MS Windows
briani 27239
Lodretstillet proceslinje
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-09-09 14:33

Jeg har nu et par gange været ude for at nogle
gamlinger som jeg har fornøjelsen af at undervise
i brugen af Windows er kommet til at lodretstille
proceslinjen i venstre side af skærmen.

Når man spørger kan ingen naturligvis huske, hvad det var
de kom til at taste, resp. klikke på.

Hvad værre er, jeg kan ikke gentage eksperimentet,
og kan derfor ikke lige gennemskue hvordan man
får proceslinjen på plads igen. (Win2000, WinXP).
(Det er lidt for fattigt at bruge gendan, selvom
det virker.)

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-09-09 14:43

Jørgen Farum Jensen jfjenzen@yahoo.dk skrev 18.09.2009 15:32:39 i
<4ab38bfb$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

> [...]
>og kan derfor ikke lige gennemskue hvordan man
>får proceslinjen på plads igen. (Win2000, WinXP).
>(Det er lidt for fattigt at bruge gendan, selvom

Det er ellers let, både at undgå og at flytte den: Du kan forhindre det
ved at låse den. Og når den ikke er låst kan den simpelthen flyttes ved at
trække med musen, og det er hvad de ældre medborgere uafvidende praktiserer.

--
Niels

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-09-09 15:07

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> (Det er lidt for fattigt at bruge gendan, selvom
> det virker.)

Det er der heller ingen grund til - bare hiv fat i den og flyt den med
musen - den kan frit placeres på alle fire kanter

Du kan hodt låse den, så man ikke kan i indstillinger for prceslinien -
men enhver kan også låse den op igen samme sted

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-09-09 17:30

Jan Vestergaard jan@jve.invalid skrev 18.09.2009 16:06:34 i
<4ab393eb$0$292$14726298@news.sunsite.dk> bl.a.:

> [...]
>
>Du kan hodt låse den, så man ikke kan i indstillinger for prceslinien -
>men enhver kan også låse den op igen samme sted

Men sikkert ikke noget pensionisterne finder på.

--
Niels