Anti-malware i Sneleoparden
Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-09 05:05

På:

<http://blogs.zdnet.com/security/?p=4104&tag=nl.e550>

kan man se at Apple i Sneleoparden har placeret en »malware blocker« som
scanner installationspakker for tegn på kendt Macinstosh malware.

Da ppc-maskiner ikke kan køre Sneleoparden burde Apple lægge denne
feature ind i en fremtidig opgradering af Leoparden. 10.5.9.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-08-09 06:07

Per Rønne skrev:

> Da ppc-maskiner ikke kan køre Sneleoparden burde Apple lægge denne
> feature ind i en fremtidig opgradering af Leoparden. 10.5.9.

Tror du selv på den?

Der skal da være noget der får folk til at opgradere :)

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-09 07:05

> Tror du selv på den?

Jeg skrev altså ikke at jeg troede at Apple ville gøre det, men jeg
husker dog at Apple fortsatte med at opgradere Tiger efter at Leoparden
var kommet; dengang var Tiger på 10.4.9, nu er den på 10.4.11.

> Der skal da være noget der får folk til at opgradere :)

Til en ny maskine? Man smider da ikke en velfungerende, gammel maskine
ud, og personligt vil jeg ikke give slip på min G4/867, der er min
eneste mulighed for at køre gamle Classic-programmer.

Nu kører den så med tre endelige systemer på dens tre, interne
harddiske: MacOS 9.2.2, MacOS 10.4.11 og MacOS 10.5.9 Server.

Og den bliver kun sjældent tændt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 27-08-09 07:23

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Nu kører den så med tre endelige systemer på dens tre, interne
> harddiske: MacOS 9.2.2, MacOS 10.4.11 og MacOS 10.5.9 Server.

Er du under NDA på den siste der?
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-09 08:23

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Er du under NDA på den siste der?

Jeg aner ikke hvad du mener med »NDA«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 27-08-09 22:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg aner ikke hvad du mener med »NDA«.

NDA = Non Disclosure Agreement, avtale man må undertegne for å få
tilgang til ikke offentliggjorte versjoner av programvare, f.eks. en
utviklerlisens på Mac OS 10.6.

Poenget er at "Mac OS X Server 10.5.9" ikke finnes, eller i alle fall
ikke er sluppet offentlig - vi er pr. dato kun på 10.5.8. Det var altså
et forsøk på en aldri så liten morsomhet på din bekostning, mao. å
indirekte antyde at 10.5.9 ikke finnes, ved å spørre om du har tilgang
på noe som vi andre ikke har.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-09 04:38

> [...]

> et forsøk på en aldri så liten morsomhet på din bekostning, mao. å
> indirekte antyde at 10.5.9 ikke finnes, ved å spørre om du har tilgang

OK, jeg fik bare ikke lige checket versionsnummeret; der er stadig tale
om 10.5.8.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-08-09 17:14

Per Rønne skrev:

> Jeg skrev altså ikke at jeg troede at Apple ville gøre det, men jeg
> husker dog at Apple fortsatte med at opgradere Tiger efter at Leoparden
> var kommet; dengang var Tiger på 10.4.9, nu er den på 10.4.11.

Jada. Sikkerhedsopdateringer. Jeg vil godt vædde en krone på at den
funktionalitet ikke kommer til 10.5.

> Til en ny maskine? Man smider da ikke en velfungerende, gammel maskine
> ud, og personligt vil jeg ikke give slip på min G4/867, der er min
> eneste mulighed for at køre gamle Classic-programmer.

Så er du heller ikke Apples målgruppe. Har du overvejet at slå dig
sammen med ERS - han har sunget den sang i mange år :)

> Nu kører den så med tre endelige systemer på dens tre, interne
> harddiske: MacOS 9.2.2, MacOS 10.4.11 og MacOS 10.5.9 Server.
>
> Og den bliver kun sjældent tændt.

Tænkte nok de der gamle maskiner ikke kan bruges til noget fornuftigt.

TIlbuddet om at bytte din Server du ikke bruger med min Airport Express
jeg heller ikke bruger, gælder stadig

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 17:24

> Jada. Sikkerhedsopdateringer. Jeg vil godt vædde en krone på at den
> funktionalitet ikke kommer til 10.5.

vil vil godt tage et lille sats og sige at det godt kan komme i 10.5
også ....

> Så er du heller ikke Apples målgruppe. Har du overvejet at slå dig
> sammen med ERS - han har sunget den sang i mange år :)

Apple burde sende krydsermisiler efter folk der stadig bruger
OS9/Classic ....

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-09 17:33

> TIlbuddet om at bytte din Server du ikke bruger med min Airport Express
> jeg heller ikke bruger, gælder stadig

Den skal jeg først lige overveje lidt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-09 18:22

> Den skal jeg først lige overveje lidt ...

Der må vel være tale om denne:

<http://www.apple.com/dk/airportexpress/specs.html>

Og usb-stikket skal bruges til en printer, ikke til en harddisk der kan
bruges til TM eller som fælles drev?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 19:17

> [...]

> <http://www.apple.com/dk/airportexpress/specs.html>
>
> Og usb-stikket skal bruges til en printer, ikke til en harddisk der kan

korrekt .. en Express kan ikke tage en harddisk.

/rgomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-08-09 15:31

Per Rønne skrev:

> Der må vel være tale om denne:
>
> <http://www.apple.com/dk/airportexpress/specs.html>
>
> Og usb-stikket skal bruges til en printer, ikke til en harddisk der kan
> bruges til TM eller som fælles drev?

Jep. Og forrige model.

Det er til gengæld godt til at trække lyd fra iTunes over i dit
stereoanlæg. Eller forlænge dit trådløse hvis du allerede har en
Apple-router.

Det skal også siges at din Server nok er mere værd end min Express :)

Fra : Per Rønne

Dato : 29-08-09 15:52

> Det skal også siges at din Server nok er mere værd end min Express :)

Den har jeg skam luret på; den kostede 3.500 kroner ... men nu er der jo
kommet en opgradering:

<http://www.apple.com/dk/server/macosx/>
--
Per Erik Rønne