Fjerne dot filer fra fællesdrev
Fra : Franz Berliner

Dato : 04-08-09 14:52

Hejsa

Jeg har på et tidspunkt kørt et script der fik min mac til at lade være
med at smide .ditogdat filer på fællesdrev (til stor irritation for
windows brugerne).

Nu har vi fået en maskine mere og kan jeg ikke huske hvad det er man
skal skrive i terminalen.. nogen der kan hjælpe?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Lyrik

Dato : 06-08-09 12:10

Den 04.08.2009 kl. 15:52 skrev Franz Berliner <stuff@nospamkampp.dk>:

> [...]
>
> Nu har vi fået en maskine mere og kan jeg ikke huske hvad det er man
> skal skrive i terminalen.. nogen der kan hjælpe?
,,,,,,,,,,,,,
Hvis jeg nu gætter på at det er "Spotlight" filer fra "indeksering af
drevet, gætter jeg så forkert?
I så fald kan du gå ind under spotlight indstillinger (jeg søgte på det i
spotlight) og fravælge at den skal indeksere drevet.
Hvis jeg nu gætter på at der vil blive færre .filer, gætter jeg så
forkert?

--
Hav en god dag ønsker
Lyrik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-09 12:25

Lyrik skrev:

> Hvis jeg nu gætter på at det er "Spotlight" filer fra "indeksering af
> drevet, gætter jeg så forkert?

Formentlig ja. Finderen smider dens metainformation i en
..DS_etellerandet folder, og det skal den helst lade være med på et
fællesdrev.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-09 12:30

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,
> Hvis jeg nu gætter på at det er "Spotlight" filer fra "indeksering af
> drevet, gætter jeg så forkert?

ja, der er derimod fil metadata information ... har ikke noget med
spotlight at gøre.

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 10-08-09 11:03

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
>
> Nu har vi fået en maskine mere og kan jeg ikke huske hvad det er man
> skal skrive i terminalen.. nogen der kan hjælpe?

Fandt det her:
http://support.apple.com/kb/HT1629
Men det virker vist kun på Tiger, prøver med Tinkertool.

--
Franz : http://www.berliner.dk