iCal -> BusyCal
Fra : Per Rønne

Dato : 12-08-09 17:48

Jeg har netop fået en mail fra BusyMac

<http://www.busymac.com/>

hvoraf det fremgår at BusyCal i en fremtidig opdatering får indbygget
ISO ugenumre.

BusyCal erstatter BusyMac til synkronisering til bl.a. Google Calendar,
men indeholder derudover i sig selv en fuldt udviklet kalender, der kan
meget mere end iCal - de skriver selv »Think of it as iCal Pro«.

Og ja, de benytter samme database som iCal, hvorved dataene helt
automatisk bliver synkroniseret til MobileMe mv.

Efter denne mail har jeg i hvert fald besluttet mig for permanent at
opgradere iCal til BusyCal. På deres hjemmeside ser jeg at en
opgradering vil koste mig $10, men ellers koster den $40 per maskine -
ved hjælp af bonjour holder den nemlig kontakt mellem forskellige
maskiner, så den passer til en mindre virksomhed eller en familie.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 12-08-09 21:49

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> ved hjælp af bonjour holder den nemlig kontakt mellem forskellige
> maskiner, så den passer til en mindre virksomhed eller en familie.

tak for tippet. Den overvejer jeg også at købe. Det ser ud til at den
giver lidt mere funktionalitet til ical. Det ligner Ical som det burde
have set ud.

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 12-08-09 22:15

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> tak for tippet. Den overvejer jeg også at købe. Det ser ud til at den
> giver lidt mere funktionalitet til ical. Det ligner Ical som det burde
> have set ud.

Ja - du må have downloaded beta'en ?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 13-08-09 16:44

> Ja - du må have downloaded beta'en ?

Hej

Ja den har jeg hentet. På nogle punkter ser den god ud. TODO er meget
mere struktureret og det er fedt.

MEN jeg mangler det vindue der kan give mig månedsoversigten i nederste
venstre hjørne.... Kan ikke helt forstå at de fjerner noget fra en
kalender de vil sælge som en udvidelse.

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 13-08-09 19:31

> [...]
>
> MEN jeg mangler det vindue der kan give mig månedsoversigten i nederste
> venstre hjørne.... Kan ikke helt forstå at de fjerner noget fra en

Du har ret, men kanhænde at den kommer senere. Lige som ugenumre.

Jeg har ikke før lagt mærke til det da jeg aldrig har benyttet
faciliteten. Ønsker jeg månedsoversigt går jeg til - månedsoversigt.

Jeg tror i øvrigt at de er i gang med forhandlinger med Pocket Informant
[den eneste PIM på iPhone] om et samarbejde. Med MobileMe ville data
kunne udveksles over iDisk i stedet for som nu gennem ToodleDo og Google
Calendar.

Så ville du se todos ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 13-08-09 22:15

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Du har ret, men kanhænde at den kommer senere. Lige som ugenumre.

Havde heller ikke set den før for nylig men nu er jeg blevet lidt glad
for den. En god måde at springe rundt på i dags view.

Men ellers tak for dine input

MVH

Jakob