Telefonbegrænsning hæves?
Fra : ___P.Sir

Dato : 20-09-09 14:30

Jeg har købt en Nokia 3120 privat, gennem den blå avis. Den skulle iflg.
sælgeren ikke være simlåst.
Men når jeg tænder, siger den alligevel "telefonbegræning er slået til" - og
det er vel det samme.
Jeg ved at den tidligere ejer brugte TDC, og jeg har jo IMEI nummeret i
telefonen.
Kan jeg med disse oplysninger få telefonen "åbnet" og hvordan?
Preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 20-09-09 15:18

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefonen.
> Kan jeg med disse oplysninger få telefonen "åbnet" og hvordan?

Det burde du kunne.
Er den mere end 6 md. gammel, så burde du kunne få en kode hos TDC uden
problemer.

Er den mindre end 6 md. og du vil have den låst op, så skal du forbi en
unlocker, og det koster et sted mellem 100-200,- det vil jeg mene sælger
skal betale, da vedkommende, siger den ikke er låst.....

Så hiv fat i sælger, og få en snak med vedkommende.

Fra : Infinity

Dato : 20-09-09 16:17

___P.Sir wrote:
> [...]
> i telefonen.
> Kan jeg med disse oplysninger få telefonen "åbnet" og hvordan?

Hvis TDC's sikkerhedsniveau er i top skal du have den tidligere ejeres navn
og helst også købetidspunkt ved hånden, ellers kan de mistænke at telefonen
er stjålet, men normalt tjekker de det ikke (de tjekker om telefonen er
stjålet).

Ring til deres kundeservice ellers er der flere gratis muligheder for ældre
nokio telefoner.

Goooo free nokia unlock

--
/Infinity

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 17-11-09 19:00

"Infinity" <Infinity@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> navn og helst også købetidspunkt ved hånden, ellers kan de mistænke at
> telefonen er stjålet, men normalt tjekker de det ikke (de tjekker om

en SKRØNE den med stjålet mobil... min teori er at fx 3 mobil som er MEGET
strenge med at yde service på låste mobiler gør det for at hive mobiler af
markedet! er en mobil stjålet så giver man politiet ens imei nr. og den vil
være låst på nettet så den ikke kan bruges.... såre simpelt og derfor det er
løgn de er så opmærksomme på alt muligt pis fordi den kan være stjålet..!

ring til tdc på 80808020 og du vil nemt få udleveret koden.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 17-11-09 19:27

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stjålet..!
>
> ring til tdc på 80808020 og du vil nemt få udleveret koden.

TDC udleverer ikke koden, med mindre mobilen er mindst 6 md. gammel.

Er den det, så skal de udlevere den, er den ikke, så må det være sælger der
skal ryste op med, hvad det koster, at få den låst op - typisk 100-200,-

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 17-11-09 20:02

"Anders (6400)" <minegen@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er den det, så skal de udlevere den, er den ikke, så må det være sælger
> der skal ryste op med, hvad det koster, at få den låst op - typisk

sagde jeg heller ikke noget om med de 6 mdr... men ja det er rigtigt nok...
men unlock kan som regel klares for en 50´er...

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 18-11-09 07:26

> "Anders (6400)" <minegen@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> sagde jeg heller ikke noget om med de 6 mdr... men ja det er rigtigt
> nok... men unlock kan som regel klares for en 50´er...

Det vil jeg nu gerne se, før jeg tror det - at den kan lukkes op for en 50,-

De unlockere der stadigvæk huserer på nettet tager noget mere for det end
lige en 50,-

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 18-11-09 22:09

> [...]
> 50,-
>
> De unlockere der stadigvæk huserer på nettet tager noget mere for det end

du kommer bare med alle de nokia´er du har og kan skaffe... så skal jeg med
glæde unlocke dem for 50 kr. stkykket:)

for at kunne unlocke 99% af alle nokiaer skal man have udstyr der koster
lige omkring 1000 kr. vil man kunne unlocke alle nokiaer koster det lidt
over 2000 for det udstyr man skla bruge....

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 19-11-09 07:24

> [...]
> lige omkring 1000 kr. vil man kunne unlocke alle nokiaer koster det lidt
> over 2000 for det udstyr man skla bruge....

Jeg skal ikke have noget med Nokia's mobiler at gøre.
Har altid været til SE, og det bliver jeg nok ved med.

Fra : Hauge

Dato : 19-11-09 15:41

Anders (6400) skrev:
> Jeg skal ikke have noget med Nokia's mobiler at gøre.
> Har altid været til SE, og det bliver jeg nok ved med.

Det var godtnok en info der interesserede en del.. Underligt at du ikke
forholdte dig til spørgsmålet.. Men ok, det er jo ikke ligefrem din
stærke side.

/Hauge

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-11-09 16:20

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal ikke have noget med Nokia's mobiler at gøre.
> Har altid været til SE, og det bliver jeg nok ved med.

LOOOOOOOOOOOL en klaphat!

du giver sætningen at snakke udenom en helt ny betydning:)

Fra : Hauge

Dato : 19-11-09 16:49

Nikolai R. jensen skrev:
> LOOOOOOOOOOOL en klaphat!

Ja det er Anders..

> du giver sætningen at snakke udenom en helt ny betydning:)

Han snakker absolut ikke udenom, han fatter simpelthen ikke hvad du
spørger om. Spørger du på et niveau der ligger over børnehaveniveau, så
svarer han i øst, selvom du spørger i vest.
Han skal bare droppes..

Mvh Hauge

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-11-09 16:55

> [...]
> spørger om. Spørger du på et niveau der ligger over børnehaveniveau, så
> svarer han i øst, selvom du spørger i vest.

synes bare det er helt ekstremt sådan som han svarer der.... først spiller
han klog på at det ikke kan gøres for 50 kr. da jeg så siger det kan det...
så duer nokia pludseligt generelt ikke... sgu griner:)

men egentligt os lidt tragisk....

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 19-11-09 17:50

> [...]
> han klog på at det ikke kan gøres for 50 kr. da jeg så siger det kan
> det... så duer nokia pludseligt generelt ikke... sgu griner:)

Nu skal du nu ikke tage Hauge særligt seriøs, for han lider af personligheds
forfølgelse.....

Han er så irreterende at hans tidl. udbyder TDC ikke engang gad have som
kunde.....

Fra : Hauge

Dato : 19-11-09 18:18

Anders (6400) skrev:
> Nu skal du nu ikke tage Hauge særligt seriøs, for han lider af personligheds
> forfølgelse.....

Igen fatter du ikke det der skrives til dig, det er ufatteligt.. Selv så
simple ting fatter du ikke..

> Han er så irreterende at hans tidl. udbyder TDC ikke engang gad have som
> kunde.....

Hehe, du aner ikke engang hvilken udbyder jeg har, men det kunne sagtens
være TDC.. Men du aner det *ikke*.. Synd dit lille forehavende ikke
lykkedes for dig

/Hauge

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 19-11-09 18:01

> "Anders (6400)" <minegen@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> LOOOOOOOOOOOL en klaphat!
>
> du giver sætningen at snakke udenom en helt ny betydning:)

Der er stadigvæk fornuftige folk .....

Fra : Hauge

Dato : 19-11-09 18:18

Anders (6400) skrev:
> Der er stadigvæk fornuftige folk .....

Hehe, var der fornuftige folk i din omgangskreds, så var du blevet en
abort..

/Hauge