MS Windows
briani 27239
win7
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-09 10:33

We downloadede for nogle måneder siden win7,
og skulle nu prøve at installere det, men der kommer kun en blå skærm,
når man booter fra den cd, som kom ud af den downloadede fil, det var
vist en image, nå ja det er man jo vant til med windows, men den her
ligner noget blå himmel med krusseduller på, musen virker men man kan
ikke komme videre, altså til at installere, hvad gør man så?

-jes

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-09-09 15:00

Peter Sørensen asu skrev, Den 13-09-2009 11:33:
> We downloadede for nogle måneder siden win7,
> og skulle nu prøve at installere det, men der kommer kun en blå skærm,
> når man booter fra den cd, som kom ud af den downloadede fil,

Hvis du kikker på DVD'en v.h.a. Windows skal du ikke se en enkelt
ISO-fil men nogle filer og foldere. DVD'en skal også kunne læses, og det
kan du afprøve ved at kopiere det hele ind på harddisken. Hvis du stadig
har ISO-filen, som du downloadede, kan du kontrollere længden på filen
med den rigtige længde, som du nok kan finde med Google.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-09 15:29

On Sun, 13 Sep 2009 15:59:47 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

> [...]
> har ISO-filen, som du downloadede, kan du kontrollere længden på filen
> med den rigtige længde, som du nok kan finde med Google.
Hvis jeg starter setup.exe fra denne computer, altså ikke det
mikrosoft kalder denne computer, men den jeg sidder ved nu,
så kommer der et install windue med options, fx Install now, men på
den nye hvor der ikke er noget på HDen, kommer det full screen men
uden options, kun det blå.- ikke noget tekst overhovedet.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-09-09 16:36

Peter Sørensen asu wrote:

> [...]
> den nye hvor der ikke er noget på HDen, kommer det full screen men
> uden options, kun det blå.- ikke noget tekst overhovedet.

Det kan tage nogen tid inden der sker noget - hvor længe har du ventet?
Hvis det er en helt ny computer så check BIOS - SATA indstillinger,
64bit understøttelse o.l.

Venligst
Johnny Nielsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-09-09 16:52

Peter Sørensen asu skrev, Den 13-09-2009 16:29:
> ... men på
> den nye hvor der ikke er noget på HDen, kommer det full screen men
> uden options, kun det blå.- ikke noget tekst overhovedet.

Har du prøvet med fx Windows Vista eller XP?

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-09 17:16

> Har du prøvet med fx Windows Vista eller XP?

xp kan godt installere.

-jes

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-09-09 17:38

Peter Sørensen asu skrev, Den 13-09-2009 18:15:
> xp kan godt installere.

Hvad sker der, hvis du starter Win 7's install.exe fra XP?

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-09 18:00

On Sun, 13 Sep 2009 18:38:00 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

> Hvad sker der, hvis du starter Win 7's install.exe fra XP?

Så kommer der et windue med options fx installer m.m.
har prøvet det virker tilsyneladende men det er på en ny pc det skulle
testes.
Nå det ryger nok alligevel ud,
da der mangler mange vante ting fra xp, kan man læse her i gruppen, så
never mind.

-jes

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-09-09 18:06

Peter Sørensen asu skrev, Den 13-09-2009 18:59:
> har prøvet det virker tilsyneladende men det er på en ny pc det skulle
> testes.

Jamen det er selvfølgelig på den nye PC, at det skal prøves. Først
installere XP og så forsøge at køre Win 7's install.exe.

Fra : Mendoza

Dato : 13-09-09 20:55

On Sun, 13 Sep 2009 11:33:24 +0200, Peter Sørensen asu wrote:

> [...]
> ligner noget blå himmel med krusseduller på, musen virker men man kan
> ikke komme videre, altså til at installere, hvad gør man så?

Jeg har lige haft samme problem, jeg havde ikke tålmodighed nok.....

Bare lad den den stå med den blå skærm, mens du går en tur i den friske
luft... Kort sagt: Det tager *lang* tid inden der sker noget, men bare
rolig, den skal nok komme igang. Og glæd dig; Win 7 kører helt forrygende!!