10.6 is on!
Fra : Esben

Dato : 28-08-09 14:06

Så har Sneen lagt sig på toppen af mac-bjerget. Jeg skulle nu lige have
læst denne her inden:

http://support.apple.com/kb/HT3258

Mit IOgear eSATA Express Card virker ikke da den kun kan køre med
Silicon iMage softwaren.

Håber andre har bedre held..!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-08-09 15:02

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> http://support.apple.com/kb/HT3258

Tak!!!

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Esben

Dato : 28-08-09 17:27

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Tak!!!

Flere inkompatibiliteter:

http://www.macintouch.com/specialreports/snowleopard/slcompat.html

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-08-09 21:41

Esben wrote:

> Flere inkompatibiliteter:
>
> http://www.macintouch.com/specialreports/snowleopard/slcompat.html

? Adobe Creative Suite 3
- Det var en fejl, at Adobe var ude med, at CS3 ikke er kompatibel med
10.6. De har iflg. en tråd i comp.sys.mac.apps trukket det tilbage og
erkendt fejltagelsen, Så CS3 skulle være fuldt understøttet.

? Bean 2.3.1
Skulle virke, men kan oplyse, at vi er på vej med en ver. 2.4.0, der
forventes en af de nærmeste dage - inkl. dansk GUI. - Jeg er faktisk
blevet færdig med den her i eftermiddags. - Den bliver temmelig meget
udvidet, så det er lige før, den er lige så god en texteditor som
TexEdit Plus!

No FileMaker Pro 10
Det var dog utroligt... - Gad vide, om det også gælder Advanced udgaven?
- Eller er det det samme som med Leopard, at ver. 8.x ikke virkede, men
nok ver. 7.x og 9.x...?

No MenuMeters 1.3
- Og hvis den ikke opgraderes, hvad skal man så bruge?

? Photoshop Elements 6
Iflg. samme tråd i comp.sys.mac.apps skulle PhE 6.x virke, men vi blev
tilrådet at prøve......

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-09 21:49

> [...]
> 10.6. De har iflg. en tråd i comp.sys.mac.apps trukket det tilbage og
> erkendt fejltagelsen, Så CS3 skulle være fuldt understøttet.

ikke helt:

"As I say, we have reason to expect that all meaningful issues of
running Photoshop CS3 under Snow Leopard have been resolved. However,
because we have not done the level of testing that true certification
demands, we need to stand by our statement that we don't officially
support CS3 on Snow Leopard."

<http://blogs.adobe.com/jnack/>

> No MenuMeters 1.3
> - Og hvis den ikke opgraderes, hvad skal man så bruge?

iStat Menu ... når den bliver opdateret ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-08-09 22:50

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> because we have not done the level of testing that true certification
> demands, we need to stand by our statement that we don't officially

Hm, - så må man vist sige, at han skifter mening lige så tit som andre
skifter underhylere.... - Eller er Adobe et hus i splid med sig selv.?

---comp.sys.mac.system---
---27.08.09 05.12---
---Update to Adobe compatability with 10.6---
"Earlier today, we reported on comments from Adobe Principal Product
Manager for Photoshop John Nack pointing to a new FAQ document noting
that only Creative Suite 4 will be officially supported on Apple's
forthcoming Snow Leopard operating system, with Creative Suite 3 and
earlier versions reportedly not having been tested on Snow Leopard.

Nack has now posted an update after investigating the CS3 situation in
which he reveals that Adobe and Apple actually did do extensive testing
of at least Photoshop CS3 on Snow Leopard and found that it is in fact
compatible with the new operating system.

It turns out that the Photoshop team has tested Photoshop CS3 on Snow
Leopard, and to the best of our knowledge, PS CS3 works fine on Snow
Leopard.

Nack notes that only two minor issues remain that his Photoshop team is
aware of: window highlight rings in Exposé and text field nudging in
Japanese versions of Snow Leopard. But while Photoshop CS3 otherwise
appears to be perfectly compatible with Snow Leopard, Adobe has chosen
to not categorize it as officially supported due to the level of testing
it feels would be required in order to be entirely confident in that
statement.

When we say that we officially support a specific OS, you can trust that
we've done very extensive testing on that platform. If we haven't done
that level of testing, then we simply won't say that we support it.
That's why the FAQ reads as it does.

That said, none of us like to inconvenience customers, so the reality is
that we *do* actually perform some amount of testing on older product if
we believe that there are a significant number of customers using it. So
does Apple.

[...]

In the interest of time, Nack was able to report only on the Photoshop
situation under his direct purview and was unable to investigate the
status of other components of Creative Suite 3 with respect to OS X Snow
Leopard."

- Og så skal jeg lige beklage, det er _ikke_ fra comp.sys.mac.apps, men
comp.sys.mac,system istedet for.

I øvrigt gives der en vis udtryk for i den tråd + en anden tråd, jeg
ikke lige kan finde, - at vi endda nok kan regne med, at både CS og CS2
også vil virke.... Og med det lidt grafik, jeg laver, vil jeg ganske
enkelt ikke ud og ofre adskillige tusinde kroner på en opg. til CS3
eller CS4! - Det er lige før, jeg vil kalde det for en gang f......
røveri! - Nå, men hvis det bliver tilfældet, så er det da godt, jeg
stadig har en MDD, der både kan køre Leopard + CS2, selvom det gør det
lidt mere bøvlet at skulle køre det over netværket...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-09 07:11

> Hm, - så må man vist sige, at han skifter mening lige så tit som andre
> skifter underhylere.... - Eller er Adobe et hus i splid med sig selv.?

Det er meget simpelt. Selvom CS3 og/eller tidligere version virker på
10.6 så har Adobe ikke lavet det udtømmende QA arbejde og vil derfor
ikke officielt certificere CS3 på 10.6. Det betyder bla. at hvis du er
et stort grafisk hus og sidder på CS3 og opdaterer dine maskiner så skal
du ikke forvente meget hjælp fra Adobe _hvis_ der dukker kritiske
problemer op. Adobe vil heller ikke lave point opdateringer til CS3 for
at fixe ting der ikke kører på 10.6.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-08-09 15:37

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> have not done the level of testing that true certification demands, we
> need to stand by our statement that we don't officially support CS3 on

Jeg er overbevist om at Adobes fulde test-suite tager en evighed at
køre, skal gøres manuelt og i alle udgaver, og det vil de ikke bruge
penge på. Det er jo en forretningsbeslutning.

At de kører programmet lidt og ser om det virker her og der, er slet
ikke det samme som en fuld aftestning.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-08-09 21:07

Flemming Rubini wrote:

> Tak!!!

Jeg véd faktisk ikke, om der er noget at takke for.! - Jeg kan se, at
parallels Desktop 3.x står på listen, og jeg er ikke interesseret i at
opg. til ver. 4.x, da den er rent ud sagt dårlig - sagt på en pæn måde.
- PD 5.xbeta synes at være langsom... - Så hvad pokker skal man så
gøre..-(? ÆV!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-09 21:49

> [...]
> opg. til ver. 4.x, da den er rent ud sagt dårlig - sagt på en pæn måde.
> - PD 5.xbeta synes at være langsom... - Så hvad pokker skal man så

Bruger VMware Fusion ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-08-09 22:53

Thomas von Hassel wrote:

> Bruger VMware Fusion ...

Og få problemer med netværk og netværkssudskrivning? - nej tak! - Så
hellere partitionere min Windows disk med en Leopard + PD3+XPPro og lade
den køre uden ændringer... - jeg bruger alligevel stort set kun windows
til testbrug...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-09 07:11

> [...]
> hellere partitionere min Windows disk med en Leopard + PD3+XPPro og lade
> den køre uden ændringer... - jeg bruger alligevel stort set kun windows

lad mig gætte .. du har sidst brug Fusion da den 1.x ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-08-09 12:03

Thomas von Hassel wrote:

> lad mig gætte .. du har sidst brug Fusion da den 1.x ?

Nej, jeg har aldrig brugt Fusion, og jeg agter heller ikke at gøre det.
- Der er for mange rapporter om problemer i div. engelsksprogede gruppr...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-09 12:17

> Nej, jeg har aldrig brugt Fusion, og jeg agter heller ikke at gøre det.
> - Der er for mange rapporter om problemer i div. engelsksprogede gruppr...

Det virker ellers godt ... vi har haft færre problemer med Fusion end
med Parallels (og jeg har været med til at sætte Fusion op på nok 30-40
maskiner efterhånden)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-08-09 15:39

Erik Richard Sørensen skrev:

> Og få problemer med netværk og netværkssudskrivning? - nej tak! - Så

Jeg har ikke haft problemer med netværk overhovedet med Fusion. Hvad er
det du har set?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-08-09 17:55

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Jeg har ikke haft problemer med netværk overhovedet med Fusion. Hvad er
> det du har set?

Manglende adgang til eksterne FW400 og især FW800 diske inde fra WinXP,
XPPro og Vista, når diskene er koblet til en Mac som værts-maskine på et
netværk. - Samme grund, jeg heller ikke skifter til VirtualBox...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-09 18:41

> Manglende adgang til eksterne FW400 og især FW800 diske inde fra WinXP,
> XPPro og Vista, når diskene er koblet til en Mac som værts-maskine på et
> netværk. - Samme grund, jeg heller ikke skifter til VirtualBox...

Og Paralles giver dig direkte adgang til FW diske ? er du _sikker_ på
det .. jeg tror nemlig bare den mapper drevene i baggrunden ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-08-09 19:01

Thomas von Hassel wrote:

> Og Paralles giver dig direkte adgang til FW diske ? er du _sikker_ på
> det .. jeg tror nemlig bare den mapper drevene i baggrunden ...

Ikke hvis jeg vælger at tilføje dem som 'shared disks' i XPPro, så
ligger de fint og blomstrer i 'Min computer'... - Men man skal
selvfølgelig huske at installere Parallels Tools i windows..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-09 19:12

> Ikke hvis jeg vælger at tilføje dem som 'shared disks' i XPPro, så
> ligger de fint og blomstrer i 'Min computer'... - Men man skal
> selvfølgelig huske at installere Parallels Tools i windows..-)

.... det er jo ikke anderledes end f.eks. vmware fusion ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-08-09 21:04

> [...]

> XPPro og Vista, når diskene er koblet til en Mac som værts-maskine på et
> netværk. - Samme grund, jeg heller ikke skifter til VirtualBox...

Øh.

Jeg kan ikke forstå hvorfor netværksproblemer ikke giver dig adgang til
firewirediske.

Men sådan er der så meget - jeg har kun set at der er arbejdet for at
USB-enheder kan hives ind.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-09 21:07

> [...]
> firewirediske.
>
> Men sådan er der så meget - jeg har kun set at der er arbejdet for at

jep .. det virker f.eks. med kortlæserere til chipkort (til dataløn
bl.a.) ..

/thomas

Fra : Esben

Dato : 28-08-09 18:23

> [...]

> læst denne her inden:
>
> http://support.apple.com/kb/HT3258
>
> Mit IOgear eSATA Express Card virker ikke da den kun kan køre med

Inspireret af en Mac Pro bruger på Macintouch valgte jeg at
geninstallere den fjernede software driver og voilá er der hul igennem.
Det er så måske ikke den sundeste løsning - det vil tiden vise...

Time Machine tyggede meget grundigt på at beregne forandringer - og
viser 7,47 GB af slagsen og backupen går MEGET langsomt (TM ligger på
eSATA drevet)

En mystisk ting jeg allerede nu har oplevet i 10.6 er ikoner på diske,
der bliver usynlige eller ser forkerte ud. Selv et disk image der
mounter når lige at skifte udseende, men det kan jo bare være her hos
mig...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 30-08-09 22:13

> [...]

> geninstallere den fjernede software driver og voilá er der hul igennem.
> Det er så måske ikke den sundeste løsning - det vil tiden vise...

Det slår mig at årsagen til inkompabiliteten kunne ligge i at hvis man
sætter Espress Cardet i med diske forbundet så tager maskinen sig lige
en kernel panic, men det gjorde den nu også i 10.5...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 09-09-09 00:00

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

Seneste: (Mit indlæg på MacinTouch)

"Regarding the compability of eSATA ExpressCard for MacBook Pro:

Bad news is that after trying a reinstall of the old software - after
working for a while - it now locks (permanent spinning ball) my computer
completely when the card (IOgear) and the disk is connected. As I
recollect it the machine unlocks the moment I remove the card)

Good news is that IOgear now acknowledge they've got a problem. Got this
mail from their support today:

"At this time we are aware of the problems with the current driver and
10.6. When we have new drivers available they will be released to the
product information web site."
"

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk