OT: FladskærmsTV med teleslynge?
Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 03:29

Hej

Mine brødre og jeg vil gerne berige vores forældre(82 & 80 år) med et
nyt TV, og i denne gruppe sidder jo mange dygtige folk, der sikkert kan
vejlede mig.

Det skal være et fladskærmsTV, og det skal kunne alt det nye - alt -, og
samtidig skal der være et eller andet, der gør, at min næsten døve mor
kan høre uden at skulle blæse rækkehuset omkuld.

Findes sådan nogeet?

På forhånd tak .

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-09 06:20

> [...]
> samtidig skal der være et eller andet, der gør, at min næsten døve mor
> kan høre uden at skulle blæse rækkehuset omkuld.

Nok ikke bygget sammen i én enhed, men ethvert fjernsyn har en line-out
eller hovedtelefon udgang hvor man sikkert kan sætte den dims til ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 07:22

> Nok ikke bygget sammen i én enhed, men ethvert fjernsyn har en line-out
> eller hovedtelefon udgang hvor man sikkert kan sætte den dims til ?

> /thomas

Jeg prøver at lede...

M.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-08-09 06:31

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Det skal være et fladskærmsTV, og det skal kunne alt det nye - alt -, og
> samtidig skal der være et eller andet, der gør, at min næsten døve mor
> kan høre uden at skulle blæse rækkehuset omkuld.

Har høreapparatfabrikanten ikke et godt forslag? Fx teleslynge eller
noget? Det må jo være et optimale at ruderne ikke blæser ud i forsøget :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 07:26

Thorbjoern Ravn Andersen <thorbjoern@gmail.com> wrote:

> Har høreapparatfabrikanten ikke et godt forslag? Fx teleslynge eller
> noget? Det må jo være et optimale at ruderne ikke blæser ud i forsøget :)

Oh - så langt er jeg slet ikke nået...jeg begynder jo hér, ikke sandt?

Teleslynge - som anført i emnelinien - tænkte jeg selv, da jeg kender
det fra min tid i biografbranchen, men måske er det uddateret?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-08-09 08:58

Morten Lind skrev den 18-08-2009 08:25:

> Oh - så langt er jeg slet ikke nået...jeg begynder jo hér, ikke sandt?

Jow jow - har luret dig, ren reflekshandling er at skrive til dk.edb.mac.

> Teleslynge - som anført i emnelinien - tænkte jeg selv, da jeg kender
> det fra min tid i biografbranchen, men måske er det uddateret?

Antyder du i ramme alvor at din viden kan være - gys - forældet :)

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 10:43

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Jow jow - har luret dig, ren reflekshandling er at skrive til dk.edb.mac.

Yep

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-09 06:48

> [...]
> samtidig skal der være et eller andet, der gør, at min næsten døve mor
> kan høre uden at skulle blæse rækkehuset omkuld.

Vi skal nok vide lidt mere. Og glem endelig ikke kommunens
hjælpemiddelafdeling. Benytter hun høreapparat?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Jon

Dato : 18-08-09 07:13

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Vi skal nok vide lidt mere. Og glem endelig ikke kommunens
> hjælpemiddelafdeling. Benytter hun høreapparat?

Mine foreldre i Norge har en to år gammel JVC flatskjerm av helt
alminnelig modell koblet via en PVR-boks til kabelnettet. Til
linjeutgangen på PVR'en (tror jeg) er det koblet en
teleslynge-forsterker fra den lokale hjelpemiddelsentralen. Den fungerer
så mot min særdeles tunghørte fars digitale høreapparat, som har
teleslynge-inngang og en mottagersløyfe han legger rundt halsen.

Det fungerer utmeret, unntatt når min far så glemmer at det er PVR'ens
kanalvalg som gjelder, ikke TV'ns. F.eks. kan han slå TV'n av og glemme
PVR-boksen, og så tutes han ørene fulle av den kanal som tilfeldigvis
sto på da han sluttet å se på TV. Men han lærer, han lærer, om ikke så
hurtig. Og så kan han jo stå på terrassen og røke og se på TV gjennom
vinduet, og høre like godt!

PVR'en klarer også å koble inn lyden fra DVD-spilleren (jeg /tror/ det
er slik det er koblet; hvis det er viktig kan jeg evt. sjekke det ved
anledning), slik at film er blitt et godt tilbud til dem begge.

Derimot skal man altså ha takk hvis man forsøker å få ham til å benytte
høreapparatet (som krever en ekstern mikrofon for talende) ellers. Det
er så meget bryderi, og han hører jo alt som behøves, mener han. Men det
mener så verken min mor eller vi andre. Sukk.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 07:36

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> [...]
> er så meget bryderi, og han hører jo alt som behøves, mener han. Men det
> mener så verken min mor eller vi andre. Sukk.

Tak Jon - jeg tjekker, om det også findes her .

Vi har alle samme oplevelse med mor, som du med din far

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 07:32

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Vi skal nok vide lidt mere. Og glem endelig ikke kommunens
> hjælpemiddelafdeling. Benytter hun høreapparat?

Sidst: Ja, hun benytter under tvang høreapparat, men er ikke meget for
det

Jeg tjekker hjælpemiddelcentralen(som den hedder i Gladsaxe).

Jeg ved ikke, om der er mere at sige - vi vil købe et fladskærmsTV til
de gamle, der er så fremtidssikret, som det overhovedet kan blive.

Det skal være et 32" - 37" af hensyn til pladsen(efter nye forhold en
lille stue).

Og så er der noget med paneler, ikke sandt? Opdateringshastighed,
formater, modtagemuligheder, afviklingsmuligheder o.s.v., o.s.v....

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-09 07:54

> [...]
>
> Og så er der noget med paneler, ikke sandt? Opdateringshastighed,
> formater, modtagemuligheder, afviklingsmuligheder o.s.v., o.s.v....

Den hyppigste synshæmning man får med alderen er makuladegneration. Prøv
at google det, (*) det giver et meget godt indtryk hvilke hensyn som
skal tages til valg af TV. Jeg ville gå efter et 37" Panasonic TH-37PX70
eller senere tilsvarende senere modeller.

Bruer de PVR kunne man spekulere i at vælge et mærke som spiller samen
med PVR'en, da man ellers kommer ud i det som Jon beskriver, at man ikke
kan betjene det hele med samme fjernbetjening. Men det er ikke sikkert
det kan undgåes. Men efterstræb det.

*http://www.aeldreviden.dk/fagomraader/sygdom.rehab/oejensygdomme.html

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-09 08:29

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg ville gå efter et 37" Panasonic TH-37PX70
> eller senere tilsvarende senere modeller.

Ovenstående ældre model er uden hovedtelefonudgang, hvilket er oplagt
rart at have. Det har irriteret mig tit at det mangler.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Kurt Brixen

Dato : 18-08-09 08:58

In article <1j4n01z.1ehcfa415d1mf7N%012008fr@gmail.com>,
012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:

> Ovenstående ældre model er uden hovedtelefonudgang, hvilket er oplagt
> rart at have. Det har irriteret mig tit at det mangler.

Den nye model, TX-P37X10 har hovedtelefonudgang.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 18-08-09 08:44

In article <1j4mz5k.u7t3eeuk3ki2N%012008fr@gmail.com>,
> [...]

> skal tages til valg af TV. Jeg ville gå efter et 37" Panasonic TH-37PX70
> eller senere tilsvarende senere modeller.

2009 udgaven hedder TX-P37X10Y og er 37" - koster ca. 6000 - det er plasma, og ser derfor
ens ud, uanset hvordan man sidder i forhold til fjernsynet. Der er alle nødvendige tunere,
så de ikke behøver ekstra bokse til det. Dvs. der skal et såkaldt CA-modul i fra enten
Stofa, Yousee eller Boxer.

Strømforbrug 0.7w/189w (gennemsnit)
Mål 929 x 596 x 105 mm
Vægt 22kg (udenfod)

http://www.tapeconnection.dk/Billede.aspx?id_category=60&product_number=5060221

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 08:53

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> Boxer.
>
> Strømforbrug 0.7w/189w (gennemsnit) Mål 929 x 596 x 105 mm Vægt

Takker Kurt

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 08:51

> [...]

> med PVR'en, da man ellers kommer ud i det som Jon beskriver, at man ikke
> kan betjene det hele med samme fjernbetjening. Men det er ikke sikkert

Tak Flemming

M.

Fra : Jon

Dato : 18-08-09 08:02

> Sidst: Ja, hun benytter under tvang høreapparat, men er ikke meget for
> det

Sukk. Dobbeltsukk.

> Jeg tjekker hjælpemiddelcentralen(som den hedder i Gladsaxe).
>
> Jeg ved ikke, om der er mere at sige - vi vil købe et fladskærmsTV til
> de gamle, der er så fremtidssikret, som det overhovedet kan blive.

Det følger jeg et stykke på vei, men samtidig tenker jeg at det er
begrenset hva mine foreldre vil ha behov for, og så er panelet utdatert
før de er ferdige med det uansett. Jeg vil anta at det neppe blir
tekniske utskiftninger der før de ikke lenger er iblant oss.

> Det skal være et 32" - 37" af hensyn til pladsen(efter nye forhold en
> lille stue).

Slik hos mine også - de har en 32" HD-Ready, tror jeg.

> Og så er der noget med paneler, ikke sandt? Opdateringshastighed,
> formater, modtagemuligheder, afviklingsmuligheder o.s.v., o.s.v....

Det er viktigere, slik jeg ser det, at den har de tilkoblinger du
trenger i f.h.t. teleslynge, DVD, PVR, osv. Trenger du f.eks. en
linje-utgang? Har alle skjermer det? På en mindre skjerm er det IMHO
nesten komplett likegyldig om det er HD-Ready eller Full-HD, og mer enn
100 Hz oppfriskning er kun for de som er meget kresne på sport eller
spill. Det er de ikke. Et enkelt, lett tilgjengelig og oversiktlig
menysystem er f.ø. overordentlig viktig for de som ikke er vokset opp
med "digital logikk". Kanskje burde det nesten stå på første plass i
prioriteringen - det hjelper lite med finesser og valgmuligheter, hvis
det er for komplisert å benytte dem.

Har man forresten en Full-HD kabelboks eller PVR, vil den gjøre en god
jobb med å utjevne også SD-bildet på en HD-ready skjerm, og en OK til
god DVD-spiller vil gjøre det samme. Man får mao. gode resultater også
med SD med rimelige midler. En HD-Ready, mindre skjerm med en HD
kabelboks vil også duge godt når flere kanaler kommmer i HD. BluRay kan
de få når tilbudet av filmer blir større der og etterhvert forsvinner
(?) på DVD, og så er prisene også kommet ytterligere ned.

Selv har jeg en 100 Hz Sony 46" Full-HD LCD hjemme, og er meget fornøyd
- og jeg er langt mer kresen enn de noensinne vil bli. For dem duger det
de har aldeles ypperlig.

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 08:44

> [...]
>
> Selv har jeg en 100 Hz Sony 46" Full-HD LCD hjemme, og er meget fornøyd
> - og jeg er langt mer kresen enn de noensinne vil bli. For dem duger det

Godt - jeg er blevet lang klogere, tak

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-09 12:17

> Godt - jeg er blevet lang klogere, tak

Fandt du da ud af PVR og de andre forkortelser?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-08-09 12:37

Henrik Münster wrote:

> Fandt du da ud af PVR og de andre forkortelser?

Står PVr da ikke for 'pacifistisk venstre radikal'.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 13:41

> Fandt du da ud af PVR og de andre forkortelser?

Ja, men det var nu mere overordnet Jons måde at sætte ord på

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-09 14:22

> Ja, men det var nu mere overordnet Jons måde at sætte ord på

OK. Jeg var bare bange for, at jeg var den eneste, der ikke forstod det

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 18-08-09 16:31

> OK. Jeg var bare bange for, at jeg var den eneste, der ikke forstod det

PVR mener jeg står for Personal Video Recorder, og det er egentlig kun
en "kabelboks" med harddisk-basert opptak (dvds. den boks som tar imot
signalet fra kabelanlegget, eller muligens parabolen, og som fungerer
som tuner). En PVR kan være High Definition eller Standard Definition,
likesom en vanlig kabelboks uten opptak kan være det.

Det jeg sier, er altså at mange HD kabelbokser og PVR'er gjør en
utmerket jobb med å jevne ut evt. ujevnheter i et SD-signal, dersom du
har en "HD-ready" skjerm. Etter min oppfatning er det i praksis umulig å
se foskjell på en HD-ready og en Full-HD skjerm i små størrelser
medmindre man går svært tett innpå skjermen (< en meter eller så),
ganske særlig hvis den har en HD-boks eller -PVR til å mate seg.

Hovedpoenget mitt er altså at det er OK å være fremtidsrettet, men at
det heller ikke er noe poeng i å betale for noe man (dvs. de gamle
foreldre, ikke OP!) ikke har nytte av, ikke ser forskjell på, eller evt.
ikke makter å bruke pga. innviklet oppsett eller menyer.

Lykke til!

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-09 16:44

> [...]
> foreldre, ikke OP!) ikke har nytte av, ikke ser forskjell på, eller evt.
> ikke makter å bruke pga. innviklet oppsett eller menyer.

Og god ting ved PVR, er PAUSE-knappen. (TDC har en Samsung boks til 59,-
kr. pr. måned.) Den kan sætte alle programmer, også LIVE-programmer, på
pause. En utrolig god ting for hjemmeklimaet.
Men altså som sagt usikkert om man kan få det hele til at virke fra
samme fjernbetjening, hvilket er nødvendigt, mener jeg.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Jon

Dato : 18-08-09 19:02

> [...]

> kr. pr. måned.) Den kan sætte alle programmer, også LIVE-programmer, på
> pause. En utrolig god ting for hjemmeklimaet.

Hør, hør! Vi setter nesten alle programmer på kommersielle kanaler på
pause fem-ti minutter i starten, så kan vi "spole" over reklamen!

Fra : Jon

Dato : 18-08-09 19:02

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Men altså som sagt usikkert om man kan få det hele til at virke fra
> samme fjernbetjening, hvilket er nødvendigt, mener jeg.

Jeg får fjernkontrollen til min PVR (harddiskopptager) fra Get til å
kontrollere valg av kanal og lydvolum på fjernsynet (må programmeres;
hva som kan gjøres avhenger av TV-modell), men jeg må ha Sonys
fjernkontroll til å slå apparatet av og på og til å gå inn i selve
TV-apparatets menyer og innstillinger.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-08-09 17:03

see_signature@invalid.com (Jon) writes:

> PVR mener jeg står for Personal Video Recorder, og det er egentlig kun

Den forkortelse er ikke slået igennem i Danmark.

Har hørt harddiskoptager og harddiskrecorder (og en VCR er en video
eller videomaskine).
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-09 18:46

Thorbjoern Ravn Andersen <thorbjoern@gmail.com> wrote:

> Den forkortelse er ikke slået igennem i Danmark.
>
> Har hørt harddiskoptager og harddiskrecorder (og en VCR er en video
> eller videomaskine).

Ja, du har helt ret. PVR er en gyselig forkortelse. Og præcis. Mange
glemmer at afspilningen kræver kodekortet, deraf er P-et på sin plads.

TDC kalder den selv for:

HD-boks med harddisk eller slet og ret HD-boks. Andetsteds
HD-digital-modtager med harddisk.

Men, harddiskoptager er nok det mest anvendte.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Jon

Dato : 18-08-09 19:02

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Men, harddiskoptager er nok det mest anvendte.

Og mye bedre. Helt enig; PVR er en fryktelig forkortelse.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-08-09 10:38

Flemming Rubini wrote:

> Vi skal nok vide lidt mere. Og glem endelig ikke kommunens
> hjælpemiddelafdeling. Benytter hun høreapparat?

Kommunerne yder ikke tilskud til teleslynger - kun til selve
høreapparaterne.

mvh. Erik richard

Fra : Tomas Jensen

Dato : 18-08-09 12:37

Erik Richard Sørensen skrev:

> Kommunerne yder ikke tilskud til teleslynger - kun til selve
> høreapparaterne.

Det er nu ikke ubetinget rigtigt. Mit teleslynge anlæg er samt montering
bevilget af kommunen. Men selvfølgelig er der nogle betingelser: Man
skal bruge høreapparat samt have en væsentlig nedsat hørelse (der findes
faktisk mange med svage eller moderate hørenedsættelser, der bruger
høreapparat) - dette vurderes af den kommunale hørepædagog, der
efterfølgende laver en indstilling til kommunen.

Teleslyngen er, trods sin alder, stadig de eneste reelle tilbud til
hørehæmmede. Der findes FM-systemer, der kan levere en bedre lyd, men
disse kræver en (tung) modtager klipset på høreapparatet. Bluetooth
bliver der forsøgt med, men her har man svært ved at komme udenom
problemet med forsinkelse i lyden i forhold til kilden (hvilket foruden
TV-personers mærkelige mundbevægelser, også vil give et meget
forstyrende "for-ekko" fra den naturlige hørelse).

Desuden er det vist regionerne/staten, der bevilger høreapparaterne.

mvh Tomas Jensen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-08-09 13:33

Tomas Jensen wrote:

> [...]
> TV-personers mærkelige mundbevægelser, også vil give et meget
> forstyrende "for-ekko" fra den naturlige hørelse).

Jeg burde nok have skrevet, at de ikke yder til pensionister. Det var
ihvertfald det, jeg mente iht. Mortens opr. indlæg. Efter de nye
bestemmelser skelnes der mellem før og efter folkepensionsalderen. - Jeg
har så sent som sidste uge været involveret i en sag om hjælpemidler til
en folkepensionist, og der var ikke noget at gøre...

> Desuden er det vist regionerne/staten, der bevilger høreapparaterne.

Ja og nej. Visitationen sker gennem det enkelte lokalcenter i deet
område, hvor man bor, og så er det enten kommunen eller regionen, der
dels afgør, dels betaler for hjælpemidlet - afhængigt af, hvad det
drejer sig om. - Fx. hører briller kun under kommunen, mens andre
synskompenserende hjælpemidler hører under regionen, mens 'køre
hjælpemidler' er delt, - 'hånddrevne' = alm. kørestole og elektriske
kørestole hører under kommunen, mens invalideknallerter og biler hører
under regionen... - Så det er ikke altid til at vide, hvad der hører til
hvor...

mvh. Erik Richard

Fra : Tomas Jensen

Dato : 19-08-09 18:01

> [...]

> har så sent som sidste uge været involveret i en sag om hjælpemidler til
> en folkepensionist, og der var ikke noget at gøre...

Så er der åbentbart forskel på kommuner. Min far, der netop er blevet 80
fik for ca et 1/2 år siden teleslynge (det er åbentbart desværre
arveligt - det med dårlig hørelse) - betalt og instaleret i eet rum
(ville han have haft i hele huset, skulle han selv betale ekstraudgiften)-
De nye bestemmelser, du nævner... har du et link?

mvh Tomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-08-09 19:43

Tomas Jensen wrote:

> [...]
> arveligt - det med dårlig hørelse) - betalt og instaleret i eet rum
> (ville han have haft i hele huset, skulle han selv betale ekstraudgiften)-

Ja, der er meget stor forskel fra kommune til kommune, region til region
og endda fra distrikt til distrikt internt i de store kommuner.

> De nye bestemmelser, du nævner... har du et link?

Nej, jeg har det kun mundtlig fra en ansat i visitationen i Århus
Kommune (mit eget tilfælde + det førnævnte tilfælde fra en anden
midtjysk kommune) samt div. indlæg fra TV2 Østjylland, der kørte en del
omkring problematikken for et par måneder siden.

Jeg har selv oplevet det på egen krop så at sige. Da jeg flyttede fra et
orådekontor til et andet, blev det pludselig umulig for mig at få andet
end laveste std. tilskud til briller, selvom jeg iflg. loven er
berettiget til højeste ydelse qua recept fra min øjenlæge, og at jeg har
special letvægtsoptik på +19,75dpi hhv. +20,25dpi til læsebriller.

Jeg kørte selvfølgelig en ankesag på det ved regionens ankestyrelse og
tabte, og det blev nægtet mig at anke til Den sociale Ankestyrelse. -
Meget kortfattet lød begrundelsen, at jeg - "kun er berettiget til
laveste sats, da det er vedtaget i kommunen og godkendt af regionen". -
Og der er altså meget stor forskel på, om et par briller med glas i den
styrke vejer 44 gram, eller at de vejer 94 gram. - De nye briller er
ganske enkelt ubrugelige.

Et par andre sager - også her fra kommunen/regionen, - er en sag om et
ældre ægtepar, der ikke kunne få en kørestol med hjælpemotor til konen,
selvom manden er alvorlig handicappet af astma og ikke kan skubbe en
alm. kørestol. - Afvist både i kommunen og regionen med samme
begrundelse som min og med tilføjelsen, - at de "har en alder, hvor det
ikke er livsvigtigt med et sådant hjælpemiddel". - En stærkt svagtssende
studerende kan ikke få bevilget hverken computerudstyr eller briller.
Afvist af kommune og region med samme begrundelse som min + en
tilføjelse om, at "Den pågældende er for svagtseende til, at han kan få
bevilget en speiel lyslup til undervisningsbrug...". osv.osv.osv.....

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-08-09 10:36

Morten Lind wrote:
> [...]
> samtidig skal der være et eller andet, der gør, at min næsten døve mor
> kan høre uden at skulle blæse rækkehuset omkuld.

Så går jeg også ud fra, deres syn ikke er, hvad den har været... I så
fald skal I vælge en model, der har både baglysjustering, - og hvad der
er endnu vigtigere - vælge en model, der har finjustering af skarphed.

Vælg en 37" eller 40" fra Philips, Samsung eller Sharp. Det er de tre,
jeg véd har begge dele + 'alt det andet'...

> Findes sådan nogeet?

Ikke indbygget, men teleslynger kan købes direkte hos Oticon - enten til
at tilslutte til højttalerudgang eller 'LINE OUT' udgangen. Det bedste
er en model, der tilsluttes LINE OUT, da ellers de indbyggede
højttalerne bliver afbrudt og kun går i div. høreapparater.

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Horn

Dato : 18-08-09 16:04

> [...]
> samtidig skal der være et eller andet, der gør, at min næsten døve mor
> kan høre uden at skulle blæse rækkehuset omkuld.

Alt i teleslynger, meget fin kvalitet: http://sro.dk/teleslynge_70_da/

Komplet løsning til 870,-
http://sro.dk/prof_lyd/teleslynge/teleslyngesaet_tx40_3876_da.html

Michael Horn