MS Windows
briani 27239
Den skriver: Der kunne ikke oprettes et to~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-09-09 17:31

Det var da mystisk. Jeg har stort set aldrig haft bøvl med min computer. jeg
bruger den stort set kun til internet. Jeg har dog også oprettet lidt
dokumenter i Windows`s Word Pad.

Nu ville jeg til at skrive noget i et af dokummenterne, hvilket aldrig har
voldt problemer.

Jeg klikker derfor på et af mine dokument-ikoner for at åbne dokumentet. Det
har jeg gjort mange gange, men når jeg gør det nu skriver den bare "Der
kunne ikke oprettes et tomt dokument".
NÅ!, siger man så. Kunne der ikke det?. Det da træls. Men nu er det "sjove"
ved det, at jeg jeg overhovedet ikke har bedt om at få oprettet et nyt
dokument. Jeg klikkede jo for at åbne et af mine dokumenter, så jeg kunne
skrive lidt, så hvordfor den fortæller mig at der ikke kan åbnes et tomt
dokument, aner jeg ikke. Selv om det i sig selv selvfølgelig er lidt
mystisk, for kan da godt være jeg på et tidspunkt vil oprette et nyt
dokument.

Hvorfor vil den ikke længere åbne et af mine dokumeneter - eller faktisk dem
alle sammen. Jeg har back-up af alle mine dokumenter på USB-stik, men som en
ekstra sikkerhed også på genskrivelig ddvd-rw. Jeg prøvede at åbne begge
mine dokument-backup, fra disse to kilder. Men der skriver den det samme.
Der kunne ikke oprettes et tomt dokument".

Hvad sker der? - Windows Uppdate har lige installeret lidt opdateringer nu
kl. 18. I går var der ingen problemer.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-09-09 18:16

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Det var da mystisk.

NÅ! - Mine dokumenter har det udmærket. de kan godt åbnes når jeg beder dem
åbne i Microsoft Works.

Så må der vel være sket noget med min WordPad. Når jeg går ind i stifinder
og vil kigge lidt på WordPad skriver den igen bare det der med ikke at kunne
åbne et tomt dukument.
Er Word Pad simpelthen blevet slettet ved en fejl ?

Hvor skal jeg kunne finde den? skal den ikke stå under "programmer"?. Det
synes jeg ikke den gør

Hilsen Åge

Fra : Per Hansen

Dato : 09-09-09 22:20

> Hvor skal jeg kunne finde den? skal den ikke stå under "programmer"?. Det
> synes jeg ikke den gør
>

> Hilsen Åge

Hos mig (Win XP) findes den i Start - Alle programmer - Tilbehør
C:\Programmer\Windows NT\Tilbehør\wordpad.exe

Håber at det er en hjælp.

Per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-09 15:51

"Per Hansen" <p.hansen@fritid.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Håber at det er en hjælp.
>
> Per

Hej Per

Jeg fandt Word Pad der hvor du fortalte, men gæt hvad den skrev da jeg
prøvede at klikke på, hvad jeg tror, der var programmet til WordPad. Den
skrev "Kan ikke åbne et tomt dukument".
Det er utroligt. Jeg beder jo overhovedet ikke om at få åbnet et tomt
dokument.
.............men det skriver den altså bare hele tiden, ligegyldigt om
det er fordi jeg forsøger at åbne wordpadprogrammet eller åbne et dokument
som jeg har i forvejen eller ja, åbne et tomt dokument.

Kan ikke åbne et tomt dokument - kan ikke åbne et tomt dokument - kan ikke
åbne et tomt dokument. Nu har jeg snart forstået det. - Men jeg har bare
aldrig spurgt.

Jeg tror jeg bar må fortsætte med at åbne mine dokumenter i Works, så er den
skid jo slået.

Men det andet er da besynderligt. Jeg har spurgt et par folk. De synes det
lyder mærkeligt og der er heller ingen her der ved hvad man skal gøre. Jeg
ringede også til Microsoft. de sagde også "Det lyder mærkeligt".

En systemgendannelse kan jo nok klare problemet

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-09 20:39

> En systemgendannelse kan jo nok klare problemet

ØV - Er der ikke en som kender et forum på internettet med meget dygtige
computerfolk. Et sted hvor alle kan spørge ? - så jeg kan undgå den
systemgenopretning.
Situationen er jo ret indviklet, når selv Microsoft siger "Det lyder
mærkeligt". Der skal vist dygtigere experter på banen end selv Microsofts
experter.

Hilsen Åge