X11 2.4.0
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-08-09 02:11

Ny ver. 2.4.0 af X11 er nu ude...
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10912185

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 16-08-09 06:08

> Ny ver. 2.4.0 af X11 er nu ude...
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10912185

Man må så undre sig over at det ikke er med i Apples Softwareopdatering
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-09 06:43

Hej,

> Man må så undre sig over at det ikke er med i Apples Softwareopdatering

Det er ikke så underligt. Den X11 Erik snakker om er ikke Apples
X11-program, men derimod en "uofficiel" fork (hvis man skal være
spidsfindig er det måske mere rigtigt at sige, at det er Apples program
som er en uofficiel fork af det her program).

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Per Rønne

Dato : 16-08-09 06:53

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
> spidsfindig er det måske mere rigtigt at sige, at det er Apples program
> som er en uofficiel fork af det her program).

Ja, det fandt jeg jo ud af ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Horn

Dato : 16-08-09 07:16

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, det fandt jeg jo ud af ...

Virker det bedre eller crash'et hele systemet?

Michael Horn

Fra : Per Rønne

Dato : 16-08-09 08:17

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> Virker det bedre eller crash'et hele systemet?

Så meget har jeg heller ikke brugt det ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-08-09 12:34

Michael Horn wrote:

> Virker det bedre eller crash'et hele systemet?

Jeg fik den ikke installeret i nat, men har nu gjort det på min MacPro.
- Den var ualmindelig sløv i første opstart, men det kan godt skyldes,
at den først lige skal have koblet til og opdateret div. arkiver.

Fandt så Gimp 2.6.5, installerede den, (har haft den afinstalleret et
stykke tid), og startede den op, - og det tør siges, der er sket noget.
Det tog ca. 20 sek. at indlæse og sortere de godt 1500 skrifter, jeg har
aktive på 10.5.8. Oprettelse af nyt dokument i Gimp går klart hurtigere,
og det samme gør åbning af Gimp og .psd dokumenter.

Det eneste, jeg undrer mig lidt over, er, at der kommer en dialog frem,
når X11 startes, men der står ikke noget i dialogen udover en masse
firkanter - delt op i 'grupper', så der skal vel stå et eller andet. X11
er ellers på dansk, men det her kan tyde på, der er nogle steder, hvor
der enten er oversat forkert, eller oversættelse direkte mangler, så jeg
slår nok de forskellige sprog fra og nøjes med engelsk....

At Apple så ikke har 'nået' at få den med i 10.5.8, har jeg på
fornemmelsen, skyldes, at den først kommer med i SnowLeopard...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-08-09 15:41

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> frem, når X11 startes, men der står ikke noget i dialogen udover en
> masse firkanter - delt op i 'grupper', så der skal vel stå et eller
> andet.

Standardopførsel hvis den udbedte font (af programmet) ikke har de
ønskede tegn.

Det er ikke gode tegn.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 16-08-09 16:03

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Standardopførsel hvis den udbedte font (af programmet) ikke har de
> ønskede tegn.
>
> Det er ikke gode tegn.

Det véd jeg... Det kan både være manglende skriftunderstøttelse eller en
manglende skrifttype, men også manglende text encoding. - Jeg bruger
stort set ikke andet end Unicode UTF-8 længere - ArialUnicodeMS.ttf og
LucidaGrande.otf.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-08-09 08:03

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> [...]
> spidsfindig er det måske mere rigtigt at sige, at det er Apples
> program som er en uofficiel fork af det her program).

Altså lidt som hvis FreeBSD annoncerer en ny version af FreeBSD?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-09 08:14

Hej,

> Altså lidt som hvis FreeBSD annoncerer en ny version af FreeBSD?

Ahu?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-08-09 08:27

> Ahu?

Darwin har slupret en stor del af drivere mv fra FreeBSD.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-09 08:55

Hej,

> Darwin har slupret en stor del af drivere mv fra FreeBSD.

Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan din analogi hænger sammen, må jeg
desværre sige. Det ville for mig give mere mening, hvis man
sammenlignede det med, at der blev udgivet en ny version af Darwin (som
"kernemæssigt" næsten er det, Apple sender med nye Macs, men ikke helt).
Apple leverer jo ikke noget, der ligner en FreeBSD-kerne med en Mac.

Hvis man kigger på det der shipper med en Mac i dag, så er det mig
bekendt ikke driverne som er "slubret" fra FreeBSD som sådan. Så vidt
jeg har forstået bruges FreeBSD-delene i XNU til at lægge en
BSD-personality ovenpå Mach. Dvs. især at give adgang til et
POSIX-kompatibelt API - og herudover kommer netværksstakken,
NFS-implementationen, SysV IPC, diverse userspace programmer og lign.
fra FreeBSD. Det meste ændret ret så kraftigt.