Kaffe på keramisk komfur (evt el)
Fra : Steen

Dato : 12-09-09 14:12

Jag har sådan en lille kaffebrygger, af den billige slags af zink, der
laver en form for mocca på en kogeplade.
PÃ¥ et keramisk komfur er det dog ikke sagen, da det kommer til at lugte
brændt.
Findes der en tilsvarende til el, eller måske noget der er beregnet til
en keramisk kogeplade

--
Steen

Fra : Max

Dato : 12-09-09 15:28

Hej Steen

> Jag har sådan en lille kaffebrygger, af den billige slags af zink, der
> laver en form for mocca på en kogeplade.

Det er nok en lavet af aluminium.

> Findes der en tilsvarende til el, eller måske noget der er beregnet
> til en keramisk kogeplade

Køb en til el, OBH laver en rigtig god udgave.

http://www.oenskeseddel.com/product.asp?product=51

--
Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 12-09-09 23:02

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Steen

> Det er nok en lavet af aluminium.

> Køb en til el, OBH laver en rigtig god udgave.
>
> http://www.oenskeseddel.com/product.asp?product=51

Det var lige noget i den retning jeg havde tænkt på
--
Steen

Fra : Max

Dato : 12-09-09 23:20

Hej Steen

> Det var lige noget i den retning jeg havde tænkt på

Jeg har både den viste model og så en lidt mindre
udgave fra Bialetti, begge til el og kan anbefale dem
begget to. Men vil dog sige at har man brug for en
6 kops model, ja så er OBH modellen rigtig god.
Den er lavet i rustfri stål og er derfor meget nem
at gøre ren, og pakningen i den er væsentlig bedre
end den der bruges i modellerne fra Bialetti.

--
Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 12-09-09 23:41

> [...]

> at gøre ren, og pakningen i den er væsentlig bedre
> end den der bruges i modellerne fra Bialetti.

Det er åbenbart lidt svært at finde OBH-modellen, da jeg ka se den er
udgået. Elgiganten kan dog tilbyde en perkulator. Perkulatorkaffe har
jeg dog aldrig prøvet før - tilhængerskaren af denne kaffe, er vist for
nedadgående.
--
Steen

Fra : Max

Dato : 12-09-09 23:58

Hej Steen

> [...]
> udgået. Elgiganten kan dog tilbyde en perkulator. Perkulatorkaffe har
> jeg dog aldrig prøvet før - tilhængerskaren af denne kaffe, er vist

Øv, en skam at den er udgået. Du må ud og kikke hylder hos de
lokale isenkræmmere. Det er ikke længe siden jeg så den på
en hylde i kop og kande.

Ps: strengt taget er de modeller vi taler om perkulatore.

--
Mvh Max