Oprette amerikansk konto i iTunes
Fra : Steen

Dato : 11-08-09 18:24

Hvordan gør man det?
Jeg har ikke noget imod at betale for at se film, så den mulighed ville
jeg gerne kunne udnytte

--
Steen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 11-08-09 11:30

On Aug 11, 7:23 pm, isteen+use...@gmail.com (Steen) wrote:

> Hvordan gør man det?

Du flytter til USA (jeg går ud fra, at du spørger om en lovlig
løsning).

--
Michael Knudsen

Fra : Lyrik

Dato : 11-08-09 18:41

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvordan gør man det?
> Jeg har ikke noget imod at betale for at se film, så den mulighed ville
> jeg gerne kunne udnytte
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det har Apple sat en stopper for. De gennemskuer dig!)) Du må bare ikke
få lov!

Men du kan downloade film fra Bilka!
Jeg har to gange haft ørene i maskinen delvis fordi jeg er så nysgerrig og
gerne vil være fremme i skoene!
Jeg så lige at de havde fået downloadable- High definition film som hele
brummebanden sukker efter, specielt dem der aldrig ser en film!

Jeg kan oplyse bjørnene om at filmene serveres i wmv i 1280 x 720 med en
bitrate på 6000 kilobits i sekundet. Det er en acceptabel kvalitet 720p.
Men det er ikke en Blu-Ray på 1920 x 1080p med 35.000 kilobit i sekundet!

Jeg gav 49.95,- for naturfilmen på omkring 45 minutter,-der vistnok engang
har været udgivet som wmv disc. Sikkert i 1440 x 1080i med en bitrate på
godt 9000 kilobits i sekundet. Det var ligesom default!(kunne sikkert have
købt den på nettet som Blu-ray til nogenlunde samme pris give and take 30%)

Den lovede "ingen restriktioner og fri adgang til at brænde ubegrænsede
kopier!" Det fik de mig i fælden på!

Så stod der noget meget hurtigt i et kort klip lige da jeg sluttede
handelen, som jeg ikke fik set.-De gav mig lige en dummepeterhat i
skyndingen!

Det viste sig at filmen***kun!!!*** kan spilles i "Windows Media Player", og
først når denne har modtaget en nøgle fra en server der ligger et sted i
cyberspace!

Den kan altså ikke spille på et TV med mindre det er forbundet til en PC der
kører Mediaplayer! Man skal altså "nyde HiDef" på en PCskærm only!

Så konstaterer jeg at:"Er download ikke allerede død, så har den kræft i
hjernen!"

Hilsen
Jens

Fra : Steen

Dato : 11-08-09 18:55

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> Så konstaterer jeg at:"Er download ikke allerede død, så har den kræft i
> hjernen!"

Det /kan/ lade sig gøre - at oprette en amerikansk konto i iTunes
Uden at nævne navne på danske sites (delvist fordi jeg ikke kan huske
hvor jeg læste det), og nyde godt af film- og serieudlejning.
Anyway - nu har jeg tilmeldt mig en service, hvor jeg får BD'er med
posten, og får en ny, når jeg returnerer den gamle
--
Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-08-09 18:57

Lyrik skrev:

> Så konstaterer jeg at:"Er download ikke allerede død, så har den kræft i
> hjernen!"

Du tænker på DRM. Og her er BlueRay lige så indsyltet som den film du
har købt.

Er det ikk emorsomt at begge kan afspilles under WIndows, men ikke under
OS X?

Fra : Lyrik

Dato : 11-08-09 19:44

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> købt.
>
> Er det ikk emorsomt at begge kan afspilles under WIndows, men ikke under
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Grunden til at den ikke kan spilles fuldgyldigt i OS-X er udelukkende fordi
:"Den Apple vil den schtore geld entguffen! Im iTunes in den ganzen welt!"

Read my lips:
"Der mangler KUN!! et afspillerprogram!" Så spiller OS-X Blu-Ray!

Hilsen
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-08-09 20:09

Lyrik skrev:

> [...]
> ganzen welt!"
>
> Read my lips:
> "Der mangler KUN!! et afspillerprogram!" Så spiller OS-X Blu-Ray!

Jamen, det er da det samme med WMA. Problemstillingen er faktisk helt ens.

Er du med på at problemet ikke er teknisk men politisk?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-08-09 21:21

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> [...]
>
> Read my lips:
> "Der mangler KUN!! et afspillerprogram!" Så spiller OS-X Blu-Ray!

Nej, der mangler en masse DRM support i styresystemet ....

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 11-08-09 21:58

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du tænker på DRM. Og her er BlueRay lige så indsyltet som den film du har
> købt.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du tager fejl. Jeg kan sy en Blu-ray om til slips, hvis det passer mig, den
er cracket lige så effektivt som DVD-VOB!Men jeg kan intet gøre ved wmv High
Def !

Hilsen
jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-08-09 22:28

Jens Erik Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> er cracket lige så effektivt som DVD-VOB!Men jeg kan intet gøre ved wmv High

Nej, det betyder bare at DRM'en er til at omgå .. men derfor er der
stadig DRM sovset ind i systemet ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-08-09 06:03

Jens Erik Bech skrev:

> Du tager fejl. Jeg kan sy en Blu-ray om til slips, hvis det passer mig,
> den er cracket lige så effektivt som DVD-VOB!Men jeg kan intet gøre ved
> wmv High Def !

Jeg tror faktisk det er ulovligt at sy den om til slips.

Nogen der har fingeren på pulsen med fjernelse af kopibeskyttelse på
medier i Danmark?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-08-09 08:32

> Jeg tror faktisk det er ulovligt at sy den om til slips.
>
> Nogen der har fingeren på pulsen med fjernelse af kopibeskyttelse på
> medier i Danmark?

Ja .. det er ulovligt hvis det er "en effektiv kopibeskyttelse" ... men
der er ikke nogen sager der har været igennem retsmøllen, så ingen ved
hvornår noget er effektivt. Så er det er en gråzone. Det eneste de er
gået efter er firmaer som har _solgt_ software til f.eks. DVD kopiering.
Handbrake som er gratis og opensource for lov at overleve .. indtil
videre.

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 12-08-09 08:48

> Jeg tror faktisk det er ulovligt at sy den om til slips.
>
> Nogen der har fingeren på pulsen med fjernelse af kopibeskyttelse på
> medier i Danmark?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Mener du rettighedshavaristernes puls?
Det at kunne er ingen overtrædelse. Ordene "hvis det passer mig" lader
spørgsmålet "om det passer mig" stå åben.
Endvidere må enhver beskyttelse som forhindrer en i at se en film lovligt
fjernes.

Blu-Ray beskyttelsen forhindrer en Macbruger i at se hans lovligt indkøbte
Blu-rayfilm. derfor har han lov til at gøre det ved den der skal til for at
han kan se den! Det er loven!
Iøvrigt er sådan noget som en kopiering ikke en strafferteeslig overtrædelse
i Danmark, som det er i USA hvor folk trues med FBI og fængsel samt
drakoniske bøder!
I Danmark er det et privat søgsmål om rettighedshavaristerne eventuelle
økonomiske tab ved en kopiering.

Det vil sige at hvis det nu passede mig at sy en indkøbt Blu-ray om til
slips for at jeg kunne se den på min mac. Så vil rettighedshavaristerne ikke
kunne vride mere honning ud af det end hvis de malkede en gråspurv!

Så dine våde drømme om drakoniske FBI tiltag overfor mig må du onanere væk!

Hilsen
Jens

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-08-09 17:51

"Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> writes:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Mener du rettighedshavaristernes puls?
> Det at kunne er ingen overtrædelse. Ordene "hvis det passer mig" lader
> spørgsmålet "om det passer mig" stå åben.

Ah, vi er ude i de spidsfindige ordkløverier. Det gider jeg ikke tage
med i diskussionen.

Det korte af det lange er om det er ulovligt i Danmark og der har
tingene skiftet lidt frem og tilbage.

> Endvidere må enhver beskyttelse som forhindrer en i at se en film
> lovligt fjernes.

Er du 100% sikker på at det er SÅDAN loven er... i dag?

> [...]
> hvis de malkede en gråspurv!
>
> Så dine våde drømme om drakoniske FBI tiltag overfor mig må du onanere væk!

Undlad venligst at lægge mig ord i munden. Enten er noget lovligt,
eller også er det ikke. Jeg mindes svagt du tidligere har vist en
klar holdning til andres eventuelle lovbrud, så jeg går ud fra at du
er en lovlydig borger, som ikke går og bryder loven i tide og utide.

Nå, det er også lige meget. Lad den der er ren, kaste den første sten.

/Thorbjørn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-08-09 11:50

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Jeg tror faktisk det er ulovligt at sy den om til slips.
>
> Nogen der har fingeren på pulsen med fjernelse af kopibeskyttelse på
> medier i Danmark?

Meget kort sagt, så *ER* det ulovligt at fjerne en kopibeskyttelse fra
downloaded materiale*) - uanset, hvilken type, det drejer sig om.

Når det er sagt, så er der forskelle på, om det er lånemateriale - fra
biblioteker - eller købemateriale - fra netbutikker.

Lånemateriale må kun afspilles i en given låneperiode på det medie,
detdownloades til - fx. computer, iPod eller anden medieafspiller.

Købemateriale derimod *SKAL* være lavet sådan, at det er lovligt at lave
*1* hardcopy af materialet - altså, at man kan overføre materialet til
en CD eller DVD, hvorefter kopien er at betragte som en normal hardcopy
CD/DVD, og som kun må kopieres i ét eksemplar til personlig brug - fx.
til brug i en bil-afspiller, hvor man ikke vil afspille sine originaler
- fx., så man undgår at miste dem ved evt. indbrud i bilen.

*) Det er heller ikke tilladt at fjerne en kopibeskyttelse fra en
hardcopy, der er købt i en butik.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-08-09 13:01

> *) Det er heller ikke tilladt at fjerne en kopibeskyttelse fra en
> hardcopy, der er købt i en butik.

ja det er jo her loven er så vag at det er søreligt. Den siger nemlig
"... med mindre der er nødvendigt for at afspille mediet"

Derudover skal kopibeskyttelsen være "effektiv"

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 12-08-09 14:22

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> ja det er jo her loven er så vag at det er søreligt. Den siger nemlig
> "... med mindre der er nødvendigt for at afspille mediet"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er da glædeligt "They cut You some slack!"

> Derudover skal kopibeskyttelsen være "effektiv"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Når der er forsøgt kopisikring, så vil dommeren sige at så er den
effektiv(nok) Det har en dommer sagt.

Men det er den første bestemmelse der kom i ærlig indignation fra Brian
Mikkelsen. For en sælger må ikke forhindre en køber i at bruge produktet.
Det er en grundliggende menneskeret at køber man noget så må man bruge det
efter hensigten som er at se filmen. Det må sælger ikke prøve at forhindre.
Så hvis det er det nødvendigt at bryde den "effektive kopibeskyttelse" så
går retten til at bryde, før forbudet imod at bryde den.

I grunden er det klart nok:
Alle kopibeskyttelser erklæres effektive og må ikke brydes med mindre de er
en forhindring mod at benytte mediet. Så må de godt brydes.

Hvad er det du ikke forstår? Nåh! Ja! klask på panden- du forstår ikke at
man i det hele taget kan få ret til at se en film hvis sælger forhindrer
det!?
Det er så din verden. Den ønsker jeg ikke at leve i. Den kan du have for dig
selv.

Hilsen
jens

Fra : Morten Lind

Dato : 12-08-09 15:19

> ja det er jo her loven er så vag at det er søreligt. Den siger nemlig
> "... med mindre der er nødvendigt for at afspille mediet"

Altså må Jens gerne.

> Derudover skal kopibeskyttelsen være "effektiv"

....og det er den ikke, for Jens kan.

> /thomas

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-08-09 15:36

Morten Lind wrote:

> Altså må Jens gerne.

> ...og det er den ikke, for Jens kan.

Det er stadig ikke lovligt, medmindre 'Jens' har en afspiller, der ikke
kan læse koden og derved forhindrer normal afspilning.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-08-09 15:29

Thomas von Hassel wrote:

> ja det er jo her loven er så vag at det er søreligt. Den siger nemlig
> "... med mindre der er nødvendigt for at afspille mediet"
>
> Derudover skal kopibeskyttelsen være "effektiv"

Ja, og det er jo altid nødvendig (næsten da), hvis man vil afspille i et
CarFi anlæg. Det er de færreste bilstereoanlæg, der kan afspille
beskyttede medier...

mvh. Erik Richard

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 12-08-09 16:22

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

Thomas von Hassel wrote:

> [...]

Ja, og det er jo altid nødvendig (næsten da), hvis man vil afspille i et
CarFi anlæg. Det er de færreste bilstereoanlæg, der kan afspille

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nemlig Erik! Og det gælder også Morten!

Flot streg!¨~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Du har helt ret! Som en pendant til:"Med lov skal man land bygge, ellers
ville de som have mest, tage mest!"

Er der nu denne :"Med lov skal lov bekæmpes, ellers ville alle mennesker
havne i fængsel!"

Jeg er så glad i dag så selv de dystre rettighedshavarister ikke kan
ødelægge det.

Det var noget der bare skete helt tilfældigt.
jeg gik i haven, solen var begyndt at skinne, det klukkede af glæde i min
mave
og lige foran mig sad en sommerfugl på en blomst med udbredte vinger og
sugede nektar..
helt automatisk bøjede jeg hovedet og kyssede den mellem vingerne!
Det var fryd at mærke dens vinger baske på mine læber da den fløj bort.

Og så jeres to indlæg!.......)

Hilsen
Den glade Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-08-09 21:39

Lyrik wrote:
> Så konstaterer jeg at:"Er download ikke allerede død, så har den kræft i
> hjernen!"

Og som du allerede har fået at vide for 2-3 uger side, Jens, så stiger
antallet af download med omk. 6% lige nu - og det endda kun fra iTunes
Store.

Det er åbenbart efterhåndend kun de nordiske copyrightbureauer, der er
så grådige, at det er til at få kvababbelse over, der gør, at vi ikke
kan få de samme 'rettigheder' som næsten alle andre steder... - Jeg
synes det snart var på tide, at EU gør lidt gavn og griber ind og sætter
dem - altså copyrightbureauerne - godt og grundigt på plads, så de
tvinges til at følge de fælles regler, der blev vedtaget i EU
Parlamentet her i vinters, og som EU Kommisionen har 'ophøjet' til lov.

Men uha da, de stakkels copyrightbureauer er jo så fattige, så fattige.
- De har jo næsten ikke til det daglige brød og da slet ikke, så de har
råd til at betale de endnu fattigre stakler til kunstnere..-( [sarkasme!]

Jeg forstår godt, hvorfor flere og flere kunstnere ikke gider have noget
med bureauerne at gøre og indgår individuelle aftaler med fx. div.
radiokanaler og sælger deres musik direkte til forbrugerne ia nettet. -
På den måde har det jo allerede vist sig, at flere får mere ud af det
ved, at de ikke skal aflevere op mod 40% til administration til fx. NCB,
CopyDan, Gramex, CODA, ASCAP, BIEM eller hvad de nu alle hedder...

Undskyld, jeg bander, men jeg har ikke en s*** til overs for de hajer! -
De har forsøgt at tvinge mig ind i deres kløer, og jeg måtte true dem
med en retssag gennem min advokat, før de holdt op med det! - Og det
bare fordi, jeg har stået som udgiver og producent på både en MC og en CD.

Så min holdning er, at div. distributører ganske enkelt skal blæse højt
og flot på bureauerne og lave deres eget i henhold til EU lovgivningen,
men distributørerne er nogle pjok, der ikke tør gøre en dyt uden at
'sprøge far om lov først'.!

mvh. Erik Richard

Fra : thohei

Dato : 11-08-09 13:25

> [...]
> Hvordan gør man det?
> Jeg har ikke noget imod at betale for at se film, så den mulighed ville

Jeg har ikke selv prøvet, men ved at du på e-bay kan købe amerikanske
gavekort til iTunes og dermed skulle kunne downloade film. Der er
selvfølgelig en lille overpris, men det skulle vist ikke være slemt.
Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-08-09 22:28

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Jeg har ikke selv prøvet, men ved at du på e-bay kan købe amerikanske
> gavekort til iTunes og dermed skulle kunne downloade film. Der er
> selvfølgelig en lille overpris, men det skulle vist ikke være slemt.

Du risikere bare at du får fat i forfalskede gavekort ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 00:30

Hej Thomas,

> Du risikere bare at du får fat i forfalskede gavekort ...

Der er jo risiko ved alle handler. Hvis man handler med en
person/virksomhed som har en god rating hos ebay, hvor mange tidligere
kunder har bedømt kvaliteten som god - ja, så turde jeg godt handle.

Der findes jo ikke "forfalskede" gavekort i den forstand, at man snyder
Apple eller sådan noget. Der findes vel rigtige gavekort, der virker -
og så findes der falske gavekort, som ikke virker. Kunderne vil altså
hurtigt vide, hvis de er blevet snydt. Man kan jo starte med at købe et
100 kroners gavekort og se om det fungerer.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-08-09 06:36

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
> hurtigt vide, hvis de er blevet snydt. Man kan jo starte med at købe et
> 100 kroners gavekort og se om det fungerer.

Der findes faktisk falske gavekort der virker .. algoritmen har været
cracket ..

/thomas