TagetMode Disk vises ikke
Fra : Per Andersen

Dato : 13-08-09 09:51

Hej,
jeg har en hvid MacBook som er et par år gammel (10.5.7) som er gået død
(mappe med "?" ved start), men den lader sig starte i TagetMode. Jeg har
nu tilsluttet den en anden Mac for at køre Disk Utility, men disken ses
hverken i side listen i Finder eller i Disk Utility. I System-Profiler
finder jeg dog under FireWire en Disk i TagetMode.
Jeg har aldrig oplevet at en disk ikke er tilgængelig for Disk Utility.
Hvad er der galt her og hvad kan jeg gøre for checke disken for fejl og
reparere fejlene (uheldigvis har jeg ikke min installations DVD med hvor
jeg er nu og installations DVD´érne fra de andre Mac´ér her fungere jo
desværre ikke)?
Ville være meget taknemmelig for hjælp!!!!
Hilsen
Per

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 13-08-09 11:46

"Per Andersen" <109@andersen.cc> skrev i meddelelsen

(uheldigvis har jeg ikke min installations DVD med hvor
> jeg er nu og installations DVD´érne fra de andre Mac´ér her fungere jo
> desværre ikke)?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Disken er vel kaput? Så kan den ikke tilgås. Du ved "kaput", ligesom "gået i
stykker!"

Hvor i alverden er du da nu?
Og hvilke og hvor mange Mac er du omgivet af?

hilsen jens

Fra : Per Andersen

Dato : 14-08-09 09:05

Hej Jens Erik

> (uheldigvis har jeg ikke min installations DVD med hvor
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Disken er vel kaput? Så kan den ikke tilgås. Du ved "kaput", ligesom "gået i
> stykker!"

Ja, det er den så nok. Så jeg må vel ud og købe ny disk.
Hvor kan jeg finde information om hvilken disk der passer (at det er en
2,5 er klart, men SATA eller ATA). Er der nogen der kender en link til
Apple hvor man kan finde den slags, - eller bare ved hvilken disk der
skal i en hvid MacBook fra September 2006 : ) ?

Hilsen
Per

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-08-09 09:09

Per Andersen <109@andersen.cc> wrote:

> [...]
> Apple hvor man kan finde den slags, - eller bare ved hvilken disk der
> skal i en hvid MacBook fra September 2006 : ) ?

2.5" SATA disk på max 9.5 mm i højden

/thomas

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-08-09 14:30

Thomas von Hassel wrote:

> 2.5" SATA disk på max 9.5 mm i højden

Så skal du købe Intels nye G2 SSD.

JonB

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-08-09 14:51

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> [...]
> skal i en hvid MacBook fra September 2006 : ) ? > > 2.5" SATA disk på max

Har du nogle links til gode reviews?

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-08-09 16:03

http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3605

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-08-09 16:06

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3605

Tak.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-08-09 16:33

Jon Bendtsen <noone@example.com> writes:

> http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3605

Kiggede lidt rundt, prisen ser ud til at være lidt over 2000
herhjemme.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-08-09 16:54

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Kiggede lidt rundt, prisen ser ud til at være lidt over 2000
> herhjemme.

og? hastighed koster. Hvis du går fra SSD tilbage til en gammeldags
harddisk så vil du opleve maskinen som sløv og uresponsiv. Det
mærker du ikke lige så meget den anden vej, men ændringen er der
stadig. Med en GOD SSD, og det er kun intels, så vil maskinen føles
som helt ny. (det er svært at beskrive, men det der er det nærmeste
jeg kan komme).

Det er muligvis kun den gamle G1 SSD model som sælges herhjemme,
alle de modeller jeg fandt var ivertfald med G1 i produktkoden.
G1 er også god, men G2 er bedre.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-08-09 17:04

> [...]

> stadig. Med en GOD SSD, og det er kun intels, så vil maskinen føles
> som helt ny. (det er svært at beskrive, men det der er det nærmeste

Jeg tror dig. Man skal bare være opmærksom på at man ikke skal være
nærig hvis man begynder på den slags.

> Det er muligvis kun den gamle G1 SSD model som sælges herhjemme,
> alle de modeller jeg fandt var ivertfald med G1 i produktkoden.
> G1 er også god, men G2 er bedre.

Jeg venter indtil videre - mit behov på MacBOoken er mere til plads end ti lhastighed.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-08-09 18:28

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Jeg tror dig. Man skal bare være opmærksom på at man ikke skal være
> nærig hvis man begynder på den slags.

enig, er man det skal man holde sig væk.

> Jeg venter indtil videre - mit behov på MacBOoken er mere til plads end ti lhastighed.

Man kan godt få store SSD'ere. Men de koster lige så meget som din
MacBook som ny

JonB

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-08-09 10:22

109@andersen.cc (Per Andersen) writes:

> [...]
> finder jeg dog under FireWire en Disk i TagetMode.
> Jeg har aldrig oplevet at en disk ikke er tilgængelig for Disk Utility.

Det lyder ret skidt, men det kan lige så godt være elektronikken i
MacBook'en der er stået af, som selve disken.

Det finder du kun ud af ved at sætte den i en anden maskine. Det er
ikke svært at få disken ud, men du skal have noget SATA at putte den
i.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : KentBM

Dato : 14-08-09 10:39

Thorbjoern Ravn Andersen skrev:
> Det finder du kun ud af ved at sætte den i en anden maskine. Det er
> ikke svært at få disken ud, men du skal have noget SATA at putte den
> i.
Eller et kabel til USB http://sandberg.it/product.aspx?id=133-43
Og så har du også et kabel til fremtidig brug, hvis behovet skulle opstå
igen.

--

Kent