MS Windows
briani 27239
Service Pack 2 - vista
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-09 19:26

Har lige geninstalleret min bærbare, da der var gået lidt "godaw" i flere
ting. Nu kører den fint igen. Alt funker som det skal. PÅ NÆR een ting.

Windows update har installeret et verdenshav af opdateringer, men nu er det
heldigvis slut. Der er bare lige den ting, at installeringen af Windows
Vista Service pack 2 mislykkedes. Jeg har forsøgt at lade den installere den
3 gange. Men det lykkedes ikke.

Når den henter, så skriver den følgende:
Henter opdateringer

--- mens indlæsningsbjælken kører grønt, som den skal ---

Henter 1 opdatering

(0 KB i alt, 0% gennemført)

derefter skriver den:

Hent og indstaller

I alt 1 vigtig opdatering 72,3 mb - 470,3 mb

____________

Det ser "sjovt" ud at der står at den henter 0 KB og hele tiden derfor har
0% gennemført. Hehe. Det er egentlig ret logisk at 0% af 0 = 0. Den henter
altså faktisk ikke en skid. Hvorfor gør den ikke det?

Hilsen Åge

Fra : Edmund

Dato : 14-09-09 05:25

Åge Halldorsson skrev:

> Det ser "sjovt" ud at der står at den henter 0 KB og hele tiden derfor
> har 0% gennemført. Hehe. Det er egentlig ret logisk at 0% af 0 = 0. Den
> henter altså faktisk ikke en skid. Hvorfor gør den ikke det?

Du kunne prøve at hente hele install filen her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d

Mvh Edmund

Fra : Jakob

Dato : 13-09-09 21:14

On Sun, 13 Sep 2009 20:25:56 +0200, Åge Halldorsson wrote:

> Det ser "sjovt" ud at der står at den henter 0 KB og hele tiden derfor har
> 0% gennemført. Hehe. Det er egentlig ret logisk at 0% af 0 = 0. Den henter
> altså faktisk ikke en skid. Hvorfor gør den ikke det?

Det gør den fordi den har hentet SP2 en gang. Tror den. Den har i hvert
fald hentet det af den som WindowsUpdate mente du skulle bruge men ikke den
fulde servicepakke. Du skulle prøve at hente den fulde pakke i stedet for
den der bliver tilbudt på WindowsUpdate. Følg Edmunds link

--
/Jakob

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-09 15:04

"Jakob" <wh@tever.not> skrev i meddelelsen

> [...]
> fulde servicepakke. Du skulle prøve at hente den fulde pakke i stedet for
> den der bliver tilbudt på WindowsUpdate. Følg Edmunds link

Jeg tænkte også på at installere den på den måde du fortæller, men grunden
til at Windows update ikke indlæser pakken undrer mig nu, for det er jo
meningen at den skal gøre det. Sådan blev min servicepack 1 i hvert fald
installeret, uden problemer.
Du skriver at den tror, at den har hentet den een gang. Men alle tre
gange skrev den, at den havde hentet 0% af 0 KB. Altså, den har intet hentet
nogle af de tre gange. Kan det forklares ? - Forøvrigt har mange andre da
hentet servicepack 2 fra windows update. Jeg er ret nysgerrig efter hvorfor
JEG ikke kan hente den. Min computer er meget simpel. Har ingen programmer
indlæst, bortset fra det der bruges ved internetsurfing. Altså Adobe raider,
flash player og det som alle andre har. Jeg har INTET andet.
Derfor mener jeg, at af alle personer i hele verden burde jeg da være
en af dem hvis computer ikke skulle have problemer med indlæsningen.

Hilsen Åge

Fra : Edmund

Dato : 15-09-09 04:19

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> hentet nogle af de tre gange. Kan det forklares ? - Forøvrigt har mange
> andre da hentet servicepack 2 fra windows update.

Det lyder som om det er via automatisk update du henter den, altså via
den popup der kommer nede ved uret.

Prøv at køre update via, start/ alle programmer/ Windows Update.
Deaktiver evt. automatisk update inden.
Der kan gå lidt forvirring i det, når den automatiske update også
starter samtiddig.

Det er sket for mange, at den automatiske bare stopper af sig selv. Og
svaret herinde har været at Microsofts server er optaget, prøv igen
senere. Har selv prøvet at skulle vente i et par dage, dog ikke lige med
SP2, som jeg jo hentede via update.

Mvh Edmund

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-09 19:57

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i meddelelsen

> Det lyder som om det er via automatisk update du henter den, altså via den
> popup der kommer nede ved uret.

Nej, jeg har ikke fået noget popup ved uret. Det synes jeg aldrig jeg har
set.

> Prøv at køre update via, start/ alle programmer/ Windows Update.

Det er også det jeg gør

> Det er sket for mange, at den automatiske bare stopper af sig selv.

Jo, men der er sån set ikke noget der stopper af sig selv. Det har jeg
forøvrigt aldrig været ude for. Den kører bare løs med at hente 0% af
ingenting og fortæller bagefter at den ikke kunne installere det, som
øhhhhh.... den ikke hentede.
Men det tror jeg da pokker, når den har hentet 0% af ingenting (0 KB).

Hilsen Åge

Fra : JBJ

Dato : 22-09-09 09:05

meddelelsen news:4aad3940$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> har 0% gennemført. Hehe. Det er egentlig ret logisk at 0% af 0 = 0. Den
> henter altså faktisk ikke en skid. Hvorfor gør den ikke det?

Prøv at slå dit antivirus fra, det kan nogen gange blokere, specielt hvis
du bruger Bullguard(de er opmærksomme på det men har ikke fixet det siden
2007 udgaven).

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson