sletning af installationsfil
Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-08-09 18:35

Jeg har fået et problem efter at have downloadet Open Office på min Mac:
når jeg har hentet installationsfilen og installeret har jeg puttet
installationsfilen i papirkurven, MEN så sker der det, at programmet
ikke kan startes, når jeg klikker på det i Dock'en gemte ikon.

Har nogen et bud på en løsning?

Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-08-09 19:21

Hans Houmøller skrev:
> [...]
> installationsfilen i papirkurven, MEN så sker der det, at programmet
> ikke kan startes, når jeg klikker på det i Dock'en gemte ikon.

Kan det startes på den ikon der ligger i Programmer?

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-08-09 19:32

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Kan det startes på den ikon der ligger i Programmer?

Når jeg har aktiveret filen på skrivebordet
(OOo_3.1.0_MacOSXintel_install_da.mg) åbner programmet, men ikonet
ligger ikke under Programmer.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-08-09 19:48

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Når jeg har aktiveret filen på skrivebordet
> (OOo_3.1.0_MacOSXintel_install_da.mg) åbner programmet, men ikonet
> ligger ikke under Programmer.

Du starter den fra Docken ? .. hvis ja, så henviser dock ikonet til det
program som ligger i .dmg filern. Koper programmet til din /Programmer
mappe, slet ikonet fra docken, skub .dmg filen ud og slet den. Start
programmet fra /Programmer

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-08-09 19:59

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> program som ligger i .dmg filern. Koper programmet til din /Programmer
> mappe, slet ikonet fra docken, skub .dmg filen ud og slet den. Start

Jeg gjorde, som du beskrev, og nu virker det somdet skal. tak for assist.

Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-08-09 21:20

Hans Houmøller skrev:

> Når jeg har aktiveret filen på skrivebordet
> (OOo_3.1.0_MacOSXintel_install_da.mg) åbner programmet, men ikonet
> ligger ikke under Programmer.

Så har du ikke fulgt installationsvejledningen :)

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-08-09 21:23

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Så har du ikke fulgt installationsvejledningen :)

Jamen, der blev ikke spurgt til noget, jeg skulle tage stilling til, da
jeg klikkede på filoverførslen. Tingene "skete af sig selv".

Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-08-09 21:37

Hans Houmøller skrev:

> Jamen, der blev ikke spurgt til noget, jeg skulle tage stilling til, da
> jeg klikkede på filoverførslen. Tingene "skete af sig selv".

Hmmm... Jeg mindes svagt at OpenOffice var en pakke der skulle
installeres, men du har åbenbart fået en bare med en enkelt fil i? Nå
pyt, du er kommet i mål.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-08-09 21:42

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Hmmm... Jeg mindes svagt at OpenOffice var en pakke der skulle
> installeres, men du har åbenbart fået en bare med en enkelt fil i? Nå
> pyt, du er kommet i mål.

Nemlig ... og det er jo en vigtig ting, selvom jeg da synes bedst om
at forstå, hvad det er der sker, når man arbejder med computer;
indimellem har den slags det jo med at leve deres eget liv.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-08-09 22:33

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hmmm... Jeg mindes svagt at OpenOffice var en pakke der skulle
> installeres, men du har åbenbart fået en bare med en enkelt fil i? Nå
> pyt, du er kommet i mål.

Jeg mener da, Openoffice altid er kommet som en 'self-installer' pakke
til Mac - også i X11 versionen, hvor det bare er at trække programikonet
ovr i programmappen. - På Windows er Openoffice en alm. .exe installer.
Derimod er Neooffice en regulær installer pakke...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-08-09 19:55

Hans Houmøller wrote:
> [...]
> installationsfilen i papirkurven, MEN så sker der det, at programmet
> ikke kan startes, når jeg klikker på det i Dock'en gemte ikon.

Øh... Openoffice 3.x er en 'self-installer', hvor du blot trækker
programikonet over i din programmappe, så genererer den selv alt det
nødvendige.

Så det er selve programmet, du har smidt i papirkurven..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-08-09 20:18

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> nødvendige.
>
> Så det er selve programmet, du har smidt i papirkurven..-)

Så tror da pokker, at det gjorde, som jeg skrev

Hans