MS Windows
briani 27239
Ændre tastaturlayout
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 11-09-09 10:14

I forbindelse med at jeg er begyndt at gå til russisk, vil jeg gerne kunne
skrive de kyrilliske bogstaver på mit danske tastatur. Er det noget, der kan
lade sig gøre at sætte op i Windows? (XP i dette tilfælde)

Jeg har en Acer Aspire One bærbar og tænkte på at "programmere" tasterne til
de kyrilliske bogstaver, således at de fremkommer, når man slår Fn lock til.
Kan man det, eller er der andre muligheder?

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Ole C

Dato : 11-09-09 11:14

Claus Skaarup (Arbejde) skrev blandt andet:

> [...]
> tasterne til de kyrilliske bogstaver, således at de fremkommer, når
> man slår Fn lock til. Kan man det, eller er der andre muligheder?

Husker ikke lige hvordan det er i XP, men i Vista er der under Kontrolpanel
et punkt, der hedder "Internationale og sproglige indstillinger". Dér bør du
kunne vælge russisk på fanebladet Tastaturlayout - og så skulle der dukke
et ikon op i området ved uret nederst til højre, så du hurtigt kan skifte.
Mon ikke det er nogenlunde ligesådan i XP...

--
vh
Ole C

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 11-09-09 12:38

Ole C wrote:

> [...]
> Tastaturlayout - og så skulle der dukke et ikon op i området ved uret
> nederst til højre, så du hurtigt kan skifte. Mon ikke det er

Jo det var nemlig så. Takker mange gange Спасибо
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Ole C

Dato : 11-09-09 12:41

Claus Skaarup (Arbejde) skrev blandt andet:

Takker mange gange Спасибо

Selv tak

--
vh
Ole C

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-09-09 13:35

Ole C wrote on 11-09-2009 :

> [...]
> ikon op i området ved uret nederst til højre, så du hurtigt kan skifte.

Og med (venstre) Alt + Shift går det endnu hurtigere.

--

Lars Jørgensen