MS Windows
briani 27239
Vista og fjerne ens personlige oplysninger
Fra : KIm2000

Dato : 15-09-09 17:08

Hej
I morgen skal jeg aflevere min computer til en kammerat der skal lægge XP på
den, så man kan komme af med det der Vista pis. Men hvordan fjerner man ens
oplysninger fra den. Her tænker jeg på at nulstille ens dokumentliste,
websider og den slags.
mvh
Kim

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-09-09 17:18

Formater harddisken under installationen.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : KIm2000

Dato : 15-09-09 17:40

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Formater harddisken under installationen.
>
> Regards Jens Peter Karlsen

Nu skal jeg da vel for pokker ikke formatere harddisken hver gang jeg vil
vil nulstille dokumentlisten og browserens historie?? Så tosset kan MS vel
ikke have været?

Fra : Ole C

Dato : 15-09-09 17:44

KIm2000 skrev blandt andet:

> Nu skal jeg da vel for pokker ikke formatere harddisken hver gang jeg
> vil vil nulstille dokumentlisten og browserens historie?? Så tosset
> kan MS vel ikke have været?

Nej, men den skal formatteres når du vil udskifte Vista med XP....

--
vh
Ole C

Fra : KIm2000

Dato : 15-09-09 17:50

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, men den skal formatteres når du vil udskifte Vista med XP....

Som det åbenbart er meget svært at forstå så ønsker jeg ikke det rager min
kammerat hvilke sider jeg besøger.

Fra : Ole C

Dato : 15-09-09 18:01

KIm2000 skrev blandt andet:

> Som det åbenbart er meget svært at forstå så ønsker jeg ikke det
> rager min kammerat hvilke sider jeg besøger.

Måske fordi du ikke udtrykker dig klart - og fordi ingen umiddelbart regner
med, at du overlader din maskine til en "kammerat", der begynder med at
undersøge din maskine for den slags, når hans opgave er at smide en CD i
drevet og udskifte styresystemet......
Men OK, jeg går ud fra, at du selv har en CD med Vista. Brug den til at
rense ud på maskinen.

--
vh
Ole C

Fra : /John

Dato : 15-09-09 18:37

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> jeg går ud fra, at du selv har en CD med Vista. Brug den til at rense ud
> på maskinen.

Ellers findes der nogle gratis programmer, der kan slette alle data ved at
overskrive harddisken, fx:

Eraser 6.0 RC5:
http://www.majorgeeks.com/download4221.html

Darik's Boot and Nuke ("DBAN"):
http://majorgeeks.com/Dariks_Boot_and_Nuke_d4596.html

Active KillDisk 5.1:
http://majorgeeks.com/Active_KillDisk_d4791.html

Processen ta'r en times tid, og så er der ren røv at trutte i :)

John

Fra : KIm2000

Dato : 15-09-09 18:48

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://majorgeeks.com/Active_KillDisk_d4791.html
>
> Processen ta'r en times tid, og så er der ren røv at trutte i :)

Sidder I og siger til mig at man skal have eksterne programmer for at slette
ens dokumentliste i startknappen???? Samt ens senest besøgte hjemmesider???
I guder, jeg skal snart have en Mac....

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 15-09-09 20:49

http://www.ccleaner.com/

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-09-09 21:20

KIm2000 skrev:

> Sidder I og siger til mig at man skal have eksterne
> programmer for at slette

Du blev opfordret til at formatere disken - det er langt
den hurtigste løsning.

Jeg ville tage harddisken ud, sætte den i en anden
maskine, og så bare fjerne partitionen - så er den
klar til en ny installation.

Vil du være helt sikker på at kammeraten ikke snager
i dine gamle data, så sæt en ny harddisk i inden du
afleverer den - de koster ikke så meget

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk

Fra : KIm2000

Dato : 15-09-09 22:40

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> [...]
> klar til en ny installation.
>
> Vil du være helt sikker på at kammeraten ikke snager
> i dine gamle data, så sæt en ny harddisk i inden du

Jeg har hentet cccleaner, men jeg må sige jeg er i chok over Vista. Tænk
ikke at kunne fjerne browser historien uden at hente et ekstern program. Det
gør da helt sikkert at når jeg skifter fra XP så skal Mac´en da klart
overvejes grundigt.

Vista er simpelthen noget af det værste jeg har oplevet. Bare det at søge
efter en fil kan man åbenbart heller ikke. Man kan knap køre et program uden
at skulle svare på 5 advarsler. Vista er simpelthen direkte brugerfjendsk og
kendte jeg ikke kammeraten der kan lægge XP så, så røg den direkte tilbage
til forretningen (Aldi har 30 dages returret). Jeg har købt en computer, men
det er tydeligvis ikke det jeg har fået.

Fra : J

Dato : 15-09-09 23:05

"KIm2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den direkte tilbage til forretningen (Aldi har 30 dages returret). Jeg har
> købt en computer, men det er tydeligvis ikke det jeg har fået.

Du er klog.

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-09-09 23:51

KIm2000 skrev:

> Jeg har hentet cccleaner, men jeg må sige jeg er i
> chok over Vista.

Vista og Ccleaner har ikke noget med hinanden at
gøre - Ccleaner er et rense-ud-program - Vista er
et styresystem.

> Tænk ikke at kunne fjerne browser historien uden
> at hente et ekstern program.

Det kan du også i Vista.

> Vista er simpelthen noget af det værste jeg har
> oplevet.

Hvorfor? Hvor meget RAM er der i?

> så røg den direkte tilbage til forretningen (Aldi har
> 30 dages returret).

Hardwaren fejler sikkert ikke noget - det er din
tålmodighed der er på spil - og dig der ikke vil
vænne dig til noget nyt

OK, du har købt noget Medion-pis, hvad forventer du
mere - service?

Fra : KIm2000

Dato : 17-09-09 09:10

> [...]
> tålmodighed der er på spil - og dig der ikke vil
> vænne dig til noget nyt
>
> OK, du har købt noget Medion-pis, hvad forventer du

Ved du hvad, nu har jeg spurgt om det her i 4 dage og ingen aner hvordan man
gør. Så man kan sgu nok ikke. Vista er noget pis. Et styresystem skal kunne
bruges af brugeren og hvis brugeren ikke kan finde ud af det, så finder
brugeren et andet system. Det har MS indset, det er derfor Windows7 nu
udkommer et år tidligere. Sidste år faldt omsætningen i MS med 46% Det kan
få selv en virksomhed som MS til at se de gør noget forkert.

Og nej hardwaren fejler intet, det er derfor hardware bare får et
brugervenligt sytyresystem på. Medion har jeg udelukkende har gode
erfaringer med. Uanset om jeg havde købt Acer, IBM, HP, Dell eller noget
helt andet, så havde jeg stået med det samme pis, nemlig Vista.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-09-09 10:36

> [...]
> erfaringer med. Uanset om jeg havde købt Acer, IBM, HP, Dell eller
> noget helt andet, så havde jeg stået med det samme pis, nemlig Vista.
Du får dine informationer de helt forkerte steder fra, måske fra din
kammerat som vil komme XP på en ny maskine som sansynligvis ikke har
drivere til XP og hvor garanti og andet måske forsvinder ved indgrebet.
Win 7 kommer til tiden og er en videre udvikling af Vista dvs at den
underliggende maskine er en Vista. Når man vil lave noget ved et punkt i
start bruges højre klik, har du prøvet? der står ud for "senest åbnede",
eller hvad det nu hedder på din maskine, "slet oversigt"
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-09-09 13:50

Isang tao pinangalanan, KIm2000 nagsulat:

> [...]
>oplysninger fra den. Her tænker jeg på at nulstille ens dokumentliste,

Det giver ingen mening at slette dokumentlisten.. Man kan jo bare åbne
mappen dokumenter, hvis man vil se hvad der er.

Nu ved jeg ikke hvilken browser du bruger, men browserdata i Internet
Explorer slettes ved at klikke på knappen "Slet Browserdata" i menuen
funktioner... Her finder du også "internetindstillinger" hvor du kan
gøre det samme.

I Firefox skal du også ind i menuen Funktioner.... og så kan du
sikkert selv find de rette knapper at trykke på.

Der er ingen grund til at harcelere over Vista, når det er en fejl 40
der er tale om.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-09 13:04

On Wed, 16 Sep 2009 14:49:40 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

> Der er ingen grund til at harcelere over Vista, når det er en fejl 40
> der er tale om.

Fejl 40 optræder ofte på brugeruvenlige dit og dat,
så sorteper er tilbage hos designer / programmør.

Fra : Claus Frørup

Dato : 17-09-09 16:44

Isang tao pinangalanan, Peter Sørensen asu <Peter Sørensen> nagsulat:

Ikke i dette tilfælde.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Bo

Dato : 18-09-09 16:12

<Peter Sørensen> skrev i meddelelsen

> Fejl 40 optræder ofte på brugeruvenlige dit og dat,
> så sorteper er tilbage hos designer / programmør.

Nu er der altså noget der hedder "Fejl 40" - nemlig "Fejl på diskettedrev"
)

BG