MS Windows
briani 27239
Install. af win7 og drivere ?
Fra : Anette

Dato : 21-09-09 05:54

Når den nye win7 kommer, skal vi have den install. i den originale
købeudgave, vi kører lige nu den gratisversion, som mange jo har. Maskinen
er en Vista/32, men kan køre 64 hvilket så er det program jeg vil købe.
spørgsmålet er nu at ved installering af win7 (og alle tidligere windows
iøvrigt), plejer windows da ikke selv at indlægge nogle drivere, om ikke
optimale så dog brugbare, hvorefter man selv kan opsøge/hente fra de
respektive firmaer, ens pc nu indeholder hardware fra ?
Anette

Fra : J

Dato : 21-09-09 08:59

"Anette" <guitardiv1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> optimale så dog brugbare, hvorefter man selv kan opsøge/hente fra de
> respektive firmaer, ens pc nu indeholder hardware fra ?

Jo.

Fra : Edmund

Dato : 21-09-09 19:22

Anette skrev:

> [...]
> optimale så dog brugbare, hvorefter man selv kan opsøge/hente fra de
> respektive firmaer, ens pc nu indeholder hardware fra ?

Kommer helt an på hvilket hardware du har, f.eks kan den slet ikke finde
drivere til mit lydkort og kortlæser, med Windows7 RC 32bit

Måske kan "Windows 7 Upgrade Advisor Beta" bruges
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1B544E90-7659-4BD9-9E51-2497C146AF15&displaylang=en

Har ikke selv prøvet den (lige om lidt .

Mvh Edmund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-09-09 19:40

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i meddelelsen

> Kommer helt an på hvilket hardware du har, f.eks kan den slet ikke finde
> drivere til mit lydkort og kortlæser, med Windows7 RC 32bit

Har du prøvet at bruge vista driverne? På de pc.er hvor jeg har installeret
win 7 final, har jeg brugt vista drivere de steder, hvor den ikke selv fandt
noget brugbart, og det har virket i alle tilfælde. Men jeg kan selvfølgelig
bare have været heldig.

Kurt

Fra : Edmund

Dato : 24-09-09 02:56

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> noget brugbart, og det har virket i alle tilfælde. Men jeg kan selvfølgelig

Ja jeg fik det til at virke med andre drivere.

En anden bærbar hvor win7 finder brugbare driver til lydkort, med det
understøtter ikke "Stereo mix"

Så skal driverne hentes fra www.realtek.com.tw

Der er det lidt underligt, at det kun er ca hver 2. version der
understøtter "stereo mix"

Mvh Edmund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-09-09 10:42

Jo, men sørg for at have hentet en driver til dit netværkskort på
forhånd så du er sikker på at kunne komme online.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Anette

Dato : 22-09-09 07:46

"Anette" <guitardiv1@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Hm! Jeg syntes altså det er lidt svært at gennemskue. PCwizard fortæller
mig at processoren (AMD Phenom X4 9500) har denne betegnelse X86-64
Technology, kan jeg være sikker på så, den kan køre en win7/64 ?
Mainboarded er en MSI MS-7501 2.1, chip AMD780
Anette

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-09-09 08:51

Anette skrev, Den 22-09-2009 08:45:

> [...]
> fortæller mig at processoren (AMD Phenom X4 9500) har denne betegnelse
> X86-64 Technology, kan jeg være sikker på så, den kan køre en win7/64 ?

Ja. X86-64 er AMD's betegnelse for 64 bit kapabilitet.

> Mainboarded er en MSI MS-7501 2.1, chip AMD780

Der er tilsyneladende flere varianter af kort med betegnelsen MS-7501.
De har alle 32 og 64 bit Vista drivere, og Vista driverne kan nok bruges
i Windows 7. Jeg har selv brugt en Vista lyddriver i Windows 7 RC uden
problemer. Køber i den komplette retail version (ikke OEM) af Windows 7,
er der både 32 og 64 bit i pakken.

Fra : Anette

Dato : 24-09-09 09:34

Tak for hjælpen alle, især Jens Jensen's indlæg, havde jeg megen glæde af,
men tak til alle.
Anette