Hjælp Til Nyhederne i Windows Mail i Vista~
Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 12-09-09 15:34

Hejsa

Hvorfor kan man ikke sende til Nyhedsgruppen news.tele.dk eller
news.inet.tele.dk i Windows Mail i Vista ????

Har ringet 117 gange til TDC , men TDC ved ikke hvad en nyheds-server eller
nyheds-gruppe er for noget....

Tror sku snart jeg skifter Internet udbydere end sådan noget skod til Totalt
Dumt Communication Til TDC...
Fandes Til Cirkus med det TDC Lort....

Mvh.

Lars

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-09-09 15:42

Lars Skov Jensen wrote:

> [...]
> eller nyheds-gruppe er for noget....
>
> Tror sku snart jeg skifter Internet udbydere end sådan noget skod til

Det er efterhånden et velkendt problem at udbydernes supportmedarbejdere
er ude af stand til at supportere news.

Prøv news.sunsite.dk, se http://dotsrc.org/usenet/ - kræver tilmelding,
men er gratis.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-09-09 18:33

"Erik Olsen" skrev i en meddelelse
> Prøv news.sunsite.dk, se http://dotsrc.org/usenet/ - kræver
> tilmelding, men er gratis.

Jo - men den giver jo ikke adgang til de interne Tdc-grupper, der var
problemet

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-09-09 18:39

"Jan Vestergaard" skrev i en meddelelse
> Jo - men den giver jo ikke adgang til de interne Tdc-grupper, der var
> problemet
>
> Jan

Ups - det var jo ikke grupper, der blev nævnt - men servere ;-(

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-09-09 18:42

Jan Vestergaard skrev, Den 13-09-2009 19:32:
> Jo - men den giver jo ikke adgang til de interne Tdc-grupper, der var
> problemet

Jeg tror, at han forvekslede server og gruppe. Jeg kan i hvert fald ikke
se en gruppe ved navn news.tele.dk på serveren news.tele.dk, selvom jeg
er på TDC ADSL via mit Telmore ADSL-abonnement.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-09-09 19:27

Jens Jensen <a@a.invalid> skrev :

>Jeg tror, at han forvekslede server og gruppe. Jeg kan i hvert fald ikke
>se en gruppe ved navn news.tele.dk på serveren news.tele.dk, selvom jeg
>er på TDC ADSL via mit Telmore ADSL-abonnement.

De interne grupper hos TDC hedder tele.*, men de bruges ikke
meget.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-09-09 18:42

Jan Vestergaard wrote:

> Jo - men den giver jo ikke adgang til de interne Tdc-grupper, der var
> problemet

Jeg synes ikke Lars skrev noget om adgang til interne TDC-grupper, kun
om adgang til news.tele.dk og news.inet.tele.dk.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-09-09 16:02

"Lars Skov Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> skrev :

>Hvorfor kan man ikke sende til Nyhedsgruppen news.tele.dk eller
>news.inet.tele.dk i Windows Mail i Vista ????

Selvfølgelig kan man det, hvad siger fejlmeddelelsen?

Nu er det vel en TDC/You See-forbindelse, du prøver med?

Fra : Carl Drud

Dato : 12-09-09 16:21

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> writes:

> Selvfølgelig kan man det, hvad siger fejlmeddelelsen?

Det kan evt. være windows-1252 problematikken.

http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.software.mail+news/msg/4fce69c80106cd0d

--
Carl

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 12-09-09 16:40

Hejsa Carl....

Jeg må ærligt inddrømme , at nu er jeg stået af - Lost in Space Here......

Har læst Siden , som du sendte , men hvor ka jeg se det henne i Vista
Ultimate Pro ????
Og hvad skal jeg så vælge istedet for Windows-1252 ????

Mvh.

Lars

Fra : Carl Drud

Dato : 12-09-09 17:06

"Lars Skov Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> writes:

> "Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev...

> Hejsa Carl....
>
> Jeg må ærligt inddrømme , at nu er jeg stået af - Lost in Space Here......

F.eks i dine indlæg sendt med OE er der ikke angivet noget tegnsæt (kig
egenskaber for meddelelse - ctrl+U er vist genvejen i OE og du ser alle
headere i din meddelelse).

Som sagt mangler angivelse af tegnsæt i dine indlæg med OE (og ivrigt en
stor del af OE brugerne). Det fint nok hvis ikke lige det var at vi har
æøå tegn i vore indlæg.

Selv om Windows Mail er indstillet til at sende i iso-8859-1 så kan den
ikke altid finde ud af hvis der svares på et indlæg uden angivelse af
tegnsæt og den slår over i Windows-1252 tegnsæt (som minder om
iso-8859-1). Her har TDCs newsserver så et filter som giver din
fejlmeddelelse hvis emne linjen indeholder windows-1252, f.eks.

Subject: =?Windows-1252?Q?Re:_Hvor_k=F8ber_man_en_billig_b=E6rbar_cd-afspiller=3F?=

> Har læst Siden , som du sendte , men hvor ka jeg se det henne i Vista
> Ultimate Pro ????

I Windows Mail hedder det vist "Formater"-->Tegnsæt.

> Og hvad skal jeg så vælge istedet for Windows-1252 ????

Vælg iso-8859-1 (Latin 1) eller iso-8859-15 (Latin 9). Det hedder
muligvis Vesteupæisk ISO i WM.

--
Carl

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 12-09-09 17:24

Hejsa Carl..

Det er hermed gjornt , men så får jeg bare følgende fejl....

Windows Mail kan ikke sende meddelelsen.

Emne 'Test'

Konto: 'News.Tele.Dk'

Server: 'news.tele.dk'

Protokol: NNTP

Svar fra server: '441 437 EMP (md5)'

Port: 119

Sikker (SSL): Nej

Serverfejl: 441, Fejlnummer: 0x800CCCA9

Fra : Carl Drud

Dato : 12-09-09 17:40

> [...]

> Det er hermed gjornt , men så får jeg bare følgende fejl....
>
> Windows Mail kan ikke sende meddelelsen.

EMP=Excessive Multi-Posting

Kan ske hvis du har postet flere enslydende beskeder til serveren. Jeg
kan se du har emnet "Test" (formoder det er til gruppen dk.test). Prøv
at ændre emnet til noget andet: 1234 test el. lign.

P.S. Svar venligt under den citerede tekst og klip det væk du ikke
svarer på.

--
Carl

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-09-09 23:24

"Lars Skov Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> skrev :

>Windows Mail kan ikke sende meddelelsen.
>
>Emne 'Test'

Emne må ikke være test, medmindre du poster i en testgruppe
(news:dk.test)

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 12-09-09 16:33

Hejsa Kerim

Ja det er så , det er TDC Bredbånd den via Telefon Stikket og ikke You See
(Som er fra fællesantennen)

Jeg får samme fejl på begge Nyhedes Serverne fra TDC af....

Windows Mail kan ikke sende meddelelsen.

Konto: 'News.Tele.Dk'
Konto: 'News.Inet.Tele.Dk'

Server: 'news.tele.dk'
Server: 'news.inet.tele.dk'

Protokol: NNTP

Svar fra server:

441 437 Bad charset in header'

Port: 119

Sikker (SSL): Nej

Mvh.

Lars

Fra : Ole C

Dato : 12-09-09 17:03

Lars Skov Jensen skrev blandt andet:

> Svar fra server:
>
> 441 437 Bad charset in header'

Når du får sat blodtrykket lidt ned, så check om du har sat tegnsættet op
som her:
http://thomasgmadsen.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix/
Det er ganske vist en vejledning til OE, men den kan godt bruges i WM.

--
vh
Ole C

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 12-09-09 17:21

hejsa Ole...

Bare lige så du ved et , så er det altså Windows Vista Ultimate Pro , hvor
jeg ikke ka sende til nyhederne via Windows Mail.....

Når jeg sætter Windows Mail op , som på den side du sendte her...

så får jeg følgende fejl....

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-09-09 17:49

"Lars Skov Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> wrote in message

> Emne 'Test'

Ok, en test-besked

> Svar fra server: '441 437 EMP (md5)'

EMP = Excessive Multiple Posts. Serveren tror du muligvis er i gang med at
spamme. Det tror den nok fordi der findes andre beskeder med samme indhold,
eller næsten samme indhold i andre grupper.

Prøv at slette "test"-beskeden fra den Udbakke og se om du kan logge ind
igen.

PS: Det kan muligvis også være et problem hvis din test-besked bliver
afsendt til for mange grupper på samme tidspunkt. Prøv evt. at ændre
headeren så du maks. kryds-poster til 4 grupper.

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-09-09 16:20

> Hvorfor kan man ikke sende til Nyhedsgruppen news.tele.dk eller
> news.inet.tele.dk i Windows Mail i Vista ????

Dette indlæg er sendt fra Vistas Windows Mail til news.tele.dk.

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 12-09-09 16:36

Hejsa Jens

Det er altså snyd at du får lov og jeg ikke gør....
Jeg er tvunget til at bruge enten Windows Me eller Windows XP , for at kunne
sende til nyhedsgrupperne.....*LOLLER*
Er det så fordi jeg har Vista Premium og Vista Ultimate Pro , at jeg ikke
får lov ????

Hjælp mig dog lige - nu da du jo har løsningen.........Hip med
den......*GMF*

Mvh.

Lars

Fra : KentBM

Dato : 12-09-09 18:04

Lars Skov Jensen skrev:
> [...]
> får lov ????
>
> Hjælp mig dog lige - nu da du jo har løsningen.........Hip med

Det var måske på tide, at du prøvede noget andet siden Windows Mail
giver dig så store problemer. Hvorfor henter du ikke Thunderbird og ser
om det hjælper? Det kunne jo være, at TDC har et problem og det ikke er
Windows Mail.

Og hvis det virker kunne du jo bruge Thunderbird både til din mail og
dine nyhedsgrupper.

--

Kent

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-09-09 18:34

Lars Skov Jensen skrev, Den 12-09-2009 17:35:
> Hjælp mig dog lige - nu da du jo har løsningen........

Hæ ... Jeg kan ikke få Windows Mail til at hente nye indlæg. Godt jeg
bruger noget andet, for det her er da godt nok et ringe program. Jeg ser
i et andet indlæg, at du har fået det til at virke.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-09-09 17:08

Lars Skov Jensen skrev:

>Fandes Til Cirkus med det TDC Lort.

Dog er problemet i det her tilfælde Windows Mail lort

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 12-09-09 18:04

Tak alle sammen for Jeres Super Gode Hjælp....

Har fået det til at virke, takker være Jer...*SMS*

Mvh.

Lars