Popup som forbliver forrest
Fra : Klaus Jensen

Dato : 01-08-01 10:19

Hej alle
På en side har jeg lavet pop-up på en række småbilleder. Målet er så, at man
kan have flere af disse åbnede på samme tid.
Mit problem består så i, at når man klikker på "hovedsiden" for at få
billede2 frem, bliver det første pop-up trukket i baggrunden, og man skal så
selv hive det frem igen på proceslinien. Findes der mon er et popup-script,
der holder siden i forgrunden, en slags "allwayontop"funktion?
Mvh
Klaus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-01 13:55

Nej.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Xylofonius

Dato : 01-08-01 17:56

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Nej.

Er du sikker?
Jeg mener, at jeg har stødt på det i forbindelse med nogle mere
ondskabsfulde pop-up'er.

Venlige hilsener
Andreas Kryger Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-01 21:09

Wed, 1 Aug 2001 18:56:04 +0200, skrev "Xylofonius"
<xylofonius@hotpop.com>:

>Er du sikker?

OK - jeg har også script, der kan gøre det, men de hæmmer brugen
af mainsiden på mange andre måder.

Man kan gøre det med f.eks.
<script>
StayTop=setInterval('self.focus()',1000)
</script>

Den vil så refreshe hvert sekund og således komme forrest.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Xylofonius

Dato : 01-08-01 22:28

> OK - jeg har også script, der kan gøre det, men de hæmmer brugen
> af mainsiden på mange andre måder.

Ok - så er det nok sådan et jeg har set.

Venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Klaus Jensen

Dato : 01-08-01 23:15

> Man kan gøre det med f.eks.
> <script>
> StayTop=setInterval('self.focus()',1000)
> </script>
>
> Den vil så refreshe hvert sekund og således komme forrest.

OK, den er lidt sjov, og den kan jo det jeg ønskede. Takker mange gange for
svarene.
Mvh.
Klaus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-08-01 00:38

Thu, 2 Aug 2001 00:14:45 +0200, skrev "Klaus Jensen"
<klaus.jensen@image.dk>:

>OK, den er lidt sjov, og den kan jo det jeg ønskede. Takker mange gange for
>svarene.

Jeg er bare ikke begejstret for at anbefale, at bruge den, derfor
nej i første omgang, for det er ikke helt optimalt.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 02-08-01 09:29

> Jeg mener, at jeg har stødt på det i forbindelse med nogle mere
> ondskabsfulde pop-up'er.

Mener du det såkaldte "Popup from Hell"
http://www.codelifter.com/main/javascript/popupfromhell1.html

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-01 19:00

onBlur: this.focus
placeres i <body>.

Fra : Wired Earp

Dato : 02-08-01 18:27

Jens Peter Karlsen wrote:

> onBlur: this.focus
> placeres i <body>.

Men check <http://developer.irt.org/script/330.htm> [uden dog selv at
have prøvet et modalt window].

--
Wired Earp
Wunderbyte

Fra : Klaus Jensen

Dato : 02-08-01 19:29

> Men check <http://developer.irt.org/script/330.htm> [uden dog selv at
> have prøvet et modalt window].

Denne kommer i den grad til at ligge forrest, men det er ikke muligt at
klikke på "hovedsiden" og derved klikke billede 2 frem, før det første er
lukket ned. Jeg skulle gerne kunne klikke på siden bagved, uden at vinduet
forsvinder, men kan godt se at det ikke bliver nemt.
Jeg tror jeg går bort fra ideen igen.
Funktionen her er ellers smart, og kan nok bruges i andre sammenhænge.

Klaus

Fra : Wired Earp

Dato : 02-08-01 20:02

Klaus Jensen wrote:

> det er ikke muligt at klikke på "hovedsiden" og derved
> klikke billede 2 frem, før det første er lukket ned.

Hvad med på hovedsiden:

windowNavn.focus()">se billede 2</a>

eller i "billede2.html":

document.onload = focus;