MS Windows
briani 27239
Ved tryk på domæne: Find kædeoversigt ????
Fra : carjuth

Dato : 13-09-09 15:46

Hej alle

Hvis jeg åbner en mail og trykker på et domæne, plejer hjemmesiden at dukke
frem i Explorer. Det gør den ikke mere.
I stedet åbnes "Find kædeoversigt" hvor jeg så kan vælge en fil...

Hvad er gået galt?
Hvordan ændrer jeg det igen?

--

Hilsen
Carsten

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-09-09 16:26

carjuth wrote:
> [...]
> dukke frem i Explorer. Det gør den ikke mere.
> I stedet åbnes "Find kædeoversigt" hvor jeg så kan vælge en fil...

Åbn Internet Explorer, klik Tools/Funktioner,vælg Internet
Options/Internet Indstillinger.
Gå til fanen Programs/Progammer, klik på Make Deafult/Gør til
Standardbrowser, sær evt. flueben i at IE skal kontrollere om den er
standardbrowser.

Venligst
Johnny Nielsen

Fra : carjuth

Dato : 16-09-09 07:04

Hej

Explorer ER sat til standard-browser, så det er ikke her problemet er.

Se beskrivelsen jeg lige har lavet til Ellentofts indlæg...

Tak for alt hjælp!

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-09-09 16:33

"carjuth" <cjt-fjerndette@callisto-fjerndette.dk> skrev :

>Hvis jeg åbner en mail og trykker på et domæne, plejer hjemmesiden at dukke
>frem i Explorer. Det gør den ikke mere.

Start => Anngiv programadgang og -standarder => Vælg den browser,
som du bruger.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : carjuth

Dato : 16-09-09 07:04

Hej,

Explorer ER sat til standard-browser, så det er ikke her problemet er.
Se her:
Jeg åbner en mail
Der står en web-adresse - fx. www.dk-hostmaster.dk. Adressen er understreget
og blå, så man kan trykke på den.
Når jeg trykker på den havde jeg forventet at Explorer popper frem.
Men. Når jeg trykker på web-adressen popper en stifinder frem og skriver
"Find kædeoversigt"
Nede i filtype skriver den: Eksekverbarebare filer"

Det skal lige bemærkes at HVIS der står http: foran webadressen - altså:
http://www.dk-hostmaster.dk/
så er det ikke et problem. I disse tilfælde popper Explorer frem!

Hvad kan jeg gøre?

Hilsen
Carsten
carjuth

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-09-09 14:39

carjuth skrev:

> Men. Når jeg trykker på web-adressen popper en stifinder frem og skriver
> "Find kædeoversigt"
> Nede i filtype skriver den: Eksekverbarebare filer"

Og du er sikker på, at der ikke gemmer sig en eksekverbar
fil bag linket? Tjek evt. ved at holde musemarkøren over
linket og aflæse adressen i dit mailprograms statuslinje
nederst i programmet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere til Ubuntu Linux

Fra : Anette

Dato : 16-09-09 16:16

> [...]
> http://www.dk-hostmaster.dk/
> så er det ikke et problem. I disse tilfælde popper Explorer frem!

Du browser dig frem til den placering på dit drev hvor ie.exe ligger. Den
vælger du og vupti så har du igen kontakt.
A.