Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
JVC Everio GZ X900E
Fra : Oto

Dato : 16-09-09 09:53

Hej
Er der nogen der har erfaringer med ovenstående Video/foto kamera.

Jeg har oplevet at både video og foto bliver ganske "udflydende" "uskarpe".
Det er naturligvis mest et video kamera og antal pixel giver ikke garanti
for gode billeder; men et 9 megapixel kamera skulle vel kunne give klare
billeder.

MVH Otto

Fra : Kim

Dato : 16-09-09 10:28

"Oto" <oto@post4.fjern.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for gode billeder; men et 9 megapixel kamera skulle vel kunne give klare

Nahh... Jeg har et Sony SR7E med 6 Mpix, og det er heller ikke for
godt til stillbilleder.
Men det er videokameraer, så glæd dig over de begge er gode til video.
Hvis du vil have et kamera der duer til begge dele, skal du nok ha' et
spejlreflexkamera med HD-video, á la Canon 5DmkII.

Mvh, Kim

Fra : Oto

Dato : 16-09-09 10:31

> [...]
> Hvis du vil have et kamera der duer til begge dele, skal du nok ha' et
> spejlreflexkamera med HD-video, á la Canon 5DmkII.

Hej
Ja; men videoen er desværre heller ikke i HD kvalitet - kun ved optagelser i
meget klart dagslys, og med kameraet stående på fast underlag. Så snart
dagslyset bliver lidt mindre, sidst på eftermiddagen, kniber det også med
videoerne.

Jeg må prøve mig frem med de forskellige manuelle indstillinger på kameraet,
jeg har hidtil mest brugt auto indstillingerne både for video og foto.

Mvh Otto

Fra : Kim

Dato : 16-09-09 12:53

> [...]
> dagslyset bliver lidt mindre, sidst på eftermiddagen, kniber det også med

Hvad har underlaget at gøre med videoens opløsning ?

Mvh, Kim

Fra : Oto

Dato : 16-09-09 13:25

"Kim" <No@mail.dk> wrote in message
> "Oto" <oto@post4.fjern.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad har underlaget at gøre med videoens opløsning ?
>
> Mvh, Kim

Jeg mente bare at kamaraet stod på noget (en mur eller lign) således at der
ikke var nogen rystelser.

;vh Otto