Gammel kinesisk film? Najas kamp mod drage~
Fra : NI

Dato : 30-08-09 09:42

Som barn så jeg en kinesisk tegnefilm med en lille abe (tror jeg nok) som
skulle kæmpe mod tre onde drager. Måske hed den noget med "Najas kamp mod
dragerne" men jeg er ikke sikker, og jeg har ikke kunnet finde noget på
nettet. Håber nogen kan hjælpe.
De venligste fra Niels

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-09 10:20

In news:4a9a3b6a$0$8575$ba624c82@nntp06.dk.telia.net,
NI <hmmmm@ni.dk> typed:
> [...]
> kamp mod dragerne" men jeg er ikke sikker, og jeg har ikke kunnet
> finde noget på nettet. Håber nogen kan hjælpe.

Det kunne måske være "Uproar In Heaven". Den er kinesisk, gammel, og handler
om en abekonge der skal slås mod nogle guder (drager ?)

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-08-09 11:14

Tove Krieger wrote:
> NI <hmmmm@ni.dk> typed:
>
> Det kunne måske være "Uproar In Heaven". Den er kinesisk, gammel, og
> handler om en abekonge der skal slås mod nogle guder (drager ?)

Det kunne godt være noget med Abekongen, ja. DR, dengang der kun var én
kanal, viste en 3-5 lange tegnefilm med ham i 1980'erne, og også et
skuespil i 10-12 afsnit.

(I øvrigt var det nok smart hvis Niels fortalte hvornår han er fra, så
vi kan bruge hans "som barn" som tidsangivelse.)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : NI

Dato : 31-08-09 14:58

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> (I øvrigt var det nok smart hvis Niels fortalte hvornår han er fra, så vi
> kan bruge hans "som barn" som tidsangivelse.)

Årgang 76
Mvh Niels