Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
rawshooter - nikon
Fra : Torben

Dato : 10-09-09 22:02

Problem med rawbearbejdning:

Har med tilfredshed brugt Rawshooter i årevis til Canons rawfiler (cr2). Nu
har jeg skiftet til Nikon og Rawshooter kan ikke se de rawfiler (nef). Kan
nogen fortælle mig hvad jeg gør ved det? Rawshooter er jo forlængst yt som
selvstændigt program.

v.h. Torben

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-09-09 20:09

Torben wrote:
> [...]
> nogen fortælle mig hvad jeg gør ved det? Rawshooter er jo forlængst yt som

Du hu' jo f.x. bruge Nikon's medfølgende program. Capture NX er faktisk
ret godt,

Bo //

Fra : Mogens Hansen

Dato : 11-09-09 20:22

"Torben" <tors@direkte.org> wrote in message

> [...]
> Kan nogen fortælle mig hvad jeg gør ved det? Rawshooter er jo forlængst yt

Det Nikon kamera er formodentlig for nyt til Rawshooter (som er et glimrende
program).

Rawshooter blev købt af Adobe og noget af tekonologien er bleve integeret i
Adobe Lightroom - som er et godt program.
Der var en fordelagtig upgraderingsmulighed fra Rawshooter til Lightroom 1.0
i sin tid - om man stadig kan ved jeg ikke.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen