Hvad sker der med os X i 2013?
Fra : Henrik Enslev

Dato : 20-08-09 23:47

Hej

Da os X blev jeg slået af fryd over den elegance hvormed os 9 kunne
blive til X, samtidig med at det jo var uniX, og det var smukt og
enkelt.

Indtil videre går det jo meget godt med 10.6 etc, men om føje år kommer
10.9, og hvad så? Man kan jo ikke så godt gå til 10.10, vel?

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-09 23:58

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
>
> Indtil videre går det jo meget godt med 10.6 etc, men om føje år kommer
> 10.9, og hvad så? Man kan jo ikke så godt gå til 10.10, vel?

Mac OS XI

Hvad gør Peugeot? De er jo nået til 308, og desværre var de så
letsindige at bruge 309 i firserne til den bil, de havde overtaget efter
købet af Simca.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-08-09 00:47

Henrik Münster wrote:

> Mac OS XI

Tja, det er da en mlighed.

> Hvad gør Peugeot? De er jo nået til 308, og desværre var de så
> letsindige at bruge 309 i firserne til den bil, de havde overtaget efter
> købet af Simca.

Nja, Peugeot overtog nu ikke direkte Simca. - Simca blev først
overtaget af det engelske Crysler Ltd. (uafhængigt af det oprindelige
amerikanske Crysler Inc.). Senere blev Simca-Crysler lagt sammen med
fransk-engelske Talbot under navnet Talbot-Simca, (faktisk skal det
skrives SIMCA, det er en forkortelse). Senere hed det kun Talbot, da den
sidste af sønnesønnerne fra den opr. grundlægger af SIMCA døde uden
arvinger, og samtidig blev både Cryslers aktiepost og SIMCA-familiens
aktiepost overtaget af Peugeot, der så sad med godt 80% af aktierne i
(Crysler-SIMCA-Talbot) Crysler-Talbot S.A.. - Hvem der nu ejer de sidste
20% er temmelig uvis...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-08-09 22:59

> [...]
> aktiepost overtaget af Peugeot, der så sad med godt 80% af aktierne i
> (Crysler-SIMCA-Talbot) Crysler-Talbot S.A.. - Hvem der nu ejer de sidste

Jeg prøvede bare at gøre det lidt kort, men du har da ret i, at
historien er lidt længere og også involverer den engelske Rootes
koncern. Nu ved man selvfølgelig ikke, hvad der foregår i
udviklingsafdelingen, men som jeg har læst det, så var bilen, der blev
til Peugeot 309, ment som afløser for den ganske succesfulde SIMCA 1100.
Man kan faktisk godt se, at den har det samme knæk på bagklappen. Da
Peugeot besluttede at stoppe med at bruge navnet Talbot, havde de en
nærmest færdig-udviklet bil. De valgte så at ændre nogle detaljer og
kalde den 309. Knækket på bagklappen var egentlig smart, for når man
kørte i regnvejr, kom der ikke vand op på bagruden, som der ellers altid
gør på biler med stor bagklap.
SIMCA 1100 var nok ikke så højt estimeret her i landet, men
faktisk var det en rigtig godt bil, der på mange måder var forud for sin
tid. Egentlig var det den første bil i Golf-klassen. 1100 TI var den
første GTI, og Matra SIMCA Ranchero var den første bil med et råt
firehjulstrækker-udseende til folk, der egentlig ikke havde brug for en
firehjulstrækker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-08-09 00:06

Henrik Münster wrote:

> [...]
> kalde den 309. Knækket på bagklappen var egentlig smart, for når man
> kørte i regnvejr, kom der ikke vand op på bagruden, som der ellers altid

Hm, afløseren for SIMCA 1100 var nu altså Talbot Horizon 1100. Undervogn
og motor på de to er helt identiske. Anden gen. Horizon 1100i havde fået
en Peugeot motor men stadig lige firkantet i design. Horizon kunne fås i
1100, 1300 og så den store sedan med enten en 1400 eller 1800 ccm motor.

> [...]
> første GTI, og Matra SIMCA Ranchero var den første bil med et råt
> firehjulstrækker-udseende til folk, der egentlig ikke havde brug for en

Der blev da ellers solgt temmelig mange SIMCA 1100 og 1300, men næsten
ingen af den store sedan model med 1500 ccm motor. - Min søster og
svoger kørte i en 1100 i næsten 12 år. De har endda præsteret at køre
til Nordkap med en Sprite 400 campingvogn med den inkl. 2 voksne og 2
børn. SIMCA 1100 havde en enorm sejtræk - ligesom den helt gamle SIMCA
1000 Aronde fra slutningen af 1950'erne. De kunne yde utrolige meget med
de forholdsvis små motorer...

Det gik bare stærkt ned ad bakke, da Talbot overtog SIMCA. - Den eneste
model, der stort set blev solgt i den periode, var Crysler 1500 og
1500GL - svarende nogenlunde til Talbot 1500 Sedan, men forsynet med en
Vauxhall motor istedet for SIMCA/Peugeot motoren. - Jeg skal hilse og
sige, at så'n Crysler 1500GL altså godt kan flytte sig... - Jeg har
været med til at køre 180km/t i en sådan Crysler. - Godt der ingen hvide
BMW 2200 med sort skrift på siderne [motorvejspatruljer] var i
nærheden ...Nå, det er jo ren nostalgi fra beg. af firserne.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-08-09 00:50

Henrik Enslev wrote:
> [...]
>
> Indtil videre går det jo meget godt med 10.6 etc, men om føje år kommer
> 10.9, og hvad så? Man kan jo ikke så godt gå til 10.10, vel?

Det kunne man da godt. - Men hvis vi nu holder os til de to
hovedtolkninger af 'X' i OS X....

1, OS X står for OS 10.
Det er der en del, der mener, - det er lidt tvivlsomt, hvad Apple
egentlig selv mener. - Steve Jobs siger mest 'OS Ten', når han omtaler
den, mens en af de rigtig gamle Apple fædre, der nu ikke længere er
ansat, men har sit eget firma - Julian Gomez - manden bag GX teknologien
i Os 6.x-9.x og Legos computerlegetøj - siger altsi 'Mac OS Æks'.

2. OS X står for OS Unix.
Det er den anden hovedtolkning af 'X''ets betydning, og så er det jo
fuldstændig ligegyldigt, om den kommer til at hedde 'OS X 11', 'OS X
12', 'OS X 13' osv.. - Det er nok den mest almindelige tolkning både af
Apples egne udviklere og en stor del af os andre. - Et faktum er det
ihvertfald, at 'OS X' er registreret som varemærke..-)

Derimod synes jeg, der vil være noget sjovere at se, hvad 'navn', de
kommende systemer vil få... - Nu bliver det jo 'Snow Leopard' (Puma),
men hvad bliver det næste... - Lion/Løve? Zobel?, Marekat - nå nej,det
er jo en abekat,,,. - Eller går de/han over til de store rovfugle -
ørn, falk, oav...?

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 21-08-09 08:17

> Derimod synes jeg, der vil være noget sjovere at se, hvad 'navn', de
> kommende systemer vil få... - Nu bliver det jo 'Snow Leopard' (Puma),
> men hvad bliver det næste... - Lion/Løve? Zobel?

Vi kommer i hvert fald hurtigt ud i uddøde kattedyr ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-09 05:55

> [...]

> Indtil videre går det jo meget godt med 10.6 etc, men om føje år kommer
> 10.9, og hvad så? Man kan jo ikke så godt gå til 10.10, vel?

hvorfor ikke ? .. vi har da haft 10.4.11 ...

/thomas

Fra : Henrik Enslev

Dato : 21-08-09 21:06

> hvorfor ikke ? .. vi har da haft 10.4.11 ...
>
> /thomas

Fordi jeg tænker, at 10.10 kommer før 10.2, hvilket ingenlunde er sandt.

Desuden er der noget der hedder X11. Jeg har aldrig haft brug for at
vide hvad det er, men jeg ved det findes ( på en Mac osX maskine)

Vh Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-09 21:14

> Fordi jeg tænker, at 10.10 kommer før 10.2, hvilket ingenlunde er sandt.

.... det er ikke et decimal system

Fra : Henrik Enslev

Dato : 21-08-09 22:06

> ... det er ikke et decimal system

Nej det har jeg så lært nu, så er der fri bane til X117

Fra : Per Rønne

Dato : 21-08-09 23:24

> Nej det har jeg så lært nu, så er der fri bane til X117

X11 er det samme som det der i UNIX-verdenen generelt kaldes X Windows
eller bare X, hvilket man naturligvis ikke kan kalde det blandt
mac-brugere:

<http://en.wikipedia.org/wiki/X_Window_System>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-09 10:14

Hej,

> X11 er det samme som det der i UNIX-verdenen generelt kaldes X Windows

Lige for at præcisere hedder det netop ikke X Windows, og 'ægte'
UNIX-brugere vil forsværge dette navn.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-09 17:20

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Lige for at præcisere hedder det netop ikke X Windows, og 'ægte'
> UNIX-brugere vil forsværge dette navn.

Jeg fandt nu ellers lige bind 8 frem af »The Definitive Guides to the X
Window System« fra O'Reilley. Den hedder »X Window System
Administrator's Guide« og stod på en af mine hylder.

Men det er måske s'et du ikke kan lide?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-08-09 17:27

Per Rønne skrev:

> [...]
> Window System« fra O'Reilley. Den hedder »X Window System
> Administrator's Guide« og stod på en af mine hylder.

Det hedder X. Resten betyder vinduessystem. Det er efterfølgeren til W.

Hvorfor i alverden har du iøvrigt dén på hylden? Du er da ikke C
programmør...

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-09 17:43

> Det hedder X. Resten betyder vinduessystem. Det er efterfølgeren til W.
>
> Hvorfor i alverden har du iøvrigt dén på hylden? Du er da ikke C
> programmør...

Jeg har da programmeret i C, bl.a. til mit speciale. I øvrigt kan jeg se
at bogen er fra 1992, altså 17 år gammel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-08-09 17:21

Per Rønne skrev:

> Jeg har da programmeret i C, bl.a. til mit speciale. I øvrigt kan jeg se
> at bogen er fra 1992, altså 17 år gammel.

Og i edb-år er det en evighed. Du driver et IT-antikvariat?

Nå, pyt, hver sine lyster :)

Fra : Per Rønne

Dato : 24-08-09 04:41

> Og i edb-år er det en evighed. Du driver et IT-antikvariat?

Jeg er ikke tilbøjelig til at smide bøger ud, medmindre jeg har
pladsmangel. Og så forærer jeg dem gerne væk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 24-08-09 07:37

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg er ikke tilbøjelig til at smide bøger ud, medmindre jeg har
> pladsmangel. Og så forærer jeg dem gerne væk.

Og sådan skal det være - godt, Per

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 08:15

> Og sådan skal det være - godt, Per

en af de få ting der rent faktisk ryger ud her er forældende
computerbøger .. også derfor at jeg ikke køber flere .. det går
simpelthen for stærkt....

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 24-08-09 15:41

> en af de få ting der rent faktisk ryger ud her er forældende
> computerbøger .. også derfor at jeg ikke køber flere .. det går
> simpelthen for stærkt....

> /thomas

Gem dem for historiens og eftertidens skyld(?).

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-08-09 18:23

> Gem dem for historiens og eftertidens skyld(?).

Tjae, jeg har for efterhånden mere end halvandet år siden bestilt »The
Leopard Server Bible«, som skulle være kommet oktober sidste år, men
måneder inden blev det meddelt at den føst ville juli i år. Måneder
inden var der så endnu en meddelelse: den var igen forsinket, men nu
uden angivelse af dato.

Snow Leopard skulle vistnok komme næste måned, så mon ikke den kommer
omkring årsskiftet, nu som:

The Leopard Server Bible.
Covers Snow Leopard Server.

Det tror jeg i hvert fald jeg ville gøre hvis jeg var udgiveren ...
ellers ville bogen jo nærmest være forældet inden udgivelsen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 18:44

> [...]

> Det tror jeg i hvert fald jeg ville gøre hvis jeg var udgiveren ...
> ellers ville bogen jo nærmest være forældet inden udgivelsen ...

hvorfor læser du ikke bare dokumentationen ?

7thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 24-08-09 19:13

> hvorfor læser du ikke bare dokumentationen ?

> 7thomas

Uden at vide noget om Pers motivation, er vi enkelte tilbage på kloden,
der holder af at læse bøger. Tænk, vi er også så tåbelige, at vi betaler
penge for at læse en avis, skrevet på papir.

Vi er rimelig sindssyge

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 19:38

> [...]
> der holder af at læse bøger. Tænk, vi er også så tåbelige, at vi betaler
> penge for at læse en avis, skrevet på papir.

I'm all for books .. men reference materiale o.l. er i mine øjne bedst
elektronisk .. hvis jeg skulle slå op i hardcover bøger som jeg slå op i
pdf filer og online reference materiale ville jeg få meget ømme
bladrefingre ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 24-08-09 19:46

> [...]
> elektronisk .. hvis jeg skulle slå op i hardcover bøger som jeg slå op i
> pdf filer og online reference materiale ville jeg få meget ømme

Ja, jeg er enig - det var blot lidt værkstedshumor(?)

M.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-09 20:23

Hej Per,

> Jeg fandt nu ellers lige bind 8 frem af »The Definitive Guides to the X
> Window System« fra O'Reilley. Den hedder »X Window System
> Administrator's Guide« og stod på en af mine hylder.

Nu er "X Window System" og "X Windows" jo netop ikke det samme. Det er
da vist rigtigt et windowing system, men det skyldes nok at forlaget
ikke syntes der var plads på bogryggen til længere ord.

Problemet med "X Windows" er, at folk kan tro at det har noget med
Windows at gøre, eller at det har samme funktionalitet som Windows.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-08-09 04:16

> [...]

> Problemet med "X Windows" er, at folk kan tro at det har noget med
> Windows at gøre, eller at det har samme funktionalitet som Windows.

Det har jeg nu hele tiden vidst, men når man i længere tid blot har
kaldt det X11 så glemmer man jo efterhånden det manglende 's' - Windows
ligger jo nærmest på tungen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-09 08:56

Hej Per,

> Det har jeg nu hele tiden vidst, men når man i længere tid blot har
> kaldt det X11 så glemmer man jo efterhånden det manglende 's' - Windows
> ligger jo nærmest på tungen.

Jeg tror det er blevet skrevet nogen gange i tråden nu - det har ikke
noget at gøre med s'et. Det hedder enten "X", "X Window System" eller
"The X Windowing System".

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-08-09 08:34

> Nej det har jeg så lært nu, så er der fri bane til X117

X11 er et produkt, og ikke et versionsnummer ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-08-09 08:46

Thomas von Hassel skrev:

> X11 er et produkt, og ikke et versionsnummer ...

Mnjah. Forgængeren hed jo X10. Det var så i forhistorisk tid.

Det er også ligemeget :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-08-09 08:50

> Mnjah. Forgængeren hed jo X10. Det var så i forhistorisk tid.
>
> Det er også ligemeget :)

helt enig

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 22-08-09 09:06

> Mnjah. Forgængeren hed jo X10. Det var så i forhistorisk tid.

I Mac OS X, 10.+?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-09 09:09

> I Mac OS X, 10.+?

XWindows er betydeligt ældre end MacOS X ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 22-08-09 09:34

> XWindows er betydeligt ældre end MacOS X ...

Taler I om X11 i Mac OS, 10.+ eller XWindows?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-09 17:20

> Taler I om X11 i Mac OS, 10.+ eller XWindows?

X11 = X Window, og vi taler altså ikke om X11 /i MacOS X/

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-09 20:24

Hej Per,

> X11 = X Window, og vi taler altså ikke om X11 /i MacOS X/

Nej, det hedder heller ikke "X Window". Hvis du skal skrive det kort,
hedder det blot X. Og jo, det er en X11 som følger med i Mac OS X.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-08-09 04:16

> [...]

> Nej, det hedder heller ikke "X Window". Hvis du skal skrive det kort,
> hedder det blot X. Og jo, det er en X11 som følger med i Mac OS X.

Hvorfor hedder det så X Window i bøgerne? Mig bekendt er X blot den
normale kortform, som dog ikke så godt kan bruges i mac-verdenen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-09 08:53

Hej,

> Hvorfor hedder det så X Window i bøgerne? Mig bekendt er X blot den
> normale kortform, som dog ikke så godt kan bruges i mac-verdenen.

Det må være fordi det er en dårlig bog, du har?

Det svarer lidt til at du tog forkortelsen DSB og kaldte det for "Danske
Stat".

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-09 12:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Mig bekendt er X blot den
> normale kortform, som dog ikke så godt kan bruges i mac-verdenen.

Det går da fint - X11, f.eks., eller har jeg grundlæggende misforstået
noget/dig?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-08-09 14:47

> Det går da fint - X11, f.eks., eller har jeg grundlæggende misforstået
> noget/dig?

Vi kan ikke så godt bruge /navnet/ X [Window System] når vi selv bruger
[MacOS] X ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-09 15:30

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Vi kan ikke så godt bruge /navnet/ X [Window System] når vi selv bruger
> [MacOS] X ...

Jamen, de to ting har da intet med hinanden at gøre, eller har jeg
misforstået alting?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-09 15:34

> Jamen, de to ting har da intet med hinanden at gøre, eller har jeg
> misforstået alting?

de to ting har intet med hinaden at gøre .. og Mac OS X skal også
korrekt udtales Mac OS [TEN]

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-09 19:48

> de to ting har intet med hinaden at gøre .. og Mac OS X skal også
> korrekt udtales Mac OS [TEN]
>
> /thomas

Nåeh, det var godt Jeg troede(næsten & meget kort) et øjeblik, at
jeg ikke kunne læse indenad ).

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-08-09 04:41

> de to ting har intet med hinaden at gøre .. og Mac OS X skal også
> korrekt udtales Mac OS [TEN]

Selv i Apple er det ikke ukendt at folk taler om Mac OS /iks/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-08-09 17:21

Per Rønne skrev:

> Hvorfor hedder det så X Window i bøgerne? Mig bekendt er X blot den
> normale kortform, som dog ikke så godt kan bruges i mac-verdenen.

Æh, er det ikke dig der er skrap til engelsk.

"X Window System" -> vinduessystemet kaldet X...

Fra : Morten Lind

Dato : 22-08-09 20:29

> X11 = X Window, og vi taler altså ikke om X11 /i MacOS X/

Alt forladt - det troede jeg.

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-08-09 22:07

Henrik Enslev wrote:

> Fordi jeg tænker, at 10.10 kommer før 10.2, hvilket ingenlunde er sandt.

Hm, rent program-nummerings-mæssigt er 10.2.1 et lavere nummer end
10.10.1. - Det er et af de få tilfælde, hvor 'nullet' ikke spiller en
rolle, sålænge det ikke er med....

> Desuden er der noget der hedder X11. Jeg har aldrig haft brug for at
> vide hvad det er, men jeg ved det findes ( på en Mac osX maskine)

Hvis du fx. henter og installerer Gimp.app - et Photoshop-lignende
program, så skal X11 være installeret for at Gimp kan bruges.

mvh. Erik Richard

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 21-08-09 11:03

"Henrik Enslev" <no@spam.nix> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Indtil videre går det jo meget godt med 10.6 etc, men om føje år kommer
> 10.9, og hvad så? Man kan jo ikke så godt gå til 10.10, vel?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

10.9
+ 10,1
´´´´´´´´´´´´´´´
11,0
OS-XI "Feisty Felix"
Nyt fyrigt system til hjemlig hygge. Smidigt og vellidt.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-09 11:25

Jens Erik Bech <lyrik@live.dk> wrote:

> [...]
> 11,0
> OS-XI "Feisty Felix"
> Nyt fyrigt system til hjemlig hygge. Smidigt og vellidt.

det er ikke et decimal system .. det er et product.major.minor system

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 21-08-09 12:29

Jens Erik Bech <lyrik@live.dk> wrote:

> 10.9
> + 10,1
> ´´´´´´´´´´´´´´´
> 11,0

Du blander komma og punktum [versionsnummer] sammen. 10.9 + 10.1 ->
10.10, lige som 10,9 + 10,1 = 21,0 .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 21-08-09 13:06

> 11,0
> OS-XI "Feisty Felix"
> Nyt fyrigt system til hjemlig hygge. Smidigt og vellidt.

ubuntu havde en version, der hefg Feisty Fawn, så er det ikke lidt tæt
på selvom vi er i UNIX?
Hans

Fra : Lyrik

Dato : 21-08-09 12:03

Den 21.08.2009 kl. 12:24 skrev Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>:

> det er ikke et decimal system .. det er et product.major.minor system
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
SÃ¥ du kan se for dig OS-X 10.256? Naaaajj!

Alligevel har disse en tendens til at hedde 1.0,.. 1.1,.. 1.9,...2.0!

--
Hilsen
Jens Erik Bech

Fra : Per Rønne

Dato : 21-08-09 12:38

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> Så du kan se for dig OS-X 10.256? Naaaajj!

Sagtens. I bund og grund ville det i øvrigt bare være A.100 - hex. Eller
12.400 - oct .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-09 12:50

Hej,

> SÃ¥ du kan se for dig OS-X 10.256? Naaaajj!

Det er nu ikke uhørt for et versionsnummer. Fx er nyeste version af TeX
3.1415926... og seneste version af METAFONT har nummer 2.718281.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-09 13:08

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Så du kan se for dig OS-X 10.256? Naaaajj!
>
> Alligevel har disse en tendens til at hedde 1.0,.. 1.1,.. 1.9,...2.0!

prøv at se hvad f.eks. versionnummeret på Vista hedder ....

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-08-09 17:38

Lyrik skrev:

> Så du kan se for dig OS-X 10.256? Naaaajj!
>
> Alligevel har disse en tendens til at hedde 1.0,.. 1.1,.. 1.9,...2.0!

Du er ny i softwareverdenen? :)

Fra : Lyrik

Dato : 21-08-09 16:48

Den 21.08.2009 kl. 14:05 skrev Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk>:

> ubuntu havde en version, der hefg Feisty Fawn, så er det ikke lidt tæt
> på selvom vi er i UNIX?
> Hans
,,,,,,,,,,,,
Jeg synes netop det var et alletiders navn! "feisty" betyder vel at man er
lidt fræk og frisk og Felix er en huskat. For en gangs skyld forlader vi
de sneklædte afsides skråninger og finder en kat som hører til i hjemmet!
Jeg synes det er en go' idé!Med et blink i øjet til Ubuntu!

--
Hilsen fra:
Jens

Fra : Hans Houmøller

Dato : 21-08-09 17:29

Lyrik skrev:
> [...]
> hjemmet!
> Jeg synes det er en go' idé!Med et blink i øjet til Ubuntu!

.... og jeg blinker tilbage!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-08-09 18:47

Hans Houmøller wrote:

> ... og jeg blinker tilbage!

Så kan vi da lige så godt kalde et nt system for Garfield. - Han blinker
jo også tit med - ihvertfald det ene øje.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-08-09 17:35

Henrik Enslev skrev:

> Indtil videre går det jo meget godt med 10.6 etc, men om føje år kommer
> 10.9, og hvad så? Man kan jo ikke så godt gå til 10.10, vel?

Når man kan gå til 10.4.11 kan man vel også gå til 10.11.4? :)

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 21-08-09 20:27

> Når man kan gå til 10.4.11 kan man vel også gå til 10.11.4? :)

Det bliver aldrig aktuelt:

10.5.8 (nyeste OS)
10.6
10.6.1
10.6.2
10.6.3
10.6.9
10.7
10.7.1
10.7.2
10.7.3
10.7.9

10.8
10.9
11

Osv osv
Der går ikke så lang tid før OS 11 eller noget helt helt andet, at man løber
tør for versionsnumre.
Hvorfor overhovedet spekulere? Apple finder på noget UDEN at spørge os
alligevel

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-09 20:46

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> 10.6.9
> 10.7
> 10.7.1
> 10.7.2
> 10.7.3
> 10.7.9
>
> 10.8
> 10.9
> 11
>
> Osv osv
> Der går ikke så lang tid før OS 11 eller noget helt helt andet, at man løber
> tør for versionsnumre.
> Hvorfor overhovedet spekulere? Apple finder på noget UDEN at spørge os

*suk* .. det er stadig ikke et decimal system

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 22-08-09 14:23

> *suk* .. det er stadig ikke et decimal system

Ved jeg. Mente bare der er plads nok.

- Mikael

Fra : Lyrik

Dato : 23-08-09 10:25

Den 21.08.2009 kl. 19:47 skrev Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk>:

> Så kan vi da lige så godt kalde et nt system for Garfield. - Han blinker
> jo også tit med - ihvertfald det ene øje.
Ja! go' idé! det kunne være rart om de slap det teatralske med ensomme
bjergkatte og kam ned på jorden iblandt de mennesker der bruger deres
system.
Typisk bruger-"Maren i kæret" der ikke kan finde ud af Windows.))"OS-XI
Uncle Tom" ville også være et godt bud!

--
Hilsen
Jens Erik Bech