D-link eller tilsvarende til iMac G5 (2004~
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 23-07-09 21:05

Hej

Min gamle iMac G5 år 2004, 20" 1,8GHz 1GB, nu med OS 10.5.2., har jeg
lånt ud til en god vens søn (vi må jo lære ungerne, at der er andet end
vindåse) og nu vil han gerne på trådløst netværk i huset (resten af
familien er - indtil nu - PC folk).
Jeg har en gammel d-link USB ting, men den kunne ikke med 10.5. og vi
kunne ikke finde en driver der var klar til 10.5.
Maskinen er kun med Ethernet - ikke noget trådløst - så vi skal over
USB-porten.
Har I et forslag - og hvor kan man købe løsningen.

På forhånd tak.

Michael C.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-07-09 21:22

Michael Corfitsen skrev:
> [...]
> kunne ikke finde en driver der var klar til 10.5.
> Maskinen er kun med Ethernet - ikke noget trådløst - så vi skal over

Netværkstrediepartssoftware til OS X er generelt ganske elendigt.

Jeg tror alt andet lige du vil blive gladest for at købe et Airport kort
til kræet - det ser ud til den kan spise et Airport Extreme Card.

De kan fåes brugt for nogen hundrede.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 23-07-09 21:30

> Jeg tror alt andet lige du vil blive gladest for at købe et Airport kort
> til kræet - det ser ud til den kan spise et Airport Extreme Card.

Det kan den godt.

Jo, men så skal huset vel også på airport - de andre PC-er i huset kører
på deres netværk, ikke airport. Jeg ved p.t. ikke hvilket netværkssystem
de bruger.
Jeg er ikke god til det tekniske, så det kan godt være det ikke er noget
problem

Michael C.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-07-09 21:35

Michael Corfitsen skrev:

> Det kan den godt.
>
> Jo, men så skal huset vel også på airport - de andre PC-er i huset kører
> på deres netværk, ikke airport. Jeg ved p.t. ikke hvilket netværkssystem
> de bruger.

Hvis PC'erne går på internettet via en trådløs router så virker det med
Airportkortet og du vil kunne få Mac'en på via samme trådløse router.
Det du tænker på er nok filudveksling og alt det der, og DET kan vi tage
bagefter hvis det er nødvendigt.

> Jeg er ikke god til det tekniske, så det kan godt være det ikke er noget
> problem

Der er mange sære begreber og underlige gerninger som alle sammen gerne
skulle fungere for at man kan se sine yndlingswebsider, men lige her vil
jeg mene der er gode odds :D

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 27-07-09 13:23

> [...]
> Airportkortet og du vil kunne få Mac'en på via samme trådløse router.
> Det du tænker på er nok filudveksling og alt det der, og DET kan vi tage

Jeg har bestilt et kort i Eplehuset - jeg får det om en lille uger, så
tager vi den derfra.

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 06-08-09 19:54

> Jeg har bestilt et kort i Eplehuset - jeg får det om en lille uger, så
> tager vi den derfra.

Har modtaget det i dag, sat det i maskinen - og det bare funker.

Michael C.