avi til divx
Fra : Steen

Dato : 20-08-09 12:12

Hvis nogen leger lidt med fil(m)formater, hvad bruger I så til
konvertering fra fx avi til divx?
Jeg har googlet lidt, men vil gerne høre hvad I bruger...og hvad man
skal lade være med at bruge

--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-08-09 12:24

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Hvis nogen leger lidt med fil(m)formater, hvad bruger I så til
> konvertering fra fx avi til divx?
> Jeg har googlet lidt, men vil gerne høre hvad I bruger...og hvad man
> skal lade være med at bruge

hvad er dit kildematerie ? .. hvad skal du bruge det til ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-09 13:00

On 2009-08-20 13:24:28 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> hvad er dit kildematerie ? .. hvad skal du bruge det til ?
>
> /thomas

Og hvorfor overhovedet lave det om..
mac kan jo godt læse avi..
og det kan eksterne afspillere jo - som regel - også.

forestiller mig at du er ude i noget mkv, der skal laves om..
Det ser næsten - ligemeget hvad - elendigt ud når det konverteres..
jeg har ikke fundet en løsning endnu..
kunne jeg bare finde et stykke soft, der åbner mkv containeren, så jeg
kan samle lyd og billede i et andet program..
forslag..
Altså uden at konvertere i nogle af programmerne..

PS
du kan samle video i visual hub.. men ikke lyd og billede FCp er
naturligvis heller ikke specielt relevant !?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-08-09 13:09

<ecozyz> wrote:

> forestiller mig at du er ude i noget mkv, der skal laves om..
> Det ser næsten - ligemeget hvad - elendigt ud når det konverteres..

syns du ? ... jeg bruger Video Monky <videomonkey.org> som er bygget på
reserne af Visual Hub og det ser da ok ud ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 20-08-09 14:36

> syns du ? ... jeg bruger Video Monky <videomonkey.org> som er bygget på
> reserne af Visual Hub og det ser da ok ud ...
>
> /thomas

Jeg har et par film i .avi - fremfor at koble computeren til
fladskærmen, ville jeg bare prøve at afspille en divx via min Blu-ray.
Den æder desværre ikke .avi via usb
--
Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-08-09 17:34

ecozyz skrev:

> forestiller mig at du er ude i noget mkv, der skal laves om..
> Det ser næsten - ligemeget hvad - elendigt ud når det konverteres..
> jeg har ikke fundet en løsning endnu..

Prøvet med nyeste Handbrake?

Fra : Steen

Dato : 20-08-09 18:33

> Prøvet med nyeste Handbrake?

Nej, jeg vidste ikke den kunne klare det
--
Steen

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 20-08-09 20:18

"ecozyz" skrev i meddelelsen news:4a8d3ada$0$307$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> samle lyd og billede i et andet program..
> forslag..
> Altså uden at konvertere i nogle af programmerne..
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvorfor og til hvad formål du vil lave "MKV om!" er et af det 21.
århundredes mysterier.

Men opskriften er enkel og jeg kan lave en MKV om på 2 sekunder. det kan du
også!

Du skal bruge TsMuxergui fra Rusland til Mac. Den fås til windows og også
til Linux

Du tager mkv-en ind og så prikker du hvad der skal ud. Du kan vælge:
AVCHD
Blu-Ray
Mts

Mts kan spille direkte i en PS3 for eksemple, hvis det var det du ville(Vi
ved ikke hvad du vil, andet en splitte ad og lave noget andet, hvilket ikke
siger ret meget!)
AVCHD kan spille fra en memorystick eller fra en brændt DVD (UDF 2.5
filformat)
Blu-Ray kan spille fra en brændt DVD eller en brændt Blu-rayskive.

Disse tre ting kan du lave en mkv om til uden at omkode på cirka 2 sekunder.

Hilsen
Jens

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 20-08-09 20:09

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvis nogen leger lidt med fil(m)formater, hvad bruger I så til
> konvertering fra fx avi til divx?
> Jeg har googlet lidt, men vil gerne høre hvad I bruger...og hvad man
> skal lade være med at bruge
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
DivX er avi?

jens

Fra : Steen

Dato : 20-08-09 20:38

Jens Erik Bech <lyrik@live.dk> wrote:

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> DivX er avi?
>

> jens

Som den ihærdige læser har observeret, så kender jeg ikke meget til
filformaterne. Min Blu-ray afspiller praler af at kunne afspille divx
fra et usb-stick - og de film jeg kunne tænke mig at prøve med, er
avi'er
--
Steen

Fra : Lyrik

Dato : 20-08-09 22:43

Den 20.08.2009 kl. 21:38 skrev Steen <isteen+usenet@gmail.com>:

> [...]
> filformaterne. Min Blu-ray afspiller praler af at kunne afspille divx
> fra et usb-stick - og de film jeg kunne tænke mig at prøve med, er
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er det samme! DivX har .avi til efternavn, prøv at stikke dine avi ind
i den USB!

--
Hilsen
Jens Erik Bech

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-08-09 22:46

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det er det samme! DivX har .avi til efternavn, prøv at stikke dine avi ind
> i den USB!

..avi er bare et containter format .. hvad du putter i er det der tæller

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 21-08-09 10:48

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> .avi er bare et containter format .. hvad du putter i er det der tæller
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nemlig! Men det er normalt DivX og XVID som befinder sig i den i vore dage.
En avi kapabel afspiller vil uden provlemer spille dem begge. Bruger man
containeren avi er det vigtigt at man bruger lyd med CBR og ikke VBR, da
avi-containeren er defekt.
På grund af defekten ophørte MS med understøttelsen af formatet for en hel
del år siden.

Hilsen
Jens

Fra : Steen

Dato : 21-08-09 11:21

Jens Erik Bech <lyrik@live.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Nemlig! Men det er normalt DivX og XVID som befinder sig i den i vore dage.

Jamen jeg takker alle for oplysningerne - rart at blive klogere
--
Steen

Fra : Lyrik

Dato : 21-08-09 11:59

Den 21.08.2009 kl. 12:21 skrev Steen <isteen+usenet@gmail.com>:

> Jamen jeg takker alle for oplysningerne - rart at blive klogere

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kunne du så ikke tænke dig at fortsætte dialogen lidt endnu? Hvilken
Blu-Ray afspiller er det du har?
Ja, siden den har US-indgang og kan spille DivX? PS3? Samsung? Eller noget
helt tredie?

--
Hilsen
Jens Erik Bech

Fra : Lyrik

Dato : 21-08-09 16:03

Den 21.08.2009 kl. 12:58 skrev Lyrik <lyrik@live.dk>:

> [...]
> Blu-Ray afspiller er det du har?
> Ja, siden den har US-indgang og kan spille DivX? PS3? Samsung? Eller
,,,,,,,,,
Nå det ved jeg jo godt! Undskyld jeg var lidt sen i betrækket! Du er den
samme Steen som jeg har sludret med på dk.kultur.film. Det er en:
Panasonic DMP-BD60 .Rigtigt?
Interessant er:
On the right hand side is a flap that conceals an SD/SDHC card slot, which
allows you to play JPEG, AVCHD and MPEG-2 files, and a USB port that
supports MP3, JPEG and DivX playback.
Så kan den afspille "AVCHD" fra SD-HC kort! En god ting.

--
Hilsen fra:
Jens

Fra : Steen

Dato : 21-08-09 17:44

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,
> Nå det ved jeg jo godt! Undskyld jeg var lidt sen i betrækket! Du er den
> samme Steen som jeg har sludret med på dk.kultur.film. Det er en:
> Panasonic DMP-BD60 .Rigtigt?

Lige præcis

> [...]
> supports MP3, JPEG and DivX playback.
> Så kan den afspille "AVCHD" fra SD-HC kort! En god ting.

Jeg må krybe til korset og indrømme, jeg har ingen anelse om, hvad AVCHD
er for noget....men det kan du sikkert lære mig?
--
Steen

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 21-08-09 18:54

> Jeg må krybe til korset og indrømme, jeg har ingen anelse om, hvad AVCHD
> er for noget....men det kan du sikkert lære mig?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er en Blu-Ray med menuer, lagt på et Sd kort, hvor du kan afspille den
på din nye Blu-Ray spille. Særlig velegnet er det hvis du anskaffer et High
Definition videokamera som netop gemmer filmene på et memorykort.
I det tilfælde kan man tage memorykortet lige ud af kameraet og afspille det
på BD spillen.

Alle de filmstrimler du optager havner i en mappe der hedder AVCHD. Det er
hele mappen der afspilles.

Du kan se mig redigere en AVCHD med menuer her:
http://www.youtube.com/watch?v=avLPdgEvybU

Noget tilsvarende kan du lave på et SD-HC kort.

Hilsen
Jens

Fra : Steen

Dato : 21-08-09 22:40

> [...]

> Du kan se mig redigere en AVCHD med menuer her:
> http://www.youtube.com/watch?v=avLPdgEvybU
>
> Noget tilsvarende kan du lave på et SD-HC kort.

Takker for videogennemgangen
--
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-09 19:24

On 2009-08-21 19:53:40 +0200, "Jens Erik Bech" <lyrik@live.dk> said:

> [...]
>
> Du kan se mig redigere en AVCHD med menuer her:
> http://www.youtube.com/watch?v=avLPdgEvybU
>
> Noget tilsvarende kan du lave på et SD-HC kort.

hvilket bitrate kører den i..
kenderAVC HD fra prof miljø, der er der 100 mbit/s @ mpeg4 ( h 264.)
Formoder at det er en lavere bitrate !?

Fra : Lyrik

Dato : 24-08-09 08:48

"ecozyz" skrev i meddelelsen news:4a91893c$0$300$14726298@news.sunsite.dk...

> hvilket bitrate kører den i..
> kenderAVC HD fra prof miljø, der er der 100 mbit/s @ mpeg4 ( h 264.)
> Formoder at det er en lavere bitrate !?

De High Definition videokameraer du kan købe har et loft på 24 Megabit/sek.
Men har du et materiale der går højere er der vel ikke noget loft. Det skal
så være loftet over Blu-Ray i sig selv og loftet i den hardware der skal
afspille det.
Mit eget High Definition kamera har et loft på 17 Megabit/sek. Jeg har
aldrig set noget materiale der var højere end 35 Megabit/sek. Det var en
Blu-Ray skive.

Hilsen
Jens