/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Teste en formular med Safari-browser på en~
Fra : Peter


Dato : 19-08-09 23:22

Hej NG!

Kan jeg få lidt hjælp til at få min formular testet med en Safari-browser på
en Mac.

Jeg er selv PC-bruger og har testet formularen med en Safari-browser på
PC'en. Det viser sig at Safari 4.0 ikke kan lave "focus" på alle de steder
hvor der er anvendt "tabindex" (tekstfelter + tekstlinks). Problemet er at
mine tekstlink ikke bliver markeret og dermed ikke er muligt at "aktivere"
med ENTER tasten. (bl.a. tekstlinket mellem 1. tekstfelt og 2. tekstfelt)

Ved at Google har jeg kunne findet ud af at det er et meget "almindeligt"
problem, som mange har. Jeg fandt dette forslag til en løsning: Safari
(Mac) Tabindex: Systemindstillinger / Tastaturgenveje / Fuldt tastatur
(Afkrydsningsfelt)
Er der en eller anden der vil "afprøve" dette forslag?

www.morgenmusikken.dk/F.htm

På forhånd tak!

hilsen
Peter



 
 
Thomas von Hassel (19-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-08-09 23:29

Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

> Hej NG!
>
> Kan jeg få lidt hjælp til at få min formular testet med en Safari-browser på
> en Mac.
>
> Jeg er selv PC-bruger og har testet formularen med en Safari-browser på
> PC'en. Det viser sig at Safari 4.0 ikke kan lave "focus" på alle de steder
> hvor der er anvendt "tabindex" (tekstfelter + tekstlinks). Problemet er at
> mine tekstlink ikke bliver markeret og dermed ikke er muligt at "aktivere"
> med ENTER tasten. (bl.a. tekstlinket mellem 1. tekstfelt og 2. tekstfelt)
>
> Ved at Google har jeg kunne findet ud af at det er et meget "almindeligt"
> problem, som mange har. Jeg fandt dette forslag til en løsning: Safari
> (Mac) Tabindex: Systemindstillinger / Tastaturgenveje / Fuldt tastatur
> (Afkrydsningsfelt)
> Er der en eller anden der vil "afprøve" dette forslag?
>
> www.morgenmusikken.dk/F.htm

må man spørge hvorfor det skal være så besværligt ?

/thomas

Peter (19-08-2009)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-08-09 23:44


"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1j4q1c6.scrpuw1xz3y0kN%thomas@elements.dk...
> Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:
>
>> Hej NG!
>>
>> Kan jeg få lidt hjælp til at få min formular testet med en Safari-browser
>> på
>> en Mac.
>>
>> Jeg er selv PC-bruger og har testet formularen med en Safari-browser på
>> PC'en. Det viser sig at Safari 4.0 ikke kan lave "focus" på alle de
>> steder
>> hvor der er anvendt "tabindex" (tekstfelter + tekstlinks). Problemet er
>> at
>> mine tekstlink ikke bliver markeret og dermed ikke er muligt at
>> "aktivere"
>> med ENTER tasten. (bl.a. tekstlinket mellem 1. tekstfelt og 2. tekstfelt)
>>
>> Ved at Google har jeg kunne findet ud af at det er et meget "almindeligt"
>> problem, som mange har. Jeg fandt dette forslag til en løsning: Safari
>> (Mac) Tabindex: Systemindstillinger / Tastaturgenveje / Fuldt tastatur
>> (Afkrydsningsfelt)
>> Er der en eller anden der vil "afprøve" dette forslag?
>>
>> www.morgenmusikken.dk/F.htm
>
> må man spørge hvorfor det skal være så besværligt ?
>
> /thomas


Ikke forstået

hilsen
Peter



Thomas von Hassel (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-08-09 06:49

Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
> news:1j4q1c6.scrpuw1xz3y0kN%thomas@elements.dk...
> > Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:
> >
> >> Hej NG!
> >>
> >> Kan jeg få lidt hjælp til at få min formular testet med en Safari-browser
> >> på
> >> en Mac.
> >>
> >> Jeg er selv PC-bruger og har testet formularen med en Safari-browser på
> >> PC'en. Det viser sig at Safari 4.0 ikke kan lave "focus" på alle de
> >> steder
> >> hvor der er anvendt "tabindex" (tekstfelter + tekstlinks). Problemet er
> >> at
> >> mine tekstlink ikke bliver markeret og dermed ikke er muligt at
> >> "aktivere"
> >> med ENTER tasten. (bl.a. tekstlinket mellem 1. tekstfelt og 2. tekstfelt)
> >>
> >> Ved at Google har jeg kunne findet ud af at det er et meget "almindeligt"
> >> problem, som mange har. Jeg fandt dette forslag til en løsning: Safari
> >> (Mac) Tabindex: Systemindstillinger / Tastaturgenveje / Fuldt tastatur
> >> (Afkrydsningsfelt)
> >> Er der en eller anden der vil "afprøve" dette forslag?
> >>
> >> www.morgenmusikken.dk/F.htm
> >
> > må man spørge hvorfor det skal være så besværligt ?
> >
> > /thomas
>
>
> Ikke forstået

hvorfor du vil tvinge folk til at tabulere imellem felterne istedet for
bare at lade dem bruge musen ligesom 99.9% af alle andre formularer ?

/thomas

Flemming Rubini (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 20-08-09 07:40

Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

> www.morgenmusikken.dk/F.htm

Kan ikke betjenes med mus.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Peter (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-08-09 08:26

>> www.morgenmusikken.dk/F.htm
>
> Kan ikke betjenes med mus.
>
> --
> Venlig hilsen
> Flemming Rubini

Hej!

Citat: "Kan ikke betjenes med mus".

Jeg mente at det var "rimeligt" at fortælle brugerne af "visse" browsere,
hvordan man "skulle forholde sig", da jeg selv havde konstateret hvordan
formularen kunne "opførte sig" i bl.a. Firefox, Safari og Chrome. Derfor! -
Årsagen til at rullemenuerne ikke kan betjenes med mus, er jeg ikke klar
over.

Problemet med Safari-browseren er at et "almindeligt" tekstlink (med
tablink) ikke bliver "markeret" (focus) således at man kan benytte
enter-tasten. Det er udelukkende for at være konsekvent, da man som bruger
af ovennævnte (desværre) er nødt til at anvende tabulator-tasten for at
vælge rullemenuer - og dermed "gnnemføre" hele formularen med "tab" og
"enter".

Er der en eller anden der vil "afprøve" dette forslag? Jeg fandt dette
forslag til en løsning: Safari (Mac) Tabindex: Systemindstillinger /
Tastaturgenveje / Fuldt tastatur
(Afkrydsningsfelt) Ved at Google har jeg kunne findet ud af at det er et
meget "almindeligt"
problem.

<hvorfor du vil tvinge folk til at tabulere imellem felterne istedet for
<at lade dem bruge musen ligesom 99.9% af alle andre formularer ?

Det giver ihvertfald færre musseskader! Det må da være en positiv ting?

hilsen
Peter



Thomas von Hassel (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-08-09 08:35

Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

>
> <hvorfor du vil tvinge folk til at tabulere imellem felterne istedet for
> <at lade dem bruge musen ligesom 99.9% af alle andre formularer ?
>
> Det giver ihvertfald færre musseskader! Det må da være en positiv ting?

eh .. nej .. folk forventer at en formular virker som en formular _skal_
virke .. Istedet for at lave "fixe løsninger" så brug en std. formular
som overholder standarderne.


/thomas

Peter (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-08-09 11:32

> eh .. nej .. folk forventer at en formular virker som en formular _skal_
> virke .. Istedet for at lave "fixe løsninger" så brug en std. formular
> som overholder standarderne.
>
> /thomas

Hej Thomas!

Du virker noget negativ, synes jeg Du er selvfølgelig "i din gode ret"
til at mene hvad du mener, men en standard-formular er ikke mulig.

Jeg ser ikke nogen grund til at vi (du og jeg) "uddyber" vore synspunkter i
"sagen" yderligere, da vi jo helt klart har 2 forskellige synspunkter. Tak
for din kommentar, selvom jeg (desværre) ikke kan bruge den til ret meget.

hilsen
Peter



Thomas von Hassel (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-08-09 11:39

Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

> > eh .. nej .. folk forventer at en formular virker som en formular _skal_
> > virke .. Istedet for at lave "fixe løsninger" så brug en std. formular
> > som overholder standarderne.
> >
> > /thomas
>
> Hej Thomas!
>
> Du virker noget negativ, synes jeg Du er selvfølgelig "i din gode ret"
> til at mene hvad du mener, men en standard-formular er ikke mulig.

det må da være muligt at lave en formular som opfører sig som en
formular. At man ikke kan klikke i et tekstfelt og få lov til at skrive
i det er uintuitivt som bare pokker ...

>
> Jeg ser ikke nogen grund til at vi (du og jeg) "uddyber" vore synspunkter i
> "sagen" yderligere, da vi jo helt klart har 2 forskellige synspunkter. Tak
> for din kommentar, selvom jeg (desværre) ikke kan bruge den til ret meget.

du kan bruge det når du undrer dig over at du ikke får ret mange
henvendelser fordi din formular er brugerfjendtlig.

/thomas

Flemming Rubini (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 20-08-09 09:25

Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

> >> www.morgenmusikken.dk/F.htm
> >
> > Kan ikke betjenes med mus.
> >
> > --
> > Venlig hilsen
> > Flemming Rubini
>
> Hej!
>
> Citat: "Kan ikke betjenes med mus".
>
> Jeg mente at det var "rimeligt" at fortælle brugerne af "visse" browsere,
> hvordan man "skulle forholde sig", da jeg selv havde konstateret hvordan
> formularen kunne "opførte sig" i bl.a. Firefox, Safari og Chrome. Derfor! -
> Årsagen til at rullemenuerne ikke kan betjenes med mus, er jeg ikke klar
> over.
>
> Problemet med Safari-browseren er at et "almindeligt" tekstlink (med
> tablink) ikke bliver "markeret" (focus) således at man kan benytte
> enter-tasten. Det er udelukkende for at være konsekvent, da man som bruger
> af ovennævnte (desværre) er nødt til at anvende tabulator-tasten for at
> vælge rullemenuer - og dermed "gnnemføre" hele formularen med "tab" og
> "enter".
>
> Er der en eller anden der vil "afprøve" dette forslag? Jeg fandt dette
> forslag til en løsning: Safari (Mac) Tabindex: Systemindstillinger /
> Tastaturgenveje / Fuldt tastatur
> (Afkrydsningsfelt) Ved at Google har jeg kunne findet ud af at det er et
> meget "almindeligt"
> problem.
>
> <hvorfor du vil tvinge folk til at tabulere imellem felterne istedet for
> <at lade dem bruge musen ligesom 99.9% af alle andre formularer ?
>
> Det giver ihvertfald færre musseskader! Det må da være en positiv ting?

Er det din hensigt at dokumentere en uhensigtsmæssighed i Safari, eller
er det at få et stykke arbejde fra hånden?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Peter (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-08-09 11:16


"Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1j4qsnp.4csfr715iw831N%012008fr@gmail.com...
> Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:
>
>> >> www.morgenmusikken.dk/F.htm
>> >
>> > Kan ikke betjenes med mus.
>> >
>> > --
>> > Venlig hilsen
>> > Flemming Rubini
>>
>> Hej!
>>
>> Citat: "Kan ikke betjenes med mus".
>>
>> Jeg mente at det var "rimeligt" at fortælle brugerne af "visse" browsere,
>> hvordan man "skulle forholde sig", da jeg selv havde konstateret hvordan
>> formularen kunne "opførte sig" i bl.a. Firefox, Safari og Chrome.
>> Derfor! -
>> Årsagen til at rullemenuerne ikke kan betjenes med mus, er jeg ikke klar
>> over.
>>
>> Problemet med Safari-browseren er at et "almindeligt" tekstlink (med
>> tablink) ikke bliver "markeret" (focus) således at man kan benytte
>> enter-tasten. Det er udelukkende for at være konsekvent, da man som
>> bruger
>> af ovennævnte (desværre) er nødt til at anvende tabulator-tasten for at
>> vælge rullemenuer - og dermed "gnnemføre" hele formularen med "tab" og
>> "enter".
>>
>> Er der en eller anden der vil "afprøve" dette forslag? Jeg fandt dette
>> forslag til en løsning: Safari (Mac) Tabindex: Systemindstillinger /
>> Tastaturgenveje / Fuldt tastatur
>> (Afkrydsningsfelt) Ved at Google har jeg kunne findet ud af at det er et
>> meget "almindeligt"
>> problem.
>>
>> <hvorfor du vil tvinge folk til at tabulere imellem felterne istedet for
>> <at lade dem bruge musen ligesom 99.9% af alle andre formularer ?
>>
>> Det giver ihvertfald færre musseskader! Det må da være en positiv ting?
>
> Er det din hensigt at dokumentere en uhensigtsmæssighed i Safari,

NEJ! På ingen måde. Ovennævnte "forklaring" er udelukkende for at "forklare"
hvorfor jeg "kommer til ulejlighed" her i NG.

> eller er det at få et stykke arbejde fra hånden?
JA!
>
> --
> Venlig hilsen
> Flemming Rubini



Thomas von Hassel (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-08-09 11:28

Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

> "Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1j4qsnp.4csfr715iw831N%012008fr@gmail.com...
> > Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:
> >
> >> >> www.morgenmusikken.dk/F.htm
> >> >
> >> > Kan ikke betjenes med mus.
> >> >
> >> > --
> >> > Venlig hilsen
> >> > Flemming Rubini
> >>
> >> Hej!
> >>
> >> Citat: "Kan ikke betjenes med mus".
> >>
> >> Jeg mente at det var "rimeligt" at fortælle brugerne af "visse" browsere,
> >> hvordan man "skulle forholde sig", da jeg selv havde konstateret hvordan
> >> formularen kunne "opførte sig" i bl.a. Firefox, Safari og Chrome.
> >> Derfor! -
> >> Årsagen til at rullemenuerne ikke kan betjenes med mus, er jeg ikke klar
> >> over.
> >>
> >> Problemet med Safari-browseren er at et "almindeligt" tekstlink (med
> >> tablink) ikke bliver "markeret" (focus) således at man kan benytte
> >> enter-tasten. Det er udelukkende for at være konsekvent, da man som
> >> bruger
> >> af ovennævnte (desværre) er nødt til at anvende tabulator-tasten for at
> >> vælge rullemenuer - og dermed "gnnemføre" hele formularen med "tab" og
> >> "enter".
> >>
> >> Er der en eller anden der vil "afprøve" dette forslag? Jeg fandt dette
> >> forslag til en løsning: Safari (Mac) Tabindex: Systemindstillinger /
> >> Tastaturgenveje / Fuldt tastatur
> >> (Afkrydsningsfelt) Ved at Google har jeg kunne findet ud af at det er et
> >> meget "almindeligt"
> >> problem.
> >>
> >> <hvorfor du vil tvinge folk til at tabulere imellem felterne istedet for
> >> <at lade dem bruge musen ligesom 99.9% af alle andre formularer ?
> >>
> >> Det giver ihvertfald færre musseskader! Det må da være en positiv ting?
> >
> > Er det din hensigt at dokumentere en uhensigtsmæssighed i Safari,
>
> NEJ! På ingen måde. Ovennævnte "forklaring" er udelukkende for at "forklare"
> hvorfor jeg "kommer til ulejlighed" her i NG.
>
> > eller er det at få et stykke arbejde fra hånden?
> JA!

260 liniers JavaScript kode for en simpel formular er ikke hvad jeg
kalde "få arbejde fra hånden"

/thomas

Peter (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-08-09 11:36

>> > Er det din hensigt at dokumentere en uhensigtsmæssighed i Safari,
>>
>> NEJ! På ingen måde. Ovennævnte "forklaring" er udelukkende for at
>> "forklare"
>> hvorfor jeg "kommer til ulejlighed" her i NG.
>>
>> > eller er det at få et stykke arbejde fra hånden?
>> JA!
>
> 260 liniers JavaScript kode for en simpel formular er ikke hvad jeg
> kalde "få arbejde fra hånden"
>
> /thomas

Hej Thomas!

Du er selvfølgelig "i din gode ret"
til at mene hvad du mener, men en standard-formular er ikke mulig.

Jeg ser ikke nogen grund til at vi (du og jeg) "uddyber" vore synspunkter i
"sagen" yderligere, da vi jo helt klart har 2 forskellige synspunkter. Tak
for din kommentar, selvom jeg (desværre) ikke kan bruge den til ret meget.

hilsen
Peter



Thorbjørn Ravn Ander~ (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-08-09 18:12

Peter skrev:

> Du er selvfølgelig "i din gode ret"
> til at mene hvad du mener, men en standard-formular er ikke mulig.

Af ren nysgerrighed - hvorfor ikke?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Flemming Rubini (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 20-08-09 11:50

Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

> "Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1j4qsnp.4csfr715iw831N%012008fr@gmail.com...
> > Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:
> >
> >> >> www.morgenmusikken.dk/F.htm
> >> >
> >> > Kan ikke betjenes med mus.
> >> >
> >> > --
> >> > Venlig hilsen
> >> > Flemming Rubini
> >>
> >> Hej!
> >>
> >> Citat: "Kan ikke betjenes med mus".
> >>
> >> Jeg mente at det var "rimeligt" at fortælle brugerne af "visse" browsere,
> >> hvordan man "skulle forholde sig", da jeg selv havde konstateret hvordan
> >> formularen kunne "opførte sig" i bl.a. Firefox, Safari og Chrome.
> >> Derfor! -
> >> Årsagen til at rullemenuerne ikke kan betjenes med mus, er jeg ikke klar
> >> over.
> >>
> >> Problemet med Safari-browseren er at et "almindeligt" tekstlink (med
> >> tablink) ikke bliver "markeret" (focus) således at man kan benytte
> >> enter-tasten. Det er udelukkende for at være konsekvent, da man som
> >> bruger
> >> af ovennævnte (desværre) er nødt til at anvende tabulator-tasten for at
> >> vælge rullemenuer - og dermed "gnnemføre" hele formularen med "tab" og
> >> "enter".
> >>
> >> Er der en eller anden der vil "afprøve" dette forslag? Jeg fandt dette
> >> forslag til en løsning: Safari (Mac) Tabindex: Systemindstillinger /
> >> Tastaturgenveje / Fuldt tastatur
> >> (Afkrydsningsfelt) Ved at Google har jeg kunne findet ud af at det er et
> >> meget "almindeligt"
> >> problem.
> >>
> >> <hvorfor du vil tvinge folk til at tabulere imellem felterne istedet for
> >> <at lade dem bruge musen ligesom 99.9% af alle andre formularer ?
> >>
> >> Det giver ihvertfald færre musseskader! Det må da være en positiv ting?
> >
> > Er det din hensigt at dokumentere en uhensigtsmæssighed i Safari,
>
> NEJ! På ingen måde. Ovennævnte "forklaring" er udelukkende for at "forklare"
> hvorfor jeg "kommer til ulejlighed" her i NG.
>
> > eller er det at få et stykke arbejde fra hånden?
> JA!

Spiller du selv?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Peter (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-08-09 14:20

> Spiller du selv?

JA! - men desværre ikke i Kbh.

> Venlig hilsen
> Flemming Rubini



Flemming Rubini (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 20-08-09 20:59

Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

> > Spiller du selv?
>
> JA! - men desværre ikke i Kbh.



Det er ellers en fin musikmenuseddel. Ærgeligt at Safari driller.
Jeg vil foreslå dig at skrive i toppen på din side: "Kan bruges med
Internet Explorer, Firefox ... men ikke Safari."

Og så leve med det indtil videre, det er de færreste der bruger den.

Et godt spørgsmål kunne være, hvilken editor er særdeles god til
formularer, og helst billig? Frontpage, er en hjælp for mange, men går
noget galt, er det svært at fejlfinde i, synes jeg, som ikke er proff.

Og måske andre kunne bidrage med, hvordan du lige får din side hevet ind
i en anden editor til viderebehandling, så du ikke skal skrive alt om.
Eller er det nogle generiske javascripts som er anvendt af Frontpage?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Peter (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-08-09 21:26

Hej Flemming!

> Det er ellers en fin musikmenuseddel. Ærgeligt at Safari driller.

JA!

> Jeg vil foreslå dig at skrive i toppen på din side: "Kan bruges med
> Internet Explorer, Firefox ... men ikke Safari."

Måske en mulighed

> Og så leve med det indtil videre, det er de færreste der bruger den.
>
> Et godt spørgsmål kunne være, hvilken editor er særdeles god til
> formularer, og helst billig? Frontpage, er en hjælp for mange, men går
> noget galt, er det svært at fejlfinde i, synes jeg, som ikke er proff.

Frontpage bruges af "nybegyndere", som mig, som ikke har lært HTML-kodning,
men alligevel har brug for en hjemmeside

> Og måske andre kunne bidrage med, hvordan du lige får din side hevet ind
> i en anden editor til viderebehandling, så du ikke skal skrive alt om.

Det var et meget godt forslag

> Eller er det nogle generiske javascripts som er anvendt af Frontpage?

Nej. javascriptene er lavet således at de kan anvendes andre steder end i
Frontpage!

mange hilsener
Peter



Thomas von Hassel (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-08-09 21:47

Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

> Hej Flemming!
>
> > Det er ellers en fin musikmenuseddel. Ærgeligt at Safari driller.
>
> JA!
>
> > Jeg vil foreslå dig at skrive i toppen på din side: "Kan bruges med
> > Internet Explorer, Firefox ... men ikke Safari."
>
> Måske en mulighed
>
> > Og så leve med det indtil videre, det er de færreste der bruger den.
> >
> > Et godt spørgsmål kunne være, hvilken editor er særdeles god til
> > formularer, og helst billig? Frontpage, er en hjælp for mange, men går
> > noget galt, er det svært at fejlfinde i, synes jeg, som ikke er proff.
>
> Frontpage bruges af "nybegyndere", som mig, som ikke har lært HTML-kodning,
> men alligevel har brug for en hjemmeside

måske man skulle finde noget andet end frontpage .. eller lade de
professionelle om at lave hjemmesider ?


>
> > Og måske andre kunne bidrage med, hvordan du lige får din side hevet ind
> > i en anden editor til viderebehandling, så du ikke skal skrive alt om.
>
> Det var et meget godt forslag
>
> > Eller er det nogle generiske javascripts som er anvendt af Frontpage?
>
> Nej. javascriptene er lavet således at de kan anvendes andre steder end i
> Frontpage!


Det kan være .. men det er noget rod ...

/thomas

nospamtoMike [8000 C~ (20-08-2009)
Kommentar
Fra : nospamtoMike [8000 C~


Dato : 20-08-09 13:51


> Er der en eller anden der vil "afprøve" dette forslag?
>
> www.morgenmusikken.dk/F.htm
>

Hvorfor skal din hjemmeside/formular være anderledes på den måde, at den er
ubrugelig for de fleste?
Du skræmmer kunderne væk. Efter første forsøg på at klikke med musen, går
man videre til en andens side og kommer aldrig tilbage. Sådan er
internettet. Hvis man VIL være anderledes, så skal det virke helt intuitivt
og uproblematisk.

(der står i koden bl.a.: xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 6.0"> )

Du har i øvrigt ikke mulighed for at blive fundet på Google.

- Mikael


Thomas von Hassel (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-08-09 13:57

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> "Microsoft FrontPage 6.0"

<adam savage fra myhtbusters>Well ther's yar problem!</adam savage fra
myhtbusters

;)

/thomas

Peter (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-08-09 14:16

> Hvorfor skal din hjemmeside/formular være anderledes på den måde, at den
> er
> ubrugelig for de fleste?

Ikke forstået - Ubrugelig ? (for de "fleste") - Alle kan bruge en tab-tast


> Du skræmmer kunderne væk. Efter første forsøg på at klikke med musen, går
> man videre til en andens side og kommer aldrig tilbage. Sådan er
> internettet. Hvis man VIL være anderledes, så skal det virke helt
> intuitivt
> og uproblematisk.

OK!

> (der står i koden bl.a.: xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
> <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 6.0"> )

Og ..... ?

> Du har i øvrigt ikke mulighed for at blive fundet på Google.

Ikke forstået ?
>
> - Mikael



Thomas von Hassel (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-08-09 14:47

Peter <kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

> > Hvorfor skal din hjemmeside/formular være anderledes på den måde, at den
> > er
> > ubrugelig for de fleste?
>
> Ikke forstået - Ubrugelig ? (for de "fleste") - Alle kan bruge en tab-tast

Der er ingen der vandt til at være _tvunget_ til at bruge den på en web
formular .. det er fint at man har muligheden men langt de fleste alm.
brugere ved ikke engang at det er _muligt_!


/thomas

Henrik Palshøj (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Palshøj


Dato : 20-08-09 17:03

On 2009-08-20 15:16:05 +0200, "Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> said:

>> Hvorfor skal din hjemmeside/formular være anderledes på den måde, at den
>> er
>> ubrugelig for de fleste?
>
> Ikke forstået - Ubrugelig ? (for de "fleste") - Alle kan bruge en tab-tast
>

Ked af at blande mig, men de fleste jeg kender (både Mac og Windåse)
bruger musen til skemaer, også når tab tasten kan bruges.

Jeg tror du bliver nød til at sætte dig ud over det hvis du vil have
konstruktivt hjælp.

Men hvis du bruger tab og piletasterne så virker det, men det er ikke
måden at gøre det på.

Var jeg kommet ind på din side, uden at have læst tråden her, så var
jeg blevet irriteret og hopper videre og ikke kommet igen.

Håber du kunne bruge det.

Hilsen Henrik


Thorbjørn Ravn Ander~ (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-08-09 17:35

Peter skrev:
>> Hvorfor skal din hjemmeside/formular være anderledes på den måde, at den
>> er
>> ubrugelig for de fleste?
>
> Ikke forstået - Ubrugelig ? (for de "fleste") - Alle kan bruge en tab-tast

Skal man argumentere for en brugerfladefacilitet, har man en tabt sag :D

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-08-09 17:33

nospamtoMike [8000 C] skrev:
>> Er der en eller anden der vil "afprøve" dette forslag?
>>
>> www.morgenmusikken.dk/F.htm
>>
>
> Hvorfor skal din hjemmeside/formular være anderledes på den måde, at den er
> ubrugelig for de fleste?

Hade hade hade!

Hele pointen med internettet er at ting er forudsigelige. Hvad betyder
det fx hvis noget af en tekst er blåt og understreget?


> Du skræmmer kunderne væk. Efter første forsøg på at klikke med musen, går
> man videre til en andens side og kommer aldrig tilbage. Sådan er
> internettet. Hvis man VIL være anderledes, så skal det virke helt intuitivt

Næsten. Men man skal godt nok være eksceptionel god for at kunne slippe
væk med at være smart.


> (der står i koden bl.a.: xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
> <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 6.0"> )

Uf. Mere bøvl :)

> Du har i øvrigt ikke mulighed for at blive fundet på Google.

Det er det jo ikke alle der betragter som en ulempe :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas Bjorn Anderse~ (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 20-08-09 20:06

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> writes:

>> Hvorfor skal din hjemmeside/formular være anderledes på den måde, at den
>> er
>> ubrugelig for de fleste?
>
> Ikke forstået - Ubrugelig ? (for de "fleste") - Alle kan bruge en tab-tast

Uff, nej. Du afviger fra en af de mest udbredte måder at betjene en
moderne computer på, ved at insistere på, at dine brugere skal benytte
tastaturet, dvs. reelt set fjerner du muligheden for at bruge musen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Principle_of_least_astonishment
er et godt sted at starte på at få at vide, hvorfor du er på vej ned
ad det forkerte spor.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Thomas von Hassel (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-08-09 20:20

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> "Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> writes:
>
> >> Hvorfor skal din hjemmeside/formular være anderledes på den måde, at den
> >> er
> >> ubrugelig for de fleste?
> >
> > Ikke forstået - Ubrugelig ? (for de "fleste") - Alle kan bruge en tab-tast
>
> Uff, nej. Du afviger fra en af de mest udbredte måder at betjene en
> moderne computer på, ved at insistere på, at dine brugere skal benytte
> tastaturet, dvs. reelt set fjerner du muligheden for at bruge musen.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Principle_of_least_astonishment
> er et godt sted at starte på at få at vide, hvorfor du er på vej ned
> ad det forkerte spor.

ham her har også et par ting at sige om usability:

http://www.useit.com/

/thomas

Peter (20-08-2009)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-08-09 22:43

Hej NG / alle!

Problemet er fundet. Årsagen er fjernet.

Det var et lille script som "låste" mussen. Derfor!

Lille årsag - stor virkning

Nu kan man vælge menuer med musen og skrive i tekstfelterne.

hilsen
Peter




Thomas Bjorn Anderse~ (21-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 21-08-09 09:46

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> writes:

> Problemet er fundet. Årsagen er fjernet.
>
> Det var et lille script som "låste" mussen. Derfor!
>
> Lille årsag - stor virkning
>
> Nu kan man vælge menuer med musen og skrive i tekstfelterne.

Herligt. Godt at høre, at du fik det til at virke.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste