MS Windows
briani 27239
Win2000 pro sp4 - Nedlukning
Fra : JBJ

Dato : 08-09-09 09:32

Hejsa, jeg kan ikke lige huske kvordan det er man fixer dette på win2000:

Når jeg lukker normalt så kommer "Windows Lukkes" og ender med at der står
"Du kan nu slukke din pc" istedet for at den bare slukker selv. Det er et
ATX system med en ældre AMI bios men den burde være i stand til at slukke
selv, men der må være gået noget galt under installationen eller har været
noget forkert indstillet i bios. Jeg kan dog ikke finde en fejl i
bios/setup og jeg fik heller ikke fejl under installationen i sin tid da
jeg installerede Win2000 og opgraderede til Sp4. ASUS P2B bundkort.

Er der en der ved hvordan det kan fixes uden at skulle geninstallere
Windows?

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-09-09 11:31

JBJ:

<snip>

<http://support.microsoft.com/kb/837115>

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-09-09 11:38

Axel Hammerschmidt:

> JBJ:
>
> <snip>

> <http://support.microsoft.com/kb/837115>

Jeg kan ikke lige se - har ikke prøvet særlig meget - om denne side
nævner "User Profile Hive Cleanup Service" men prøv (osse) at Google
det. Det er en Service, så der ryddes op hurtigere ved log
af/nedlukning.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Jakob

Dato : 10-09-09 21:33

On 08 Sep 2009 10:37:57 GMT, Axel Hammerschmidt wrote:

> --
> 2GB RAM should be enough for anyone.

OT
nope

--
/Jakob

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-09-09 08:19

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> wrote in message

> Når jeg lukker normalt så kommer "Windows Lukkes" og ender med at der står
> "Du kan nu slukke din pc" istedet for at den bare slukker selv.

Det var noget med en hal.dll, hvis jeg husker korrekt?

Fra : JBJ

Dato : 12-09-09 23:39

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> "JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> wrote in message

> Det var noget med en hal.dll, hvis jeg husker korrekt?

Jeg mener at huske det havde noget at gøre med APM eller ACPI, men husker
ikke præcist hvad.

Den forbistrede ulykke i 2000 smadrede min hukommelse.