Apples kommende lille computer..
Fra : Ukendt

Dato : 10-08-09 18:17

Jeg går sådan lidt og overvejer at købe mig en ny touch, da jeg har
smadret skærmen på min nuværende.
Indtil videre kan jeg godt leve med den underlige skærm, men det ville
være sjovt hvis den ikke var knækket/flækket..

I den forbindelse morer jeg mig lidt over at der "måske" snart kommer
en "lille " apple computer/tablet/mini-book, med en lidt større skærm
etc..
Når det interessserer mig, er det fordi jeg læser elektroniske bøger på
min touch ( lidt besværligt gennem læs tekst -> pdf til iphoto), der så
kan læses side for side på en touch.. ( hvis du vil prøve så husk at få
den enkelte side op i 48-64 punkt..)

Så hvis der nu kommer en ny "dims" med en større skærm, kunne det jo
være jeg skulle vente, og få mig en endnu sjovere boglæser..

Derfor..
hvad er jeres vurdering.. bliver det muligt at læse digitale bøger
direkte i den nye "dims" ( og hvis du vurderer ja, hvilket format.. jo
nok ikke LIT, men snarere PDF ( evt ebook!?) ( eller et kommende "apple
e-book format" )

Når jeg spørger er det blot spredt fægtning, da jeg forestiller mig at
der findes andre end jeg der følger med i forhold til den kommende
http://brainstormtech.blogs.fortune.cnn.com/2009/08/07/apples-1-2-billion-tablet-computer/
smartphone,

der er større ( forventes det) ( skærm) og måske både klogere,
hurtigere, og bedre til e-bøger!?

Fra : Jon

Dato : 10-08-09 18:59

<ecozyz> wrote:

> den nye "dims"

Som ingen vet om noensinne kommer?
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : jagge

Dato : 10-08-09 21:43

<ecozyz> wrote:

> hvad er jeres vurdering.. bliver det muligt at læse digitale bøger
> direkte i den nye "dims"

Du vil have en anmeldelse af et fantasi produkt ?? Det giver god
mening....

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-09 22:33

<ecozyz> wrote:

> [...]
> tablet-computer/ smartphone,
>
> der er større ( forventes det) ( skærm) og måske både klogere, hurtigere,

lidt svært at kommentere på et produkt der ikke eksisterer ....

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 18:15

On 2009-08-10 23:32:57 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> lidt svært at kommentere på et produkt der ikke eksisterer ....
>
> /thomas

KLart.. tænkte bare at det kunne være at andre havde gjort sig nogle tanker!?
altså om det der fantasiprodukt, der IKKe eksisterer..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-08-09 21:19

<ecozyz> wrote:

> KLart.. tænkte bare at det kunne være at andre havde gjort sig nogle tanker!?
> altså om det der fantasiprodukt, der IKKe eksisterer..

Det er spild af tid. Hvis der er nogen der kan huske de spekulationer
der var før Apple introducerede iPhone så vil de huske at næsten ingen
af de vilde gæt var på linie med hvad Apple kom ud med.

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 00:05

On 2009-08-11 22:18:57 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> [...]
> der var før Apple introducerede iPhone så vil de huske at næsten ingen
> af de vilde gæt var på linie med hvad Apple kom ud med.

fair nok..
jeg lever lidt mere med min smådefekte touch, og ser hvad der sker..

Fra : Per Rønne

Dato : 12-08-09 10:15

<ecozyz> wrote:

> jeg lever lidt mere med min smådefekte touch, og ser hvad der sker..

Og jeg ville så under ingen omstændigheder investere i en ny touch, men
i en iPhone 3G S, der kan alt hvad din touch kan plus meget mere.

Til boglæsning skulle en tablet være bedre, og den vil så være et
alternativ til Amazons Kindle og Sonys eReader; også Berlingske Tidende
skriver om dette »fantasiprodukt«, som skal ligge tættere på en touch
end på en MacBook. Bl.a. skulle der ikke være noget tastatur, men kun en
trykfølsom skærm à la touch.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-08-09 10:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og jeg ville så under ingen omstændigheder investere i en ny touch, men
> i en iPhone 3G S, der kan alt hvad din touch kan plus meget mere.

måske har man ikke lyst til at betale abb. til sådan en dims ? Touch er
meget populær netop detfor, især til børn og folk som allerede har en
telefon som de er glade for.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 12-08-09 12:20

> måske har man ikke lyst til at betale abb. til sådan en dims ? Touch er
> meget populær netop detfor, især til børn og folk som allerede har en
> telefon som de er glade for.

Med det 3-abonnement jeg er gået over til kan jeg komme helt ned på 29
kroner om måneden, idet der så betales fuldt ud for forbrug af telefon,
sms og datatrafik.

I øjeblikket er det 69 om måneden med fri datatrafik på op til 100 M,
netop om måneden.

Mit gamle Telia kostede 149 om måneden, med op til 10 G datatrafik, men
altså også med fuld betaling for telefon og sms. På 3/4 år var jeg
kommet op og bruge 3-400 M ... og det er ikke hver uge jeg bruger den
til at ringe eller sms'e fra. Som regel bruger jeg min FullRate
IP-telefon hjemmefra.

Fordelen er naturligvis at man slipper for en ekstra dims i lommen: en
mobiltelefon.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 12-08-09 16:39

> [...]
> kommet op og bruge 3-400 M ... og det er ikke hver uge jeg bruger den
> til at ringe eller sms'e fra. Som regel bruger jeg min FullRate

Kodeordet her er nok, når man har sluppet håndjernene.

jeg har overvejet en 3Gs meget MEN da jeg har firma telefon til det
meste så er det en MEGET dyr bærbar udvidet PDA.

Vi taler jo ca 5000 kr uanset om man taler i den eller ej. Når man ser
på hvad netbooks, og bærbare efterhånden koster er det i mine øjne en
overdrevet høj pris.

venlig hilsen

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-08-09 14:10

Per Rønne skrev den 12-08-2009 11:15:

> Og jeg ville så under ingen omstændigheder investere i en ny touch, men
> i en iPhone 3G S, der kan alt hvad din touch kan plus meget mere.

Og koster det dobbelte...