MS Windows
briani 27239
Bootabel os med Remote Controle fra starte~
Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 17-09-09 09:40

Hej

Jeg ved ikke helt i hvilken gruppe dette høre hjemme så prøver bla i den
her.

Jeg søger et eller andet for for OS der kan boote direkte fra en CD eller
USB nøgle der med det samme når det er startet op har mulighed for at blive
fjernstyret fra en anden PC.
Skal ikke være sådan der skal konfigureres noget på det først eller noget.

Problemet er vi har en bærbar der næsten lige har fået skiftet grafikkort
mens der lige var 2 dages garanti på endnu. Nu en uge efter er der sort
skørm igen både på dn indbyggede og den externe skærm udgang. Men vi kan se
at maksine booter op på HD lampen og putter man en USB nøgle i blinken den
også en del på den som når vindows finder noget nyt hardware. Så vi er
rimelig sikker på det bare er skærmkortet der er stået af igen.
Men producenten siger nu bare det er bundkortet så de kan ikke hjælpe nu
hvor er ikke er garanti på den da de nu påstår det er bundkortet istedet for
og ikke er i forbindels emed grafikkortet som de så stadig skal yde gananti
på lidt endnu når de nu lige har skiftet det.

Så har brug for noget jeg kan putte i og boote dirkete op på der så gør det
muligt at komme ind og kunne bekræfte at PC'en stadig køre og kan starte
noget op så vi kan bevise overfor dem at det bare er grafikkortet og at de
hænger på fejlen.

Maksinen er en Dell XPS 1710 hvsi det skulle være af nogen betydning.

Nogen der kender til noget der kan bruges til det ?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-09-09 09:51

"Kim M. Jørgensen" <kj-remove-@gidion.dk> writes:

> Maksinen er en Dell XPS 1710 hvsi det skulle være af nogen betydning.

Med Nvidia grafik-kort?

Jeg har lige fået skiftet bundkort i min Dell XPS M1330 i går, fordi den
var begyndt at vise lodrette streger på skærmen i stedet for et rigtigt
skærmbillede. Nvidia har åbenbart produceret en stor mængde grafikchips,
hvor temperaturstyringen ikke virker optimalt, og de derfor brænder af.

Dell har derfor lavet et udvidet garanti-program for maskiner der er
omfattet af denne fejl. Min garanti udløb for ca. 3 måneder siden, men
jeg har alligevel fået skiftet bundkort indenfor den udvidede garanti.
Jeg ville prøve at ringe til dem igen.

Mit bedste bud på et svar på dit egentlige spørgsmål er at boote en
Linux fra USB/CD/DVD, som kører en SSH-server du kan logge ind på. Den
kommer dog næppe op som noget af det aller-første når du starter
maskinen.

--
Jacob - www.bunk.cc

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 17-09-09 13:22

Ja vi fik også at vide af den teknikker der var og skifte grafikkortet i den
for 3 gang for en lille måneds tid siden at de havde haft masser af
problemer med dem og derfor havde udvidet garantien og var blevet nød til
ekstra at producere elstra grafikkort dertil.

Men nu her var deres tekniker bare hurtig til at sige at det kunne kun være
bundkortet og det kunne de så ikke lave under garantien og var slet ikke
åben til at høre på at maskinen jo fint nok startede op der var bare ikke
noget billede på skærmen.
Så var mest for at kunne bevise overfor dem at det ikke er tilfælde.

Men lige nu er konsokvensen bare at vi har opsagt al sammenarbejde med Dell
og stopper med at forhandle deres produkter.

For virker som de bare prøver at slippe fra deres ansvar nu her da det jo i
mine øjne er en fejl i forbindelse med de forrige problemer med
grafikkortet.

Men ja det behøver heller ikke være med det samme under booten man kan komme
i kontakt med den. Det er bare vigtigt den kommer ind i et eller andet af
sig selv som jeg kan komme i kontakt med og ikke skal vælge noget på skærmen
eller lignende da jeg jo ikke kan s enoget på skærmen.

Fra : Henning

Dato : 17-09-09 17:51

> [...]
>åben til at høre på at maskinen jo fint nok startede op der var bare ikke
Der skal mere end et grafikkort til at lave billede på skærmen. Så han
kan sagtens have ret.

>Så var mest for at kunne bevise overfor dem at det ikke er tilfælde.
>
>Men lige nu er konsokvensen bare at vi har opsagt al sammenarbejde med Dell
>og stopper med at forhandle deres produkter.

Forhandle deres produkter? Så vidt jeg ved er en af fordelene ved Dell
netop, at man slipper for mellemhandlere og køber direkte ved
www.dell.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-09-09 17:58

Henning <no.mail@all.invalid> skrev :

>Forhandle deres produkter?

De bliver også distribueret til detailforretninger i dag.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Morten Christensen

Dato : 17-09-09 19:15

Kim M. Jørgensen skrev den 17-09-2009 10:40:

> [...]

> noget op så vi kan bevise overfor dem at det bare er grafikkortet og at de

Er det ikke tilstrækkeligt at vise, at den får tildelt et IP-nummer fra
en dhcp-server ?

--
Morten Christensen