/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Rumtemperatur til køleskab?
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 12-09-09 23:20

Skal alle nye køleskabe ha en rumtemperatur på mellem 16-32 grader for at
fungere?

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



 
 
Elmand (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Elmand


Dato : 13-09-09 08:42


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4aac1eb6$0$293$14726298@news.sunsite.dk...
> Skal alle nye køleskabe ha en rumtemperatur på mellem 16-32 grader for at
> fungere?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk
Nej, det drejer sig for det meste om køle-fryseskabe med een kompressor.
Temperaturen
i frostdelen kan have svært ved at komme langt nok ned, fordi kompressoren ikke
kører
ret meget for at holde køledelens temperatur nede ved kolde rum.
( f.eks ved en rumtemperatur på 4 grader vil skabet slet ikke køre, da temp.i
køleafdelingen jo også er køleskabstemp.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne



Hauge (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 13-09-09 08:50

Elmand wrote:
> Nej, det drejer sig for det meste om køle-fryseskabe med een
> kompressor.

Bare som info, jeg har et Samsung køleskab til øl i stuen, også med én
kompressor, den tager kulden til køleskabet fra fryserdelen (luftflytning),
dvs. den ikke bruger køleskabet som reference for hvor meget kompressoren
skal køre.. Så fryseren kan sagtens køre med -18 grader, selvom rummet kun
er 10 grader, og køleskabet er selvfølgelig også kun de 4-5 grader. Det er
prøvet, da det har stået i min garage en overgang, jeg har ikke kun 10
grader i stuen ;)

Så det afhænger af hvilket køle/fryseskab der omtales, hvilket du indirekte
også skriver ::

Mvh Hauge



Hans Paulin \(6310\) (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 13-09-09 10:09

Elmand skrev:

> Nej, det drejer sig for det meste om køle-fryseskabe med een
> kompressor. Temperaturen
> i frostdelen kan have svært ved at komme langt nok ned, fordi
> kompressoren ikke kører
> ret meget for at holde køledelens temperatur nede ved kolde rum.
> ( f.eks ved en rumtemperatur på 4 grader vil skabet slet ikke køre,
> da temp.i køleafdelingen jo også er køleskabstemp.

Okay, tak - dét var beroligende - vi snakker kun om et ekstra køleskab uden
fryser til et udhus, men hvis man lige kigger på Harald Nyborgs køleskabe:

http://kortlink.dk/6xzc

gælder temperaturkravene for alle.
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Hauge (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 13-09-09 10:17

Hans Paulin (6310) wrote:
> gælder temperaturkravene for alle.

Det skal man ikke tage så højtideligt, HN er ikke kendt for at have styr
over realiteterne.. Så stil du blot dit nye køleskab i udhuset, det vil
virker uden problemer.
Men kan du forøvrigt få et tilsvarende køleskab af et mere kendt mærke til
et par kroner ekstra, så gør det. Jeg har en lille kummefryser fra HN, den
bruger noget mere strøm end de lover (truer med), også selvom den kun bliver
åbnet 1-2 gange om ugen.. Derudover så virkede termostaten ikke da jeg fik
det, men det opdagede jeg først *efter* den var fyldt op, og så stod jeg med
et problem. Så det blev en ekstern termostat der var digital, så HN kom
aldrig til at lave det.

Mvh Hauge



Hans Paulin \(6310\) (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 13-09-09 12:47

Hauge skrev:

> Men kan du forøvrigt få et tilsvarende køleskab af et mere kendt
> mærke til et par kroner ekstra, så gør det.

Vi "plejer" at købe i Flensborg (helst Miele, men dét er nok for pebret); HN
var bare for at have en idé om prisniveauet
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Martin [6000] (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 13-09-09 11:15


> Nej, det drejer sig for det meste om køle-fryseskabe med een kompressor.
> Temperaturen
> i frostdelen kan have svært ved at komme langt nok ned, fordi
> kompressoren ikke kører
> ret meget for at holde køledelens temperatur nede ved kolde rum. ( f.eks
> ved en rumtemperatur på 4 grader vil skabet slet ikke køre, da temp.i
> køleafdelingen jo også er køleskabstemp. Med venlig hilsen

Undskyld jeg lige bryder ind, men forholder det sig ligesådan med en
kummefryser?

Jeg har en stående i en uisoleret garage - den bruges ikke da jeg
tidligere har lært/fået fortalt, at en kompressor ikke virker særligt
godt når temperaturen er så lav om vinteren fx.

Så hvis den ville køre der uden problemer ville det være super jo..

Martin [6000] (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 13-09-09 13:59


> Med de vintertemperature vi har haft,de seneste år, er der sikkert ingen
> problemer.
> Det du beskriver er at olien i kompressoreren kan blive meget kold og
> derved ikke
> så flydende, hvilket naturligvis øger sliddet på kompressoren.

Kan man sige noget om hvor koldt det ikke må blive før det er en skidt
ting?


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste