Et eller andet sted er det her alså humor
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-09 11:06

Fra : Armand

Dato : 12-09-09 11:36

PE skrev:
> http://www.youtube.com/watch?v=gPrlYU_n14s&feature=player_embedded

Gu' de' så!

Nogen gange skal tingene stilles lidt på spidsen for at få meddelelsen
igennem, og dét har normændene fået gjort grundigt hér!

Tak for linket.

--
Armand.

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 12-09-09 12:57

"PE" <x112kvik4u (a) dotcomprik. DK> skrev i meddelelsen
> http://www.youtube.com/watch?v=gPrlYU_n14s&feature=player_embedded

Den var god

Vh. Rikka

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-09-09 15:09

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : buffi

Dato : 12-09-09 10:55

> PE skrev:>http://www.youtube.com/watch?v=gPrlYU_n14s&feature=player_embedded

Ja, alle på filmen er klædt i IKKE ØJENFALDENDE tøj, få nu det GULE/
ORANGE/HVIDE tøj på
vi fylder for lidt i trafikken, det kan tøj SOM LYSER OP afhjælpe på !

/Erik

Fra : Ole

Dato : 12-09-09 18:00

Forleden dag, så jeg en i en SKRIGENDE grøn vest, der måtte holde for en
bil, der kørte DIREKTE ud foran ham !
Hvor meget er en vest så værd ? medmindre den er lidt smånusset og sidder på
en fyr der kører hvid mc, og har en blå lampe på sin mc, DE bliver altid
set.

Mystisk ikke ???

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-09-09 20:12

buffi skrev:

> Ja, alle på filmen er klædt i IKKE ØJENFALDENDE tøj, få nu det GULE/
> ORANGE/HVIDE tøj på
> vi fylder for lidt i trafikken, det kan tøj SOM LYSER OP afhjælpe på !

HA!

I dag så jeg et typisk eksempel på sådan en bilist med tilkøbt MC

Udstyret med finer ny BMW, og GULvest til såvel fører som passager flot
ekvipage..

Med hele 90 km/t... flot

på motorvejen E45-nordjyske ... flot

og placeret umiddelbart til venstre for de brede hvide stribe mellem
vejbanen og nødsporet.... flot

Og gud bedre det om ikke jeg så en tilsvarende ekvipage på vej tilbage!!

Skal vi lige tage den ...

Kør ordentligt:

Placer dig ordentligt på vejen og vær synlig
- Vær opmærksom og se "frem" i tid, rum og forudse udviklingen i
trafikbilledet
- Kør defensivt
- Lær din MC at kende, og lær at håndtere den - få marginnen på din side
- Hold marginen på din side!
- Kør i ordentlig tøj

Når der er styr på det ovenstående kan man så befatte sig med at klæ sig
ud i GULvest.

Livet er alt for dyrebart til at overlade til andre at passe på det!

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 12-09-09 23:39

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

Hej.

> Når der er styr på det ovenstående kan man så befatte sig med at klæ
> sig ud i GULvest.

Ikke enig! gul/grøn veste er for trafikanter i nød! det er derfor at
vi _skal_ have den _med_ (ikke på) når vi bevæger os rundt i trafikken
har kørt en ca. 10 år og vel noget der ligner 10000 km om året i snit,
og har (banker under bordet) ikke været ude for noget rigtigt
grimt/tæt på .....og det er uden "køreskole" vest på
så som du selv skriver, har egen placering/hastighed en hel del at
sige, og så kan man jo næste gang man køber hjelm/tøj købe noget med
noget farve på ..........

> Livet er alt for dyrebart til at overlade til andre at passe på det!

Der er vi så 100% enige

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-09-09 00:03

On Sat, 12 Sep 2009 09:55:28 -0700 (PDT), buffi
<snuskebasse@gmail.com> wrote:

Hej Erik.

>vi fylder for lidt i trafikken, det kan tøj SOM LYSER OP afhjælpe på !

Jeg får det skidt hver gang jeg ser en MC pilot med "farevest".
Signalet der sendes er: Jeg kan ikke passe på mig selv, så jeg
eksporterer ansvaret for min sikkerhed til mine medtrafikanter.
Det at færdes i trafikken er ensbetydende med at være 100% til stede i
hvad man foretager sig - Det ansvar kan ikke overlades til andre,
eller blot håbe på at de passer på os.
Hvis man er så bange for at man ikke kan passe på sig selv, så lad
være med at køre MC.
Det er vel den generelle tendens: Det er ikke min skyld, det er altid
de andres.
Det næste bliver måske at jeg skal male min MC neongul?
For slet ikke at tale om bilen: Gul med sorte striber

Den spraglede vest er forbeholdt personer der bevæger sig i en yderst
udsat possition, som f.eks. vejarbejdere, personer der har et haveri
med et køretøj et sted hvor man ikke kan komme i sikkerhed,
redningsfolk og lignende.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-09-09 07:52

Steen Gruby skrev den 13 sep 2009 i
klip
> [...]
> udsat possition, som f.eks. vejarbejdere, personer der har et haveri
> med et køretøj et sted hvor man ikke kan komme i sikkerhed,

...og køreskoleknallerister..

--
Mvcbfh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 13-09-09 00:06

buffi <snuskebasse@gmail.com> writes:

> Ja, alle på filmen er klædt i IKKE ØJENFALDENDE tøj, få nu det GULE/
> ORANGE/HVIDE tøj på
> vi fylder for lidt i trafikken, det kan tøj SOM LYSER OP afhjælpe på !

Fordi en gul vest hjælper ikke en døjt, desværre

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : flopper

Dato : 13-09-09 15:15

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi en gul vest hjælper ikke en døjt, desværre

helt enig! jeg tillader mig at gantage et tidligere indlæg i en tilsvarende
diskussion

Jeg kører ganske vist ikke meget i bil længere, men har dog når jeg
lejlighedsvis har været ude i bil, prøvet og se efter hvad jeg lagde mærke
til når der kom en mc. Jeg mener ikke jeg har lagt MERE mærke til mc ister
med gul vest end til andre, tværtimod har det været sådan at jeg har lagt
mærke til at der kommer en mc, og når han/hun så kom nærmere: hov det er da
en af dem med gul vest. I det hele taget tror jeg kun den slags tiltag, i
lighed med det konstante nærlys, hvis det giver øget synlighed, kun giver
øget synlighed så længe det er usædvanligt. Det er nemlig, i min optik, det
usædvanlige der lægges mærke til, og ikke de skrigende farver, eller det
skarpe lys eller lignende. Konklusionen, når det gælder synlighed, må derfor
være at det ikke hjælper at lave faste regler for påklædning og lign. idet
det så bluiver almindeligt, og derme til at overse.
en følge konklusion er naturligvis at vores sikkerhed ude i trafikken
hovedsagligt ligger i vores egen defensive kørestil.

Flopper

Fra : S.B.

Dato : 16-09-09 21:41

"flopper" <odalhan@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en følge konklusion er naturligvis at vores sikkerhed ude i trafikken
> hovedsagligt ligger i vores egen defensive kørestil.

Står man foran fx. en R1 og kigger på den, så fylder den altså ikke meget
mere end en muretrillebør, har set scootere der var større.
Forstår godt at folk kan tage det for en knallert, ikke nemt at bedømme
hastighed på noget der kommer lige mod en og ikke er større.
Jeg har så godt som aldig problemer med folk ikke overholder deres
vigepligt, men en GL1500 fylder jo også rimelig godt, selv set forfra

Søren

Fra : buffi

Dato : 12-09-09 11:21

> Hvor meget er en vest så værd ? medmindre den er lidt smånusset og sidder på
> en fyr der kører hvid mc, og har en blå lampe på sin mc,

Jeg tænker på de 80 % af ulykkerne, hvor MC-kørere kommer til skade,
som skyldes
uopmærksomhed fra andre trafikanter - og fordi vi ikke ses på samme
måde som
4-hjuls trafikanter.

De fleste MC- kørere er mere udsatte end vejarbejdere, som bærer veste
med reflekser.

Ses vi bedre af andre trafikanter kunne de 80% af ulykkerne sættes
ned !

/Erik

Fra : Andreas H. Roos

Dato : 12-09-09 18:48

Den er sjov og bekræftiger endnu engang teorien "kør som om du er usynlig"

Mvh. Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-09 19:07

On Sat, 12 Sep 2009 10:21:08 -0700 (PDT), buffi wrote:

> De fleste MC- kørere er mere udsatte end vejarbejdere, som bærer veste
> med reflekser.

Så tror da pokker bilisterne kører ud, en vejarbejder står normalt relativt
stille :-/

Hvorfor udsætte sig for dén forveksling.

> Ses vi bedre af andre trafikanter kunne de 80% af ulykkerne sættes
> ned !

Så kør så Du ses. Det virker, kun yderst sjældent føler jeg mig overset.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Fra : N/A

Dato : 12-09-09 20:12

Fra : erik larsen

Dato : 13-09-09 03:45

Hej Steen,

> Det næste bliver måske at jeg skal male min MC neongul?
> For slet ikke at tale om bilen: Gul med sorte striber

Mit indlæg om tøj DER LYSER OP er ment som et yderpunkt til
diskussion.

Alt for mange synes jeg har sorte MCere, sort hjelm sort tøj ( men
forhåbentlig med masser
af lys i forlygten !) og de er vel alt lige sværere at se for andre
end hvide/gule/orange -MCere,
-hjelme og -tøj

/Erik

Armstrong/Harley MT500
MZ500 m. sidevogn
Honda GL 1000 K1

Fra : Lohmann

Dato : 19-09-09 12:08

On 16 Sep., 22:40, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:
.... men en GL1500 fylder jo også rimelig godt, selv set forfra...

> Søren

Ofte er det folk på netop den type mc der har en gul vest på! Og det
er faktisk lidt sjovt, når nu en beskyttet bolig, som jeg anser en
GoldWing for, skygger hele den del af kroppen som er iført gul vest!

I dag så jeg en touring mc med forholdsvis stor kåbe, her var
chaufføren iført skrig gul hjelm. Jeg var lidt overrasket over hvor
synlig den var! Den kommer så højt op, at man faktisk ser det, men
grim er den altså...

/Lohmman
Som hverken har gul hjelm eller vest