Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Uskarp Sigma linse
Fra : Jens

Dato : 17-09-09 22:06

Hej

Jeg har et Canon EOS 400D og en Sigma 18-200 DC OS linse

Ved et nærstudie af billedkvaliteten kan jeg se at billeder taget med
vidvinkel (18-25 mm) af ting der befinder sig i afstande mellen en 10-15
meter og uendelig ikke er skarpe.

Samme kamera med den medfølgende kit-linse (Canon EFS 18-55) ser ikke ud til
at have samme problem.

Ved zoom (50-200 mm) fokusere Sigma'en fint.

Jeg tror ikke det er kameraet der er galt på den.

Kan dette justeres af en fagmand eller er det bare en dårlig linse
(Sigma'en)?

/jens

Fra : Jens G

Dato : 18-09-09 11:44

On Thu, 17 Sep 2009 23:06:14 +0200, "Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg tror ikke det er kameraet der er galt på den.
>
>Kan dette justeres af en fagmand eller er det bare en dårlig linse

http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1007/cat/all
er der en test af sådan et objektiv.

http://www.slrgear.com/reviews/zproducts/sigma18-200f35-63os/tloader.htm
viser hvordan man har målt skarpheden ved forskellig blænde og
brændvidde.

Så kan du
--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Jens G

Dato : 18-09-09 11:46

On Fri, 18 Sep 2009 12:44:04 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

> [...]
>
>http://www.slrgear.com/reviews/zproducts/sigma18-200f35-63os/tloader.htm
>viser hvordan man har målt skarpheden ved forskellig blænde og

Fik trykket send ved et uheld :-/

Så kan du vurdere hvilke blænder du kan buge ved forskellige
brændvidder.