512 mb ram i Win98 DK2?
Fra : KNL DtP

Dato : 01-08-01 09:32

Hejsa!

Jeg har lige forhørt mig i dk.grafik vdr. Photoshop og ekstra RAM, for det
program æder jo disse til morgenmad....

Mit OS er Win98 DK2, og jeg har p.t. 256 mb PC-133 - AMD Duron 600@800 MHz -
Ausu A7V (én plads tilbage til RAM).

Vil Win98 kunne køre med 512 mb (påtænker at købe en 256-blok), eller
hvordan ligger landet med det? Hvilket mærke RAM skal jeg vælge?

--
MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Thunder

Dato : 01-08-01 10:13

helt klart kingston men...du kunne også opgradere til windows 2000 og købe
512 PQI ram ekstra

Fra : ServicePACK

Dato : 01-08-01 10:24

Jeg køre Win98se, jeg har ingen problemer med 512MB RAM (PQI) på et ABit
KT7A

SP.

Fra : KNL DtP

Dato : 01-08-01 12:08

ServicePACK <steffen.pedersen@sol.dk> skrev i en

> Jeg køre Win98se, jeg har ingen problemer med 512MB RAM (PQI) på et ABit
> KT7A
>
> SP.

Takker!

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : DarkJedi

Dato : 01-08-01 10:44

> Vil Win98 kunne køre med 512 mb (påtænker at købe en 256-blok), eller
> hvordan ligger landet med det? Hvilket mærke RAM skal jeg vælge?

Win98 vil nok kunne køre, men styresystemet er ude af stand til at udnytte
den store mængde af ram, så det vil kun være programmer, der selv hiver
ram-mængder ud og ikke overlader dette til styresystemet, som vil kunne
udnytte dem (modsat Win2k, som godt kan styre det.. og selvfølgelig også
rigtige styresystemer som linux, unix og solaris)

Jeg vil til enhver tid vælge kingston, som er verdens største producent af
ram, og laver en god række solide produkter!

--
DarkJedi / darkjedi@cyberimage.dk

\\ -- Let's work together to get Hash-Functions legal
\\ for medical purposes only!

Fra : Madsen

Dato : 02-08-01 22:05

"DarkJedi" <darkjedi@cyberimage.dk> skrev:

> [...]
> udnytte dem (modsat Win2k, som godt kan styre det.. og selvfølgelig også
> rigtige styresystemer som linux, unix og solaris)

Og så er der vist tid til endnu en citering:

Fra Resource ToolKit:
"With this addressing model, Windows 98 allows full use of the 4 GB
of addressable memory space for all 32-bit operating system components
and applications. Each 32-bit application can access up to 2 GB of addressable
memory space, enough to support the largest desktop application."

Der kan på visse maskiner dog forekomme problemer med mere end 1GB:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q184/4/47.ASP>

Der kan på visse maskiner dog forekomme problemer med mere end 512MB:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP>

Nogle ældre MB (baseret på TX og vist nok også HX chipsæt) kan ikke cache
over 64MB.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.