iBook G4, MacOS 10.5.8
Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-08-09 06:59

Jeg er ved at klargøre en gammel iBook G4, med 10.5.8.
(som ren Internet-, og iWork-maskine).

Findes der en pakke a la den nyligt annoncerede MacOS10.6 og iWork09?

Det ville jo være helt ideelt , hvis den nye pakke kunne bruges til en
Leopard-installation uden Sne-.
Findes det?

Hvis ikke, hvordan installerer jeg jeg så hurtigst 10.5.8 på den igen
når jeg har reformateret den? Og iWork09?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-08-09 07:05

Flemming Rubini skrev:
> Jeg er ved at klargøre en gammel iBook G4, med 10.5.8.
> (som ren Internet-, og iWork-maskine).
>
> Findes der en pakke a la den nyligt annoncerede MacOS10.6 og iWork09?

Der er præcis samme pakke, bare med 10.5, i butikkerne endnu.

Fona havde på hylden da jeg var inde at købe den der strømforsyning (whee).

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-08-09 07:25

> Der er præcis samme pakke, bare med 10.5, i butikkerne endnu.
>
> Fona havde på hylden da jeg var inde at købe den der strømforsyning (whee).

Ja, det er rigtigt dejligt at have fået nærbutikker med Apple-produkter.

Sidst jeg slettede min iBook G4, tog det lang tid, og tre gentagne
opdateringer, med gen-starter, før min 10.5 var nået til 10.5.8

Jeg har et 10.5 installationsmedie, jeg kunne ønske mig et 10.5.8 medie.
(Pokkers jeg ikke kunne lave et image sidst.)

Det går vel op for mig, at der er ingen vej udenom. Jeg må starte
forfra. Og så få lavet det image til næste gang.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-08-09 08:58

Flemming Rubini skrev den 27-08-2009 08:25:

> forfra. Og så få lavet det image til næste gang.

Der er sådan en smart ting i Leopard der hedder Time Machine. Har du
hørt om den?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-08-09 09:49

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Der er sådan en smart ting i Leopard der hedder Time Machine. Har du
> hørt om den?

Gad vide hvad TM vil sige til hvis man selv navngiver sine images?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-08-09 17:15

Flemming Rubini skrev:

> Gad vide hvad TM vil sige til hvis man selv navngiver sine images?

Lav en Time Machine på en passende harddisk, og smid den i skuffen. Så
er du klar til næste gang :)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-08-09 19:11

> Lav en Time Machine på en passende harddisk, og smid den i skuffen. Så
> er du klar til næste gang :)

Ja, du vil have vi bruger enkel metoder til backup, hvilket er god
rådgivning, tænker jeg. Prisen er nede på 1 kr. pr. GB. En G4 maskine
med det løse kan vel klares for en hund.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-08-09 02:19

Flemming Rubini skrev:

> Ja, du vil have vi bruger enkel metoder til backup, hvilket er god
> rådgivning, tænker jeg. Prisen er nede på 1 kr. pr. GB. En G4 maskine
> med det løse kan vel klares for en hund.

Jeg tror helt ærligt det er den enkleste løsning. Du kan utvivlsomt
også lavet noget "kopiér hele disken til en anden disk" som så kan
rulles tilbage. Hedder det SuperDuper?

Men sådan umiddelbart vil jeg tro det er den simpleste løsning blot at
bruge Time Machine :)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-08-09 06:17

> [...]
> rulles tilbage. Hedder det SuperDuper?
>
> Men sådan umiddelbart vil jeg tro det er den simpleste løsning blot at

Tak. Det er godt at høre fra selve orkanens midte.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-08-09 06:29

Flemming Rubini skrev:

> Tak. Det er godt at høre fra selve orkanens midte.

Interessant ordvalg, der

Du siger lige til hvis du får lyst til at forklare hvorfor du valgte
det, ikke?

Nå, ellers så bare klø på. Det er sundt at svinge installationsskiver
ind imellem :)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-08-09 08:08

> Interessant ordvalg, der
>
> Du siger lige til hvis du får lyst til at forklare hvorfor du valgte
> det, ikke?

Det skal jeg nok.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-09 08:36

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Tak. Det er godt at høre fra selve orkanens midte.

Hvor fred og ro regerer.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-09 07:35

> [...]

> Hvis ikke, hvordan installerer jeg jeg så hurtigst 10.5.8 på den igen
> når jeg har reformateret den? Og iWork09?

Det vil nok være muligt at installere iWork 09 og iLife 09 fra en
Sneleopard [ikke opgradering] uden at skulle installere Sneleoparden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk