whats the fuzz about......Sneleopard
Fra : jagge

Dato : 27-08-09 09:36

Hey

Jeg er lidt nysgerrig på hvorfor der er så stor snak om
systemopdateringen. Er der tale om en stor opdatering med væssentlige
ændringer i brugerfladen, eller er det bare et lilel facelift ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 09:43

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> systemopdateringen. Er der tale om en stor opdatering med væssentlige
> ændringer i brugerfladen, eller er det bare et lilel facelift ?

Tja, du kan jo læse de mangle anmeldelser og kommentarer på f.eks.
macworld.com ...

10.6 er mest af alt en "under the hood" opdatering med lidt finpolering
på brugerfladen + exchange support.

Revolutionen kommer når 3. parts udviklernerne begynder at udnytte de
nye teknologier (64bit, OpenCL, Grand Central)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 27-08-09 12:07

> 10.6 er mest af alt en "under the hood" opdatering med lidt finpolering
> på brugerfladen + exchange support.

Ok takker.

Den der exchange support er den der ikke allerede med mail ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 12:16

> Ok takker.
>
> Den der exchange support er den der ikke allerede med mail ?

nej ... det der er nu er ikke meget mere end IMAP ... i 10.6 får du fuld
mail, kalender og adressebogs integration til Exhcnage 2007 server

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 27-08-09 20:17

Thomas von Hassel skrev:
> 10.6 er mest af alt en "under the hood" opdatering med lidt finpolering
> på brugerfladen + exchange support.

Jeg fandt dette
http://gizmodo.com/5346418/snow-leopard-review-lightened-and-enlightened?skyline=true&s=x
Det er vel godt, at samme hardware kan udnyttes en del bedre. For os der
ikke har råd til det sidste nye.

> Revolutionen kommer når 3. parts udviklernerne begynder at udnytte de
> nye teknologier (64bit, OpenCL, Grand Central)
Til gengæld har jeg forstået, at noget af denne hastighedsforøgelse er
opnået igennem brug af OpenCL (har lige slået OpenCL op). Og min MacBook
2.1 har GMA 950 chipset, som understøttes af OpenCL (husker jeg fra
tidligere artikel).

Men under alle omstændigheder er Snow Leopard bestil og afskibet og vil
i følge mailen blive leveret inden for 4 - 5 dages.

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-09 15:23

> [...]

> systemopdateringen. Er der tale om en stor opdatering med væssentlige
> ændringer i brugerfladen, eller er det bare et lilel facelift ?

Der er altid masser af snak om en ny systemopdatering. Det er noget
meget væsentligt, når man interesserer sig for Mac-computere. Der går
vel i runde tal halvanden år mellem hver større opdatering, som man skal
betale for, og det er altid en stor begivenhed. Det er jo software, der
er det væsentlige på en computer. Hardwaren skal bare være hurtig nok og
harddisken stor nok. Derudover gør det jo ikke meget forskel. Det er de
samme, der sker på skærmen på computer A og computer B. Software derimod
er det helt centrale i brugen af en computer. Derfor er en opdatering af
styresystemet altid ventet med spænding. Man længes efter de nye
funktioner samt rettelser af de fejl, der måtte være på det gamle
system.
--
Henrik Münster
Esbjerg