Anbefal noget Bollywood
Fra : Steen

Dato : 03-09-09 14:25

Dete er begrænset hvad jeg har set af Bollywood, men hvis nogen kan
anbefale nogle titler...

--
Steen

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 03-09-09 17:07

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Dete er begrænset hvad jeg har set af Bollywood, men hvis nogen kan
> anbefale nogle titler...

kan ikke lige huske om det er hong kong eller kinsesike film der kommer
derfra men førstegangs indspildningen af Heat er derfra

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-09-09 17:17

Hej!

Bo Mørch Mogensen wrote:
> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> kan ikke lige huske om det er hong kong eller kinsesike film der kommer
> derfra men førstegangs indspildningen af Heat er derfra

Det er så Indien, Bo ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 04-09-09 20:52

> Hej!

> Det er så Indien, Bo ;)

ha ha tjaaee ....jeg var egentligt ikke sikker på hvor stort bollywood
rakte geografisk men altså i østen et sted
det er sikkert bare Hong Kong :) ?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-09-09 21:25

Hej!

Bo Mørch Mogensen wrote:
> ha ha tjaaee ....jeg var egentligt ikke sikker på hvor stort bollywood
> rakte geografisk men altså i østen et sted
> det er sikkert bare Hong Kong :) ?

Bollywood er Indiens svar på Hollywood. Har intet med Kina at gøre.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Steen

Dato : 04-09-09 22:20

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> Hej!

> Bollywood er Indiens svar på Hollywood. Har intet med Kina at gøre.

Og navnet kommer af "Bombay"....som nu hedder Mumbay
I den by, laver de noget i retning af 10 gange så mange film, som de gør
i Hollywood
--
Steen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-09-09 22:33

Hej!

Steen wrote:
> Og navnet kommer af "Bombay"....som nu hedder Mumbay

Jep.

> I den by, laver de noget i retning af 10 gange så mange film, som de gør
> i Hollywood

Ja, det er helt crazy. Mange af dem bærer desværre også præg deraf :-|
Ikke at jeg har set så mange af dem, der er ikke mange sci-fi film
derfra, hvilket er "min" genre :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Steen

Dato : 04-09-09 23:43

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> der er ikke mange sci-fi film
> derfra, hvilket er "min" genre :)

Det er rigtigt. Dernede går de jo i biffen, i stedet for at sidde hjemme
og glo på fjernsyn. Til gengæld koster det heller ikke mange
perbernødder at gå ind og se en film dernede
--
Steen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-09-09 17:37

Bo Mørch Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> kan ikke lige huske om det er hong kong eller kinsesike film der kommer
> derfra men førstegangs indspildningen af Heat er derfra

Michael Mann's, den der blev vist i TV?

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-09-09 18:00

> Michael Mann's, den der blev vist i TV?

Nej, det kan det ikke være

http://en.wikipedia.org/wiki/L.A._Takedown

http://tviv.org/L.A._Takedown

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-09-09 18:12

> Nej, det kan det ikke være
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/L.A._Takedown
>
> http://tviv.org/L.A._Takedown

Er der iøvrigt nogen her der kan fortælle mig hvorfor den anden koster
20,- kr mer' end den første?

Denne

http://dvdcity.dk/?52X31X3531XA63234363

koster 49,95 kr. Og denne

http://dvdcity.dk/?51O49XO4934XO493235A8X2

koster 69,95 kr.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-09-09 18:46

Steen skrev:

> Dete er begrænset hvad jeg har set af Bollywood, men hvis nogen kan
> anbefale nogle titler...

Jeg er ikke velbevandret i emnet, men et par halvgamle titler, jeg godt
kunne lide, var Lagaan og Sometimes Happiness Sometimes Sorrow - og så den
populære Monsoon Wedding, som vist også hører under Bollywood, selvom den
måske falder lidt uden for den mest typiske stil.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Steen

Dato : 04-09-09 13:21

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> populære Monsoon Wedding, som vist også hører under Bollywood, selvom den
> måske falder lidt uden for den mest typiske stil.

Monsoon Wedding kunne jeg godt lide. Hvorfor er den ikke
Bollywood-typisk?
--
Steen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-09-09 22:16

Steen wrote:
> Dete er begrænset hvad jeg har set af Bollywood, men hvis nogen kan
> anbefale nogle titler...

Kubhi Kashi Kubhi Gham !! Og det kan ikke siges for tit!

// Hans

Fra : Steen

Dato : 04-09-09 13:21

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Kubhi Kashi Kubhi Gham !! Og det kan ikke siges for tit!
>
> // Hans

Den må jeg prøve at finde et sted
--
Steen

Fra : KIm2000

Dato : 04-09-09 21:03

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Dete er begrænset hvad jeg har set af Bollywood, men hvis nogen kan
> anbefale nogle titler...

Det kan anbefales at finde noget andet end det skrammel....

Fra : Steen

Dato : 04-09-09 22:20

KIm2000 <kim2000@mail.dk> wrote:

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Det kan anbefales at finde noget andet end det skrammel....

Du kan jo bare se noget andet. Jeg gider jo ikke spilde /min/ tid på
film noir...så smag og behag
--
Steen

Fra : Anglachel

Dato : 05-09-09 14:54

Jeg var ret begejstret for "Dil Se", da jeg så den for længe siden:

http://www.imdb.com/title/tt0164538/

Fra : Jesper

Dato : 15-09-09 23:59

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Dete er begrænset hvad jeg har set af Bollywood, men hvis nogen kan
> anbefale nogle titler...

Jeg er ret vild med Bollywood Queen:
http://www.imdb.com/title/tt0321494/
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-09-09 08:04

Jesper wrote:
> Jeg er ret vild med Bollywood Queen:
> http://www.imdb.com/title/tt0321494/

Det er jo så bare ikke en bollywood-film..

// Hans