MS Windows
briani 27239
Fjerne Win7 Dual Boot
Fra : Pipeline

Dato : 09-09-09 16:30

Jeg skal have fjernet Win7 fra min MSI Wind. Den er installeret på D:.
På drev C: er WinXP.
Kan jeg bare gå ind og slette Windows-mappen på drev D: eller er der en
anden måde at gøre det på?
Der ligger en masse ting på D: som ikke skal slettes, så jeg kan ikke
formattere partitionen.
Mvh
Pipeline

Fra : Dr.Xerox

Dato : 09-09-09 22:41

"Pipeline" <ng4FJERNDETTE@OGDETTEodeu.dk> skrev i en meddelelse news:4aa7ca09$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Der ligger en masse ting på D: som ikke skal slettes, så jeg kan ikke formattere partitionen.

Boot op på din XP-CD
Tryk på R første gang du bliver tilbudt det
hvorefter du vælger 1 (C:/Windows) som du bliver tilbudt, tast 1 og Enter
herefter spørger den til en kode som du sikkert ikke har, her trykker du også Enter
herefter får du mulighed til at rette din boot, du skriver
FixBoot og taster Enter
Den kommer nu frem og siger du har lavet en ny boot,
herefter skriver du Exit og Enter for at komme ud af den komando-mode
Genstart nu maskinen, så er den ok..

Poul

Fra : Pipeline

Dato : 12-09-09 00:57

Dr.Xerox skrev:

> [...]
> Den kommer nu frem og siger du har lavet en ny boot,
> herefter skriver du Exit og Enter for at komme ud af den komando-mode

Tak.
Nu er boot manageren væk, men hvordan slipper jeg af med Windows(7)
mappen på mit D: drev? Jeg kan ikke få lov til at slette filerne.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-09-09 21:16

> Tak.
> Nu er boot manageren væk, men hvordan slipper jeg af med Windows(7) mappen
> på mit D: drev? Jeg kan ikke få lov til at slette filerne.
Enten skal du vælge at overtage ejerskab over mapperne eller vælge den
hurtige metode - formattering af disken.
Så er den renset og klar til nye og spændende opgaver.

Kurt

Fra : Pipeline

Dato : 12-09-09 22:48

Kurt B. Andersen skrev:
> Enten skal du vælge at overtage ejerskab over mapperne eller vælge den
> hurtige metode - formattering af disken.
> Så er den renset og klar til nye og spændende opgaver.
>
> Kurt

Der er masser af programmer og dokumenter på partitionen som ikke skal
slettes, så formatering er ikke en mulighed.
Hvordan overtager man ejerskabet, som du skriver?

Pipeline

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-09-09 23:43

Pipeline <ng4FJERNDETTE@OGDETTEodeu.dk> skrev :

>Hvordan overtager man ejerskabet, som du skriver?

Googler.

http://support.microsoft.com/kb/308421/da
--
Kerim