Overdragelse af Apps til iPhone
Fra : Martin /Helsingør

Dato : 17-08-09 20:13

En kammerat har ved en fejl købt både Sygic og Navigon til iPhone. Han
bruger kun Sygic og vil forære mig Navigon. Men kan man det?

På forhånd tak.

Martin /Helsingør

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-08-09 20:16

Martin /Helsingør <mailme.nospam@gmail.com> wrote:

> En kammerat har ved en fejl købt både Sygic og Navigon til iPhone. Han
> bruger kun Sygic og vil forære mig Navigon. Men kan man det?

nej

/thomas

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 17-08-09 20:18

Thomas von Hassel skrev:

> nej
>
> /thomas

Øv. Så må jeg jo selv hoste op med de 600,- spir sådan en djævel koster

Fra : Lyrik

Dato : 17-08-09 22:27

Den 17.08.2009 kl. 21:16 skrev Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>:

> nej
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvorfor ikke?

--
Hilsen
Jens Erik Bech

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-08-09 22:34

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Hvorfor ikke?

Fordi programmet er snasket til med FairPlay DRM og iTunes skal
autoriseres med vedkommendes iTunes konto før du kan overføre det til en
iPhone. I teorien kan du godt overføre det fra vedkommendes maskine til
en anden iPhone, men så har du problemet i det øjeblik der er et problem
og du f.eks. skal restore din iPhone ... eller når der kommer updates
osv. osv. .. med andre ord .. bag of hurt.

/thomas

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-08-09 06:30

> [...]
> og du f.eks. skal restore din iPhone ... eller når der kommer updates
> osv. osv. .. med andre ord .. bag of hurt.

SÃ¥ det er ligesom med de almindelige iPod-ting?

Det virker fint så længe den styrende iTunes er godkendt af dig. Det
er rart i en husstand (det kan Henrik Münster sikkert snakke med om).

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-09 07:21

Thorbjoern Ravn Andersen <thorbjoern@gmail.com> wrote:

> Så det er ligesom med de almindelige iPod-ting?

nelmig .. nøjagtig som musik i gamle dage ..

> Det virker fint så længe den styrende iTunes er godkendt af dig. Det
> er rart i en husstand (det kan Henrik Münster sikkert snakke med om).

Ja, hvis du har 2 iPhone i hjemmet kan du i teorien synce begge
telefoner med samme iTunes konto og få de samme app's på begge ... det
skal dog ikke undre mig om der ikke står noget med småt i Apple's EULA

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 07:40

> [...]
> telefoner med samme iTunes konto og få de samme app's på begge ... det
> skal dog ikke undre mig om der ikke står noget med småt i Apple's EULA

Nej - nej.....(til det sidste)...du har ret - det kører gnidningsløst.
Når jeg får/køber/opdaterer noget til min iPhone, slutter jeg bagefter
iPod Touch til - iTunes differentierer og opdaterer Touch´en mage til.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-09 08:08

> Nej - nej.....(til det sidste)...du har ret - det kører gnidningsløst.
> Når jeg får/køber/opdaterer noget til min iPhone, slutter jeg bagefter
> iPod Touch til - iTunes differentierer og opdaterer Touch´en mage til.

hvad siger du så nej til ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 08:50

> hvad siger du så nej til ?
>
> /thomas

?....som skrevet står, det sidste. At det ikke vil undre dig, om der
står noget med småt i Apples EULA.

(psst: vi bruger ikke ejefaldsapostrof på dansk ).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-09 09:12

> ?....som skrevet står, det sidste. At det ikke vil undre dig, om der
> står noget med småt i Apples EULA.

ah .. langsom jeg er om morgenen ...

> (psst: vi bruger ikke ejefaldsapostrof på dansk ).

og det er ... ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-08-09 09:57

http://www.dsn.dk/oss_faq.htm#Genitiv

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 10:49

> ah .. langsom jeg er om morgenen ...

> og det er ... ?

> /thomas

Stadig morgenlangsom )).....Apple´s.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-09 11:35

> Stadig morgenlangsom )).....Apple´s.

nej, jeg har bare opgivet dansk gramatik for længe længe siden ... det
har jeg tekstforfattere til.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-09 13:54

> nej, jeg har bare opgivet dansk gramatik for længe længe siden ... det
> har jeg tekstforfattere til.

> /thomas

OK Alt forladt*SS*.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-09 10:50

> Ja, hvis du har 2 iPhone i hjemmet kan du i teorien synce begge
> telefoner med samme iTunes konto og få de samme app's på begge ... det
> skal dog ikke undre mig om der ikke står noget med småt i Apple's EULA

Jeg har, lidt ved en fejl, opdaget, at man godt kan skifte mellem flere
konti i programmet iTunes. Vi har jo fire Mac og tre iPhone her i huset.
Vi har alle en adresse hos MobileMe og dermed i princippet en konto at
købe musik og programmer i iTunes Music Store med. Vi har vores fælles
musik liggende på alle fire Mac. Det giver også nogle ekstra
backup-udgaver, og det er mig bekendt tilladt.
Hvis jeg har købt et program på App Store, kan jeg hente det
gratis til en anden Mac her i huset, hvis bare den er logget ind på min
konto. Når programmet er hentet, bliver det automatisk overført til den
iPhone, der er knyttet til det pågældende iTunes program. Når først
programmet er hentet, kan man bare logge ind på en anden konto og hente
programmer på den konto. Det påvirker ikke de programmer, man har
hentet. Alle programmerne bliver overført til den samme iPhone, og
fungerer fint side om side, selv om de er købt og hentet på forskellige
konti.
Det eneste problem er, at når der kommer opdateringer, skal man
logge ind på den konto, programmet er købt i, for at hente
opdateringerne til det. Man kan altså sagtens få et program af en anden
ved at logge ind på hans konto og hente det. Som en anden også har
skrevet, giver det dog lidt bøvl, når der skal hentes opdateringer.
--
Henrik Münster
Esbjerg