ADVARSEL til Stofanet brugere!!!!!!!!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-08-09 22:25

*VIRUSADVARSEL*

Iflg. aftale med Stofas hovedvagt sender jeg hermed flg. advarsel

D.d. er der udsendt en mail, der skal foregive at være fra Stofas web
admin med besked om, at man skal svare på og opgradere sine
kontooplysninger inden 7 dage, ellers bliver kontoen lukket....

Mailen er en virus, der godt kan angribe installerede Mozilla baserede
programmer på Mac OS X som Thunderbird, Netscape, SeaMonkey, Eudora (kun
den nye ver.).

Den nåede desværre at tømme min inbox, før ClamXAV fik den slettet.

Hvis der er andre Stofanet kuner, der får denne virus, og I kan nå det,
bedes i kopiere teksten ud i et tekstbehandlingsprogram i .rtf format
med følgende indhold:

- Fuld header
- Mailens tekst
- Source Info

Sendes til <INGENnocSPAM@TILstofaMIG.dk>. Gæt selv, at det er
kapitælerne, der skal slettes...

NB. Samme type mail har i et stykke tid floreret hos TDC også, hvor jeg
véd, den også har tømt inboxes hos nogle kunder.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 22:34

> [...]
>
> NB. Samme type mail har i et stykke tid floreret hos TDC også, hvor jeg
> véd, den også har tømt inboxes hos nogle kunder.

Her er nok hvad der er sket i virkeligheden: ClamXav har nok smidt din
inbox mailbox fil i karatæne:

<http://www.clamxav.com/index.php?page=FAQ#14>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-08-09 00:07

Thomas von Hassel wrote:

> Her er nok hvad der er sket i virkeligheden: ClamXav har nok smidt din
> inbox mailbox fil i karatæne:
>
> <http://www.clamxav.com/index.php?page=FAQ#14>

Nej, jeg har sat ClamXAV ti at spørge, hvad den skal, og jeg bad den
flytte den inficerede mail til papirkurven - altså ikke systemets
papirkurv, men programmets. - Jeg kunne endda se, at hvert enkelt mail
forsvandt en efter en fra inbox'en

Men jeg har så lige opdaget, at der ligger en 'inbox' i systemets
papirkurv, da jeg lige skulle kontrollere en fil, der ellers var smidt
ud.... hm...der er da vist et eller andet galt i ClamXAV...

Men hvordan pokker åbner man den inbox fil? - Der ligger rent faktisk
nogle ret vigtige mails, jeg gerne skulle kunne redde - ihvertfald
teksten - ud fra. Har prøvet med Textwrangler, - det bliver da det rene
volapyk...- Jeg har rent faktisk aldrig været ude for noget lignende i
de nu snart 19 år, jeg har kørt med Mac...

mvh. Erik Rchard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-09 05:34

> [...]
> volapyk...- Jeg har rent faktisk aldrig været ude for noget lignende i
> de nu snart 19 år, jeg har kørt med Mac...

tja, normalt vil jeg omdøbe den og smide den i profiles mappen under
"local folders" ....

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-08-09 12:27

Thomas von Hassel wrote:

> tja, normalt vil jeg omdøbe den og smide den i profiles mappen under
> "local folders" ....

Tja...og qua den diskussion, vi havde forrige uge, så vil du også vide,
at den metode ikke virker på den opsætning, jeg kører med...

Jeg har også forsøgt at omdøbe den til noget helt anden som alm. xtxt
fil, men clamXAV reagerer stadig, men nu ligger den så blot på
skrivebordet... - Men heldigvis har jeg opdaget, at de vigtigste af de
mails, der gik tabt, stadig ligger på serveren, så skaden er mindre end
først troet...

mvh. Erik Richard