Pre-order Snow Leopard
Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-08-09 09:04

Hej!

På amazon.com kan man forudbestille Snow Leopard, men det kan ikke
lade sig gøre på amazon.co.uk. På amazon.de har de en tysk udgave, men
den vil jeg helst undgå.

Er der nogen, der kender et sted, hvor man kan forudbestille en
engelsk udgave udenfor USA? Jeg vil helst undgå Apple Store, da de
ikke sender med Post Danmark.

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-08-09 16:29

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Hej!
>
> På amazon.com kan man forudbestille Snow Leopard, men det kan ikke
> lade sig gøre på amazon.co.uk. På amazon.de har de en tysk udgave, men
> den vil jeg helst undgå.

Den er kun tysk fordi skriften på pappet er tysk .. alle skiver har alle
sprog ..

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 19-08-09 18:56

Michael Knudsen wrote:
> Er der nogen, der kender et sted, hvor man kan forudbestille en
> engelsk udgave udenfor USA? Jeg vil helst undgå Apple Store, da de
> ikke sender med Post Danmark.

Spøjst - jeg ser det som et plus hvis alt andet end postDK skal levere.
De er dyre, langsomme, upræcise... faktisk kan jeg ikke komme på noget
positivt i sammenligning med UPS, DHL, PDP og hvad de nu ellers hedder.

Mvh
Bruno

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-08-09 00:04

On Aug 19, 5:29 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Den er kun tysk fordi skriften på pappet er tysk .. alle skiver har alle
> sprog ..

Jeg ser nu, at der åbenbart også findes en boks med iLife, iWork og
Snow Leopard samlet. Måske skulle jeg væbne mig med tålmodighed, til
den kommer i handlen. Der må være penge at spare på sådan en i stedet
for at købe skidtet separat.

--
Michael Knudsen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-08-09 07:40

> [...]

> Snow Leopard samlet. Måske skulle jeg væbne mig med tålmodighed, til
> den kommer i handlen. Der må være penge at spare på sådan en i stedet

God idé.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-08-09 17:01

Michael Knudsen skrev:

> [...]
> Snow Leopard samlet. Måske skulle jeg væbne mig med tålmodighed, til
> den kommer i handlen. Der må være penge at spare på sådan en i stedet

Ikke meget, tror jeg. Nu får vi se :)

Hvor fandt du boksen (du ved, link og sår'n)?

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-09 21:29

> Ikke meget, tror jeg. Nu får vi se :)
>
> Hvor fandt du boksen (du ved, link og sår'n)?

<http://shortlink.dk/51ed9b93>

Boksen er vel kun til de, der ikke har Mac OS X 10.5 i forvejen. Har man
det, kan 10.6 fås for en ret lav pris, siger rygterne. Så fungerer den
bare som en opdatering.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : KentBM

Dato : 21-08-09 22:13

Michael Knudsen skrev:
> [...]
> Snow Leopard samlet. Måske skulle jeg væbne mig med tålmodighed, til
> den kommer i handlen. Der må være penge at spare på sådan en i stedet
Pakken med iLife, iWork og nuværende version Leopard koster i Apple
Store kr. 1299 for enkel bruger og kr. 1799 for op til 5 bruger.

Hvorfor skulle kassen med Snow Leopard være meget dyrere? I min familie
er det 2 niecer, en nevø og så mig selv, der har Apple, så der er en del
penge at spare.

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-08-09 23:17

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
>
> Hvorfor skulle kassen med Snow Leopard være meget dyrere? I min familie
> er det 2 niecer, en nevø og så mig selv, der har Apple, så der er en del

Selvfølgelig vil den koste noget af det samme. Ellers er den jo ikke
konkurrencedygtig. Du er vel klar over, at en familielicens kun gælder
for personer indenfor den samme husstand. Jeg går ikke ud fra, at du bor
sammen med dine niecer og nevøer. Det er ikke for at være hellig, men
blot til oplysning. Selv om jeg i almindelighed opfylder
licensbetingelserne, er det da sket, at jeg har brudt dem af forskellige
årsager. Det har vi sikkert alle sammen gjort fra tid til anden. Der er
jo ingen form for kopibeskyttelse på Mac OS X og ingen licensnumre at
taste ind. Man kan derfor uden problemer installere det på et ubegrænset
antal computere. Det er vist kun iWork, der har licensnummer, men det
kan jo ikke mærke, om computerne er i samme husstand.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : N/A

Dato : 22-08-09 14:29

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-08-09 00:07

On Aug 19, 7:55 pm, "Bruno, Copenhagen - Denmark"
<dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Spøjst - jeg ser det som et plus hvis alt andet end postDK skal levere.
> De er dyre, langsomme, upræcise... faktisk kan jeg ikke komme på noget
> positivt i sammenligning med UPS, DHL, PDP og hvad de nu ellers hedder.

Jeg har bestemt heller ikke stor tiltro til Post Danmark, men
problemet med de andre er blot, at man skal være hjemme for at kunne
modtage sine pakker. Jeg synes, det er lige i overkanten at blive
hjemme fra arbejde for at modtage en DVD på et ubestemt tidspunkt
mellem 8 og 16.

Post Danmark lancerede for nyligt "Døgnposten", som er et fantastisk
koncept. Nu kan man afhente sine pakker, når man vil. Tidligere måtte
jeg som regel vente med at hente pakker til om lørdagen, da posthuset
som næsten altid er lukket, når jeg kommer hjem.

--
Michael Knudsen

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 20-08-09 16:29

Michael Knudsen wrote:

> [...]
> modtage sine pakker. Jeg synes, det er lige i overkanten at blive
> hjemme fra arbejde for at modtage en DVD på et ubestemt tidspunkt

Kan du ikke få sendt pakkerne til dit arbejde. Jeg synes altid det er et
plus på arbejdsdagen, at hente en pakke i receptionen

Men ok - det er ikke muligt på alle jobs og en stor pakke kan måske også
være upraktisk at skulle transportere hjem.

> [...]
> jeg som regel vente med at hente pakker til om lørdagen, da posthuset
> som næsten altid er lukket, når jeg kommer hjem.

Konceptet er ok, men det provokerer mig man sparer væsenet for
udbringning og der så ikke er noget bonus til en på den konto. Med en
vis ret kan man jo sige de selv har skabt behovet for løsningen.

Mvh
Bruno

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-09 20:18

> [...]

> Men ok - det er ikke muligt på alle jobs og en stor pakke kan måske også
> være upraktisk at skulle transportere hjem.

Jeg har også hørt om arbejdspladser, der var lidt trætte af at modtage
masser af pakker til ansatte. Receptionisten skal trods alt bruge lidt
tid på det. Firmaet føler nok, at det ikke er det, der bliver betalt løn
for.

> Konceptet er ok, men det provokerer mig man sparer væsenet for
> udbringning og der så ikke er noget bonus til en på den konto. Med en
> vis ret kan man jo sige de selv har skabt behovet for løsningen.

Sådan er det jo. Alle sparer og skærer ned, hvor de kan. Vi forbrugere
har jo også sparet bankerne for mange ansatte ved at bruge dankort.
Alligevel var bankerne så frække, at de ville have udgifterne til
dankortet betalt af forbrugerne for nogle år siden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-08-09 20:22

> [...]
> masser af pakker til ansatte. Receptionisten skal trods alt bruge lidt
> tid på det. Firmaet føler nok, at det ikke er det, der bliver betalt løn

det kommer an på hvor draconisk den arbejdsplads er ... men det er nok
mere ilde set på en "kapitalskabende fabrik" end på et smart
reklameburau ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-09 21:29

> det kommer an på hvor draconisk den arbejdsplads er ... men det er nok
> mere ilde set på en "kapitalskabende fabrik" end på et smart
> reklameburau ..

Jo jo, men hvis der dagligt kommer hele cykler, kofangere til ældre
amerikanerbiler og den slags, så kan jeg da godt forstå, at en
arbejdsgiver kan begynde at synes, det er lidt for meget af det gode.
Det bliver vel også forværret af, at der er en tendens til at bruge ret
voluminøs emballage. Det er f.eks. typisk at bruge en skotøjsæske til at
sende en USB-stick. Derfor kommer de fleste pakker til at virke ret
voldsomme.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-08-09 22:06

Henrik Münster skrev:

> Alligevel var bankerne så frække, at de ville have udgifterne til
> dankortet betalt af forbrugerne for nogle år siden.

Hvor meget får du i rente på din dankortkonto?

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-09 23:23

> Hvor meget får du i rente på din dankortkonto?

Får? Vi har en kassekredit, og så trækker banken 7,5%. Når der er plus
på kontoen, så får man lidt rente, men det er vist under 1%. Måske
snarere 0,25%. Jeg kan ikke se det nu, for netbanken er lukket for i
dag. Vil for sige noget med, at bankerne skal tjene penge på noget, og
så er det rimeligt, at de tager dankortgebyr? Omvendt, så må det da være
muligt at få penge fra sin konto gratis. I gamle dag var der fem kasser
med hver sin kassedame i en bankfilial. De er sparet væk.
Dankortsystemet er langt billigere. Man skal vel ikke betale for alt. Så
skulle man jo også betale kr. 5,- i gebyr i supermarkedet, hver gang man
købte noget. Og om vinteren skulle man betale ekstra, for så skal
supermarkedet jo varmes op. Det ville f.eks. ikke være rimeligt, at
sommergæsterne på Fanø skulle betale for, at supermarkedet kan varmes op
om vinteren, hvor det kun er de fastboende, der er der. Sådan
argumenterede bankerne jo. De mente ikke, de kunne have en delforretning
som f.eks. dankortsystemet, der ikke gav overskud. Man kan jo ikke hakke
sin virksomhed op i så små dele, så alt skal give overskud. Det kan ikke
være rimeligt, at folk ikke kan hæve penge gratis på deres konto.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-08-09 17:34

Henrik Münster skrev:

> [...]
> snarere 0,25%. Jeg kan ikke se det nu, for netbanken er lukket for i
> dag. Vil for sige noget med, at bankerne skal tjene penge på noget, og

Så det korte af det lange er at du betaler gebyret dér.

Bankerne skal nok få hevet pengene hjem - det er kunderne der bliver snydt.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 21-08-09 20:15

> Bankerne skal nok få hevet pengene hjem - det er kunderne der bliver snydt.

Der er en grund til at det hedder kunder. Man går ind i banken og betaler
for det, man køber...

Mikael

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-08-09 17:01

Michael Knudsen skrev:
> [...]
> modtage sine pakker. Jeg synes, det er lige i overkanten at blive
> hjemme fra arbejde for at modtage en DVD på et ubestemt tidspunkt

De KAN altså også godt finde ud af at aflevere pakken på dit arbejde.
Overvej evt en "att:"-linie på modtageradressen...

Fra : N/A

Dato : 20-08-09 16:29

Fra : N/A

Dato : 20-08-09 17:01

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-08-09 00:21

http://www.macrumors.com/2009/08/19/snow-leopard-box-set-briefly-appears-in-apple-online-store/

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-08-09 00:52

On Aug 20, 5:29 pm, "Bruno, Copenhagen - Denmark"
<dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Kan du ikke få sendt pakkerne til dit arbejde. Jeg synes altid det er et
> plus på arbejdsdagen, at hente en pakke i receptionen

Det er lykkedes mig en enkelt gang (og det var min MacBook Air, som
alligevel bare kunne være røget gennem brevsprækken), men det var
noget værre bøvl. Jeg er ansat på Århus Universitet, og med mindre man
taler meget godt for sin sag, kan man ikke få leveret til adresser som
"bygning x, etage y, kontor z".

> Konceptet er ok, men det provokerer mig man sparer væsenet for
> udbringning og der så ikke er noget bonus til en på den konto. Med en
> vis ret kan man jo sige de selv har skabt behovet for løsningen.

Tja, det kommer an på, hvordan man ser på det. Jeg ser det faktisk som
en forbedring af service. Jeg er glad, og postvæsenet er sikkert også
glad. Det er sjældent, den slags sker

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-08-09 23:12

On Aug 21, 11:13 pm, KentBM <kentF_JERNmagnus...@aim.com> wrote:

> Hvorfor skulle kassen med Snow Leopard være meget dyrere?

Det har jeg da heller ikke påstået, endsige gisnet om.

--
Michael Knudsen

Fra : KentBM

Dato : 22-08-09 14:29

Michael Knudsen skrev:

> Det har jeg da heller ikke påstået, endsige gisnet om.
Det var også kun ment som et eftertænksomt "den nye bliver forhåbenligt
ikke meget dyrere".

--

Kent

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-08-09 01:36

On Aug 22, 3:29 pm, KentBM <kentF_JERNmagnus...@aim.com> wrote:

> Det var også kun ment som et eftertænksomt "den nye bliver forhåbenligt
> ikke meget dyrere".

Sorry. Jeg har efterhånden nået den alder, hvor jeg ikke længere
formår at læse mellem linjerne

--
Michael Knudsen