MS Windows
briani 27239
Rettigheder i Win 7 ?
Fra : John T.

Dato : 08-09-09 19:16

Hvordan får jeg den fulde rettighed i
Win 7 Ultimate (7600) ?
Jeg er SÅ træt af at få en rude op hvor der står
at det har jeg ikke rettighed til. Vil jeg slette en fil
så kommer en rude hvor jeg skal bekræfte og så kommer en
rude mere hvor jeg skal trykke "som administartor"
Jeg er den eneste bruger, så det må da kunne lade sig gøre
at annulere dette møj.
Jeg prøvede i kommando promt:
NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:YES
Men så var der bare 2 konti:
Administrator
og mig som administrator
Klikkede jeg på den første, ja så var pc,en som nyinstalleret
og det hele skulle sættes op igen, så det droppede jeg igen !
Er der et lyst hoved (Thomas G. Madsen ? ) der kan fortælle
mig hvad jeg skal gøre ?
Hilsen John T.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-09-09 14:27

Klik på ("Change when these notifications appear") næste gang du får
sådan en prompt eller lav det om manuelt i Kontrol Panel | User
accounts. Change User Account Control settings.
Sæt slideren næst nederst du vil få meget færre prompts uden helt at
miste den sikkerhed det giver dig.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : John T.

Dato : 09-09-09 17:23

Hej Jens.
Det havde jeg gjort, og ganske rigtigt, der kommer færre nu,
men aligevel, der er stadig filer/mapper jeg ikke får lov til at kikke i,
og det passer mig bare ikke, det er MIN pc.
og vil derfor ha´ lov til at gøre hvad der passer mig
Mon Følgene vil hjælpe ? (som jeg skrev før)
Komandopromt/Administartor og så instalere/opsætning igen og
når jeg så er færdig, slette den konto der hedder John.
Det er jo noget af et arbejde/spild af tid, hvis resultatet
bliver det samme
Hilsen John T.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-09-09 19:05

OK, mapper oprettet af et andet OS får du ikke tilgang til af
sikkerhedshensyn, men du kan tage ejerskab af dem og derefter give dig
selv fuld kontrol over dem.