iCal
Fra : Rune Trusell

Dato : 22-08-09 07:39

Er det muligt at få ugenumre vist i iCal (ver. 3.0.7)?

(OS X 10.5.7)

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell
(tidligere rt)

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 22-08-09 08:20

Rune Trusell <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> Er det muligt at få ugenumre vist i iCal (ver. 3.0.7)?
>
> (OS X 10.5.7)

Abonner på Avalonias ugenumre.

<http://www.avalonia.dk/ical/Ugenumre.ics>

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-09 09:03

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Abonner på Avalonias ugenumre.
>
> <http://www.avalonia.dk/ical/Ugenumre.ics>

Som man også er nødt til at bruge i BusyCal indtil iso ugenumre bliver
en option.

Ugenumre [og DKMærkedage] fungerer alligevel bedre i BusyCal end i iCal,
idet man kan markere dem som »Holyday calendars«; så fremstår de ikke
som aftaler men i kursiv nederst på dagen. Vælg kalenderen, højreklik på
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rune Trusell

Dato : 28-08-09 21:00

Mogens Thyregod wrote:

> Abonner på Avalonias ugenumre.
>
> <http://www.avalonia.dk/ical/Ugenumre.ics>

Tak for svar - til alle - det virker.

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell
(tidligere rt)

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-09 08:43

Rune Trusell <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> Er det muligt at få ugenumre vist i iCal (ver. 3.0.7)?
>
> (OS X 10.5.7)

Nej, her skal du bruge BusyCal der bruger samme kalenderbase som iCal,
og som altså fint synkroniserer med MobileMe og iPhone.

Dog først i en senere opgradering.

Du kan hente en gratis /public beta/ her:

<http://www.busymac.com/>

Programmet skulle snart være færdigudviklet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 22-08-09 10:15

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Nej, her skal du bruge BusyCal der bruger samme kalenderbase som iCal,
> og som altså fint synkroniserer med MobileMe og iPhone.

Takk for tipset med BusyCal, som ser meget god ut. Men den har jo heller
ikke noen innebygget ukenummerering, såvidt jeg kan se?
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-09 17:20

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Takk for tipset med BusyCal, som ser meget god ut. Men den har jo heller
> ikke noen innebygget ukenummerering, såvidt jeg kan se?

Jeg har forespurgt firmaet, som har svaret tilbage at det kommer senere,
i en opdatering.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 23-08-09 00:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg har forespurgt firmaet, som har svaret tilbage at det kommer senere,
> i en opdatering.

Takk.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-08-09 02:05

> [...]

> Du kan hente en gratis /public beta/ her:
>
> <http://www.busymac.com/>
>
> Programmet skulle snart være færdigudviklet.

Det er spændende at følge din brug af Busycal.

Jeg bruger selv iCal, sat op mod Google, således at vores Mac og
Windowsmaskiner synkroniserer med Google-serveren. Desuden abonnerer jeg
på Avalonias ugenumre. Derfor har jeg samlet set, lidt svært ved at se
fordelen ved Busycal. Det var lidt langhåret at sætte op, og undervise
i. Måske er Busycal bedre på dette punkt?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 23-08-09 04:16

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> fordelen ved Busycal. Det var lidt langhåret at sætte op, og undervise
> i. Måske er Busycal bedre på dette punkt?

Modsiger du ikke dig selv lidt? Du nævner BusyCal to gange.

Har man i øvrigt i forvejen BusyMac, som bruges til synkronisering til
bl.a. Google Calendar [en nødvendighed hvis man bruger Pocket Informant
på iPhone], koster en opgradering kun $10, hvilket for mig blev til dkr.
69,03 inklusive dansk moms.

Men prøv den da ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-08-09 05:43

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Derfor har jeg samlet set, lidt svært ved at se
>
> Modsiger du ikke dig selv lidt? Du nævner BusyCal to gange.

Jo det blev lidt knudret. Jeg mente at al synkronisering vha. Google og
iCal, Outlook, Mobil etc var lidt langhåret at sætte op, men tåleligt.
Jeg spørger derfor om opsætning af BusyCal er meget nemmere?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 23-08-09 06:10

> [...]

> iCal, Outlook, Mobil etc var lidt langhåret at sætte op, men tåleligt.
> Jeg spørger derfor om opsætning af BusyCal er meget nemmere?

Ja. Og har man haft BusyMac installeret i forvejen får man ikke alene
BusyCal til en fjerdel af prisen, installationen bruger også BusyMacs
indstillinger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-08-09 05:43

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> BusyMac, som bruges til synkronisering til
> bl.a. Google Calendar [en nødvendighed hvis man bruger Pocket Informant
> på iPhone]

Jeg havde glemt at PIM ikke kunne synkroniseres af Google uden
hjælpedimser.
Er PIM den dims som gør at din iPhone kan erstatte din Palm?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 23-08-09 06:10

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg havde glemt at PIM ikke kunne synkroniseres af Google uden
> hjælpedimser.
> Er PIM den dims som gør at din iPhone kan erstatte din Palm?

PIM = Personal Information Manager?

Pocket Informant er en PIM til bl.a. iPhone. Den mangler dog
Adressekartoteket - men bruger her Apples indbyggede hvilket vel kun er
godt.

Pocket Informant har ikke adgang til Apples kalender, da Apple ikke har
villet give tredieparts udviklere adgang til firmaets API til
kalenderen. Derfor foregår synkronisering af kalender over Google
Calender, som så skal bruge eksempelvis BusyMac / BusyCal til
synkronisering til iCal / BusyCal, hvor det så igen synkroniseres med
MobileMe og dermed iCal på iPhone.

Pocket Informant har en veludviklet understøttelse af to-dos [også
kaldet »tasks«], mens iCals understøttelse er ganske primitiv. Da heller
ikke Google Calendar understøtter to-dos i deres API bruger Pocket
Informant synkroniseres i stedet med ToodleDo; desværre understøtter
BusyMac [endnu] ikke synkronisering med denne.

BusyMac kører stort set med samme primitive to-do understøttelse som
iCal, selv om de nu [også] vises i selve kaldenderen, på den relevante
dato. Da BusyMac mere eller mindre kører på samme database som iCal
betyder det, at dens to-dos også vises i Mail, såvel på Mac som iPhone,
under Huskelister. Men disse er kun med en »senest« dato og
prioriteterne »lav, medium, høj« og bruges desværre ikke af Pocket
Informant, der kun har to optioner: Franklin Covey [prioritet 0-9] og
GTD, Getting Things Done, med projekter og kontekster og en bunke andet.
Den primitive Apple-måde burde også være en option, så synkronisering
med iCal / BusyMac kunne finde sted på den måde - og så burde BusyMac og
firmaet bag Pocket Informant se at få indledt et samarbejde, så man
fuldt ud kunne synkronisere mellem dem, men mon ikke der foregår noget
bag kulissen allerede?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-08-09 09:52

> [...]

> firmaet bag Pocket Informant se at få indledt et samarbejde, så man
> fuldt ud kunne synkronisere mellem dem, men mon ikke der foregår noget

Tak. Det er virkeligt dejligt at få sådan en gennemgang. Det kan være
svært at overskue hele dit forløb fra Palm til iPhone, og hvilke
funktionaliteter der er produktive. Men vi er sikkert mange der før har
brugt Palm som følger dine erfaringer.

Jeg selv bruger meget Googledocs til alting. Huskelister sker ved hjælp
af regneark. Jeg har brugt deres "Task" men kommer jævnligt til at
slette noget ved en fejl, eller også mister jeg overblikket, da jeg ikke
kan se det hele på skærmen i det format jeg ønsker, som jeg kan med
regnearket. Man kan for i øvrigt indsætte diverse gadgets i sin
dokumenter, men det har jeg ikke selv prøvet. Formentlig også en
prioriteret, og kalendersynkroniseret liste.

Jeg ser derfor en udvikling der for mig går mere og mere i retning af at
en ny telefon først og fremmest skal være god til internettet. Måske i
særdeleshed til Google-ting, hvis der findes sådan et koncept. (Ideen om
en Google-telefon lyder lidt selvmodsigende, en Google-telefon skal jo
bare være god til at vise internet-sider, ligesom Google skal være god
til at levere sådanne der kan ses af alt.)

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : thohei

Dato : 25-08-09 01:43

On Aug 22, 8:39 am, Rune Trusell <trusellruneFJ...@hotmail.com> wrote:
> Er det muligt at få ugenumre vist i iCal (ver. 3.0.7)?
>
> (OS X 10.5.7)
Den her duer direkte i iCal
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=173135
Thomas