lige have én over nakken - med hakken

M.

Fra : jagge

Dato : 03-09-09 20:32

> Diverse produkter og priser skal lige have én over nakken - med hakken

Gu skal de, der skal jo være nogen til at holde balancen her i templet
;0).

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-09 16:46

jagge skrev:

> Anyway det er sgu sløvt hvis de ikke laver drivere, så mange
> styresystemer er der sgu heller ikke.

Du må give dem nogen flere penge :)

Fra : Lyrik

Dato : 01-09-09 22:14

Den 01.09.2009 kl. 23:06 skrev jagge <jagge@noname.invalid>:

> [...]
> virke til 10.6 ?
>
> Anyway det er sgu sløvt hvis de ikke laver drivere, så mange
,,,,,,,,,,,,,
Jeg vil tro, at når du sætter din OKI til Snow Leopard, så vil den nye
pakkefunktion downloade en fungerende driver fra nettet,-til systemet.
Selvfølgelig hvis den findes.

--
Hilsen fra:
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 02-09-09 16:41

> [...]

> bliver det måske under et cafe besøg men kan ikke finde ud af om det er
> en dum ide ;0), grænser for hvor lang tid man gider at hænge der.

De serverer vel både espresso og Grappa sådan et sted? En lille salat
eller en sandwich kan vel også forsøde installationstiden?

Man ku´ jo også gå hjem til sig selv, så man ikke var så
forhåndsstresset

(Driller bare ).

M.

Fra : jagge

Dato : 02-09-09 16:57

> Man ku´ jo også gå hjem til sig selv, så man ikke var så
> forhåndsstresset
>
> (Driller bare ).
>
> M.

he he lige præcis det var meningen at det skulle være et hygge
arrangement men det ville den lokale mac shop ikke være med til.

Bestiller systemet på nettet nu :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-09 17:41

> he he lige præcis det var meningen at det skulle være et hygge
> arrangement men det ville den lokale mac shop ikke være med til.
>
> Bestiller systemet på nettet nu :0)

Den lokale mac shop har nok svært ved at skaffe nok eksemplarer ...
Apple forfordeler som regel sig selv ..