Rensning af 60GPX IBM Desk Star - helt ren
Fra : Robert B Andersen

Dato : 01-08-01 13:16

Hej

Nogen som har en ide til hvordan jeg skriver 0´ller (nuller) over hele
harddisken - har lidt problemer med partionerne og kan ikke ordne det med
fdisk

Hilsen

RObert

Fra : Christian Mygind

Dato : 01-08-01 13:10

"Robert B Andersen" <1485069m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogen som har en ide til hvordan jeg skriver 0´ller (nuller) over hele
> harddisken - har lidt problemer med partionerne og kan ikke ordne det med
> fdisk
Her: http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/wipe.exe

/Chr

Fra : Robert B Andersen

Dato : 01-08-01 13:28

Virker den også til Diske over 8 GB ? på IBM´s side står der vist den kun
virker op til 8GB diske:

"Wipe is a DOS software utility that writes zeroes to every sector on a hard
disk drive up to 8 GB. It can be used with both SCSI and IDE drives. This
function is included in the Drive Fitness Test.
Download Wipe (19KB self-extracting file) | Readme"

Robert

Christian Mygind <mygind@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k8rib$ed6$1@sunsite.dk...

Fra : Mikael Jensen

Dato : 01-08-01 14:02

Så prøv IBMs Fitness tool
http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/dft-v210.exe det burde kunne
alt muligt.

Fra : Christian Mygind

Dato : 01-08-01 14:04

> Virker den også til Diske over 8 GB ? på IBM´s side står der vist den kun
> virker op til 8GB diske:

LOL - Nej du har tilsyneladende ret! Pinligt for IBM, hvis deres DOS-version
kun kan læse 8 gb af deres egne drev! Måske skulle de udvikle deres DOS lidt

/Chr

Fra : Tonni

Dato : 02-08-01 16:11

Jeg havde også engang et problem. Hverken fdisk fra MS eller Linux virkede
godt nok.

Det der virkede var Norton Diskedit. Har du Norton Utilities installeret et
sted (med dosprogrammer) så kør det fra dos. Du behøver heller ikke have den
installeret, bare du har installationsfilerne - så kan du køre det derfra
(eller kopiere over på en startdiskette).
mvh Tonni

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 01-08-01 14:30

<klip>
> Nogen som har en ide til hvordan jeg skriver 0´ller (nuller) over hele
> harddisken - har lidt problemer med partionerne og kan ikke ordne det med
> fdisk
<klip>

Du kan sikkert finde noget her:
http://tucows.inet.tele.dk/system/diskc95.html
Eller hvis din BIOS understøtter det lave en low level format.

Hilsen
Thomas

Fra : Madman

Dato : 01-08-01 15:25

On Wed, 1 Aug 2001 14:15:54 +0200, "Robert B Andersen"
> [...]

>Nogen som har en ide til hvordan jeg skriver 0´ller (nuller) over hele
>harddisken - har lidt problemer med partionerne og kan ikke ordne det med

Da du ikke kan ordne dine partioner med FDISK, kan problemet være at
finde i masterboot-record. Du kan evetuelt prøve med en idag
udokumenteret brug af FDISK. ( Benyt Boot-disk ! ).

FDISK /MBR ( Udføres uden nogen meddelse. )

Dette vil genoprette masterboot-record.

Hilsen Madman.

Fra : Martin Jensen

Dato : 02-08-01 01:46

> Nogen som har en ide til hvordan jeg skriver 0´ller (nuller) over hele
> harddisken - har lidt problemer med partionerne og kan ikke ordne det med
> fdisk

Jeg vil vædde min gamle hat på at du kan ordne det med en rigtig fdisk. Så
drop det legetøj fra microsoft, og lav download en Linux bootdisk hvorpå der
er en rigtig fdisk, og brug den. Den kigger på disken uden forbehold - i
modsætning til MS's bæ. På den måde er den ikke styret af korrupte MBR's og
andre non-dos ting som MS's ikke kan håndtere - og tillader dig dermed at
slette løs.

/Martin

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 02-08-01 06:55

"Robert B Andersen" <1485069m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:9k8r98$dg6$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Nogen som har en ide til hvordan jeg skriver 0´ller (nuller) over hele
> harddisken -

Quantum har et udmærket værktøj som du kan downloade her :
http://www.maxtor.com/Quantum/support/csr/software/disk_binaries/Dc20005.exe

Quantum DataEraser version 2.00 (Replaces the ZeroFill Utility)
Download DataEraser (Personal Edition)
Updated: 4/25/00
Size: 1,252,440 bytes
completely erase all the information stored on a Quantum ATA or SCSI
hard drive or partition. DataEraser overwrites all data including partitions,
folders, directories, files, file tables, dynamic drive overlays and boot
record information. DataEraser is also useful for overwriting viruses
including boot sector viruses.

--
Ejvind

Fra : complex@pc.dk

Dato : 02-08-01 07:30

On Thu, 2 Aug 2001 07:54:55 +0200, "Ejvind Kruse"
<hejwin@teliamail.dk> wrote:

> [...]
>folders, directories, files, file tables, dynamic drive overlays and boot
>record information. DataEraser is also useful for overwriting viruses

Den vil normalt kun køre hvis mindst een af HD er en Maxtor/quantum

www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
ComPlex - P.O.Box 44 - DK3540 Lynge - Denmark
Phone (+45) 48188551 Fax (+45) 48188551
Hotline (+45) 40188551 alle dage 7oo-22oo
e-mail complex@pc.dk