MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Oprette egne shortcuts i Vista?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-09-09 18:59

Mit forrige indlæg døde vist p.g.a. manglende emnelinie, så jeg prøver lige
igen:

Jeg har en række standardsætninger jeg bruger ofte og lige nu anvender jeg
et sharewareprogram. Jeg har installeret det i firmaet og enten må vi
betale, eller også må jeg holde op med at bruge det. Firmaet er ret penible
med fremmed software og har derfor sagt nej.

Findes der noget i Windows Vista Enterprise der kan det samme? Copy/paste
kan jo kun bruges een gang; jeg har brug for 5-10 stykker.

Og nu hvor vi er igang: Kan jeg lave en makro i selve Windows, der udfører
en serie af museklik, som jeg indspiller?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ole C

Dato : 10-09-09 18:51

Kurt Hansen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Findes der noget i Windows Vista Enterprise der kan det samme?
> Copy/paste kan jo kun bruges een gang; jeg har brug for 5-10 stykker.

Nej, men har firmaet også noget imod et gratis Clipboard-program, der kan
noget mere - for eksempel:
http://www.cybermatrix.com/clipboard_magic.html
eller:
http://www.ghacks.net/2008/01/28/extend-the-windows-clipboard/

Der findes flere af samme type.....

> Og nu hvor vi er igang: Kan jeg lave en makro i selve Windows, der
> udfører en serie af museklik, som jeg indspiller?

Ikke uden et tredjepartsprogram, mend de findes også gratis - for eksempel:
http://www.autohotkey.com/

--
vh
Ole C

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-09-09 00:34

On Thu, 10 Sep 2009 19:50:32 +0200, Ole C wrote:

> Ikke uden et tredjepartsprogram, mend de findes også gratis - for eksempel:
> http://www.autohotkey.com/

Wauw, det ser spændende ud. En rigtig Schweizerkniv, der helt sikkert kan
alt det jeg har brug for + en hel masse mere.

Mange tak for henvisningen.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ole C

Dato : 11-09-09 23:41

Kurt Hansen skrev blandt andet:

> Wauw, det ser spændende ud. En rigtig Schweizerkniv, der helt sikkert
> kan alt det jeg har brug for + en hel masse mere.
>
> Mange tak for henvisningen.

Selv tak.
Håber din arbejdsgiver kommer sig over berøringsangsten

--
vh
Ole C