Min medicin i "sundhed.dk"
Fra : Jørgen

Dato : 07-08-09 14:54

Jeg får en del receptpligtig medicin, og jeg har erfaret, at mine recepter
gælder ikke mere. Nu er det kun i computeren, vi kan se det rigtige antal
medikamenter, jeg stadig har adkomst til.

På apoteket kan jeg få en "Receptoversigt". I sidste kolonne "Udleveret" kan
jeg se f.eks. 2 af 6. Det betyder, at jeg har købt 2 pakker af de 6, jeg må
købe, før recepten skal fornyes.

Hvor finder jeg det på www.sundhed.dk?

Jeg åbner www.sundhed.dk.
Oppe t.h. trykker jeg på "log på sundhed.dk"
Vil du bruge den digitale signatur? svar. OK
Her bruger jeg koden.
T.v. trykker jeg på "min personlige side"
Jeg vælger "om min sundhed.dk"
Lidt nede i teksten finder jeg "min medicinprofil"

Her ser jeg alt det, jeg har købt, og jeg kan se en masse om medicinen:
Leverandøren, prisen og den slags, men ikke at ord af jeg har brug for.
F.eks. har jeg stadig recept til det og det.

Kan jeg få den samme liste apotekeket kan lave til mig?
Kan jeg finde de samme oplysninger på anden måde?

Jørgen

Fra : John N. H.

Dato : 07-08-09 16:17

"Jørgen" skrev i en meddelelse:

> Kan jeg få den samme liste apotekeket kan lave til mig?
> Kan jeg finde de samme oplysninger på anden måde?

Brug https://www.medicin-it.dk/

Den virker altid. I modsætning til sundhed.dk
John
; -))

Fra : Jørgen

Dato : 07-08-09 17:09

> Brug https://www.medicin-it.dk/
>
> Den virker altid. I modsætning til sundhed.dk

********************

Ja, den var da meget nemmere.
Men det er den samme liste over mine medicinkøb. Jeg mangler også en
oversigt over, hvor mange, jeg stadig kan købe inden jeg skal have ny
recept. Så det, jeg egentlig skal bruge den til, er der ikke.
Jørgen

Fra : John N. H.

Dato : 07-08-09 17:20

> [...]

> oversigt over, hvor mange, jeg stadig kan købe inden jeg skal have ny
> recept. Så det, jeg egentlig skal bruge den til, er der ikke.

OK, jeg har nok misforstået dit spørgsmål lidt.
Klik på fanebladet Ordinationer. (Der er vist 5, startende med
medicinkøb).
Den side, der kommer frem, er delt i 2 afsnit, kan man sige.
Øverst hedder det åbne ordinationer, altså medicin du kan få igen. Du
kan også se, hvor mange gange der allerede er udleveret på recepten, ved
at klikke på medicinnavnet.
Længere nede hedder det lukkede ordinationer, altså recepter, som er
færdig-udleveret.

Det må vist være det, du efterspørger.
John
; -))

Fra : Jørgen

Dato : 07-08-09 19:01

Ja. Det var det, jeg mente.
Tak skal du have
Der har vi funktionen, der kan fortælle mig det, jeg har brug for at vide.
Men apotekets liste er meget nemmere. Den er meget nemmere at gennemskue.
Det er nok et specielt program, vi andre ikke kan få adgang til.

Jørgen

Fra : Ditte

Dato : 08-08-09 06:40

Jørgen skrev den 07-08-2009:
> [...]
> Men apotekets liste er meget nemmere. Den er meget nemmere at gennemskue. Det
> er nok et specielt program, vi andre ikke kan få adgang til.

Hej Jørgen

Medbring listen hver gang, sammen med en kuglepen, så retter du bare på
listen hver efterhånden. Når der kommer nye recepter til, så beder du
blot om at få udskrevet en ny liste.

Hilsen Ditte
Farmakonom